handdator

Visa fullständig version : Tråd till länkarmarna, kevlar?



fLa
2006-06-27, 23:09
Hej, för att fästa pianotråden(som fästs i servoarmen) med plaströret som går till rodren har jag sett att man lindar massa varv sytråd och sedan har på lim. Detta verkar vara det gänge sättet att få ihopp det hela.

Om nu det är det bästa så återstår frågan, är det vanlig sytråd eller kanke kevlar tråd? Var köper man det, på stan eller vilken hobby affär har det?
Limmet, är det vanligt CA lim?

/fLa

bokis
2006-06-27, 23:19
Björntråd,medium Ca o aktivator.glöm inte att bocka pianotråden o borra hål i blompinnen dock! Sen på med krympslang över å Voiala! Det är klart!

tonic
2006-06-27, 23:24
Man kan också plugga röret med balsa och limma med epoxy. Men borra först som bokis förteljer.

Jag använder "pluggmetoden"

tonic
2006-06-27, 23:27
Man kan också plugga röret med balsa och limma med epoxy. Men borra först som bokis förteljer.

Jag använder "pluggmetoden"


Använder du kolfiberrör eller en vanlig rundstav?

Om du använder kolfiberrör bör du plugga det annars föredrar jag Bokis inlägg.

DrHanke
2006-06-27, 23:29
oj jag limmar bara ca och sen på med krympisen... har funkar i alla mina maskiner hittills! Men bokis alt verkar ju vara vettigt, ännu en sak man får ta efter på...

fLa
2006-06-28, 07:57
Tack för svar, det är kolfiberstav. Alltså inte ihållig, sedan är den endast 2mm i diameter och den andra är 0.5mm så det blir inga borr hål i dom. Men kanke slänger på lite krympslang.

Tack igen
/fLa

qv
2006-06-28, 20:41
För att få bort roderfladder så bytte jag rundstången (trä) till kolfiberrör. Gjorde repor i pianotråden med en fil och pluggade röret med pianotråden och epoxy.

/janne

tonic
2006-06-29, 12:22
För att få bort roderfladder så bytte jag rundstången (trä) till kolfiberrör. Gjorde repor i pianotråden med en fil och pluggade röret med pianotråden och epoxy.

/janne

Kolfiber är överlägset till detta. :D