handdator

Visa fullständig version : Beslutsångest :/



Pete
2006-07-03, 18:49
Tänkte bara höra vilken ni tycker är bäst för en nybörjare?
Vet inte vilken jag ska ta :/

http://www.rchobbysyd.nu/catalog/product_info.php?cPath=26_52&products_id=686
eller http://www.skanehobby.se/product_info.php?cPath=1_68&products_id=943854

Jag har en Thunder tiger 42 motor som jag tänkte använda.

DrHanke
2006-07-03, 19:13
är det mellan de två så World Mod SkyRaider Trainer pga priset, flyger likvärdigt. Vill du ha mer huvudbry så skulle jag nog hellre välja en Calmato sports lågvingad. Flyger som en trainer, nästintill bättre om jag själv får säga det, deesutom är det en modell du enkelt genom att ställa om roderutslagen kan direkt växa med. En högvingad trainer tar stopp när du lärt dig grunderna och du vill snabbt byta till en lågvingad därav tror jag på calmaton mer än en standard högvingad trainer.

pilotkalle
2006-07-03, 19:17
Du ska absolut köpa en skyraider. Dels har den bättre vingprofil, dels så använder V-mar (tillverkare av den andra modellen) den absolut sämsta kvaliten på balsa som finns. Ofta är den torr som fnöske och tåler ingenting :( . Så köp en skyraider så får du ett jättekul plan att flyga :D .

Lycka till!


Peter.

Pete
2006-07-03, 19:26
Va fan, nu vet jag inte alls vilken jag ska ta :P
läste lite om Calmaton, står ju att den e en "intermediate".
Jag har redan krashat 3 plan, vill inte kvadda fler. Väldigt osäker på om jag tycker att Calmaton är svårare än en högvingad trainer :(

Pete
2006-07-03, 19:27
Tack Kalle. Det blir nog den.
Säkert en dum fråga, men har skyraidern skevroder? och vad betyder "Halvsym vingprofil"??

pilotkalle
2006-07-04, 21:11
Jodå, kärran har skevroder. Halvsymetrisk profil innebär att vinghalvorna ser nästan likadana ut i profil, från sidan altså, inte uppifrån eller nerifrån. Det är en klar fördel med halvsymetrisk profil då det passerar nästan lika mycket luft på ovansidan som undersidan, det är betydligt svårare att flyga itu en sådan vinge i luften :D . Enkelt förklarat.

Ha de´.

Peter

Irokee
2006-07-04, 23:25
Har själv en WM Skyraider sedan förra sommaren och man får mycket för pengarna. Visst kräver den lite extra limmning och lackas i motor "rummet" vid bygget, men annars så är det bara å köra !!
Den är lätt och flyger fint !