handdator

Visa fullständig version : SMFFs Forum - nu totalt obrukbart....



McRegor
2006-08-04, 16:36
Hej,
F n - alltså 4/8 kl 16:34 - så kopplas man automatiskt vidare till Svenska Flygsportförbundets hemsida när man försöker komma in på Forumet....
När skall det bli nån ordning på SMFFs kaotiskt dåliga hemsida undrar
Roger

_Nik_
2006-08-04, 17:20
Skyll inte på smff denna gång, det är en registrerad användare som lagt in ett inlägg som styr om dit. Även om forumet och sidan numera är... mindre bra så blir det inte bättre av sådant ofog....

/Nik

McRegor
2006-08-04, 18:03
Hej,
Då får jag be som allra ödmjukast om ursäkt då..:)
Men tyvärr är sidan ändå lika kass...
Hälsningar
Roger

colsson
2006-08-04, 18:13
Håller med Roger...som vanligt.. ;)

Gårdö
2006-08-04, 20:30
Det hade varit inttresant att veta vem fan som...

:Hangman:

/Peter

Mange_S
2006-08-04, 22:11
Säger namnet Rasmus något?

Det är inte första gången han "testar" SMFF:s hemsida.

TomasE
2006-08-04, 22:20
Hmmm är det han Rasmus på SMF PDT_Armataz_02_34
eller är det någon annan ljusskygg som har använt
hans namn?

Jag tycker det är barnsligt att förstöra på detta vis även
om SMFF:s sida har blivit PDT_Armataz_02_33

Mats J
2006-08-04, 22:27
Nu har jag gjort ett inlägg där och frågat om Rasmus ställt till med nåt.
Jag fick fram forumet då jag tryckte på stopp innan det laddat färdigt.
Men han lär ju knappast svara om det är han som ställt till det :D

Mvh Mats J

McRegor
2006-08-04, 22:35
Hej igen,
Jo, jag lyckades också med detta att "stoppa" vid inladdningen. Men det har bara lyckats nån enstaka gång. Tyvärr kvarstår felet fortfarande...
Men jag har mycket svårt att tro att det är Rasmus G på SMF - det är nog nån annan ljusskygg individ som använt "hans" nick.
Hursomhelst mycket tråkigt att man använder ett dåligt/ofullkomligt system för att sabotera för andra.
Hälsningar
Roger

|mix
2006-08-04, 23:14
Haha, rätt puckat att man ska kunna göra sådär väll..

Poteta
2006-08-05, 10:19
Haha, rätt puckat att man ska kunna göra sådär väll..
Ännu mer puckat att man utnyttjar det om du frågar mig... ;)

jensj
2006-08-05, 15:30
Det är samma användare som tidigare pekat på Svensktmodellflygs köp/säljsida i ett tidigare inlägg ser det ut som...

pilotkalle
2006-08-05, 19:36
:dizzyz:

Kanonfett!!!!!!

Pilotkalle

pilotkalle
2006-08-05, 19:37
Tjoooooo..........

Var e LSD:n??????

Danne Johansson
2006-08-05, 20:09
Varför klagar ni?
Det här är ju precis vad alla vill ha (nåja de flesta som är balla i alla fall).
Ett Internet där man kan göra, tycka och skriva precis vad man vill utan att behöva bli igenkänd. Och vad man än ställer till med ska man komma undan. Inget som helst ansvar. Varför är ni inte glada?
Hitta på nåt kul nicknamn och kör hårt. Internet är fritt!
Än så länge i alla fall.

Johanb
2006-08-05, 20:32
Eh, va?

Poteta
2006-08-05, 21:04
Varför klagar ni?
Det här är ju precis vad alla vill ha (nåja de flesta som är balla i alla fall).
Ett Internet där man kan göra, tycka och skriva precis vad man vill utan att behöva bli igenkänd. Och vad man än ställer till med ska man komma undan. Inget som helst ansvar. Varför är ni inte glada?
Hitta på nåt kul nicknamn och kör hårt. Internet är fritt!
Än så länge i alla fall.
Jag är rätt ball men jag vill inte ha det så. Hur menar du?

backyardflyer
2006-08-06, 10:08
Hej

Tog mej friheten att mejla N3sport tänktre bara fråga vem man ska prata med om man hade lite ideer för ev förbättringar, inget svar! De kanske har semester. Man är ju onekligen lite nyfiken på vem som har beställt sidan och kanske även valt utformningen. Kanske kan bli lite -jasså du tänker sååååååå!

Ska inte sidan vara lite flaschig med sjysta bilder och med aktuell o informativ text, som skulle kunna locka nya utövare av denna ädla och kreativa hobby.
En ny kille/tjej som får upp ögonen för hobbyn och hamnar på smff site måste ju undra vad det här är för något.

Undran om vad Smff fyller för funktion realiseras ständigt, man blir ju lite skraj om övriga frågor behandlas med samma oförmåga som försöken att få fram en webbplats som gagnar modellflyg Sverige.

Mvh Backyardflyer/Danieljohanson


http://www.flygfotografen.se/UserFiles/Image/m%20038%20(Custom)(1).jpg

Danne Johansson
2006-08-06, 10:51
Mitt inlägg är satiriskt förstås men också lite skadeglatt.
Om man tycker det är OK att ladda ner filmer och musik alldeles gratis utan att göra rätt för sig (dvs. att betala). Då får man också tåla snytingar som det här tricket att sabba SMFF. Nån sitter säkert och garvar läppen av sig och gottar sig i alla era frustrerade kommentarer.
Vad jag egentligen vill säga är att ett mynt har två sidor. En framsida och en baksida. Just i detta fall ser ni som klagar Internets baksida och den som som gjorde det tycker just nu det bara är kul med Internet. Om det var med avsikt förstås. Det kan ju också vara i oförstånd. Då kanske personen i fråga kommer ligga väldigt lågt framöver.
Skippa SMFF för ett tag och ut och flyg istället. Vädret är ju toppen.
/Danne

McRegor
2006-08-06, 12:57
Mitt inlägg är satiriskt förstås men också lite skadeglatt.
Om man tycker det är OK att ladda ner filmer och musik alldeles gratis utan att göra rätt för sig (dvs. att betala). Då får man också tåla snytingar som det här tricket att sabba SMFF. Nån sitter säkert och garvar läppen av sig och gottar sig i alla era frustrerade kommentarer.
Vad jag egentligen vill säga är att ett mynt har två sidor. En framsida och en baksida. Just i detta fall ser ni som klagar Internets baksida och den som som gjorde det tycker just nu det bara är kul med Internet. Om det var med avsikt förstås. Det kan ju också vara i oförstånd. Då kanske personen i fråga kommer ligga väldigt lågt framöver.
Skippa SMFF för ett tag och ut och flyg istället. Vädret är ju toppen.
/Danne

....ja, nog är vi såpass vuxna att vi redan tidigare varit medvetna om olika företeelsers fram resp baksidor men bara för att det finns möjlighet att sabotera så använder ju lyckligtvis inte alla den möjligheten. Ansvar, gott omdöme och respekt för andra har jag fått lära mig att detta kallas - men det kanske inte är så poppis att lära sig längre.
Nä, jag ser inget som helst positivt i att utnyttja ofullkomligheter och luckor för att sabotera för andra. Och jag fattar nada av din första kommentar - "Om man tycker det är OK att ladda ner filmer och musik alldeles gratis utan att göra rätt för sig (dvs. att betala). Då får man också tåla snytingar som det här tricket att sabba SMFF".
Dels har nerladdningar av media inget som helst med detta att göra, dels laddar jag personligen varken ner filmer eller MP3-filer så varför skall jag lida för att nån omogen fjortis leker med SMFFs hemsida ?
Sen kvarstår givetvis min inledande kommentar att sidan i sig är mer eller mindre en katastrof i sin utformning.
Slutligen är det min förhoppning att vi kan fortsätta hålla detta Forum åt den seriösa sidan - oseriösa Forum finns det alltför många av redan.
Hälsningar
Roger

Johanb
2006-08-06, 16:39
Mitt inlägg är satiriskt förstås men också lite skadeglatt.
Om man tycker det är OK att ladda ner filmer och musik alldeles gratis utan att göra rätt för sig (dvs. att betala). Då får man också tåla snytingar som det här tricket att sabba SMFF. Nån sitter säkert och garvar läppen av sig och gottar sig i alla era frustrerade kommentarer.


Få saker rör mig mindre än huruvida SMFF har blivit hackat eller inte men jag förstår inte vad musik och filmladdning har med saken att göra. Är det någon form av kollektiv beskyllning, bara för att man har tillgång till internet så laddar man ner illegala produkter? Du kanske dömer andra efter dig själv?

qv
2006-08-06, 21:14
Säger namnet Rasmus något?

Det är inte första gången han "testar" SMFF:s hemsida.

Tog fram sidans "källkod" och raderade "rasmus" inlägg innan jag sparade. Då försvann problemet.

Så det lär vara det inlägget ialla fall.

/Janne

qv
2006-08-06, 21:18
Men jag har mycket svårt att tro att det är Rasmus G på SMF - det är nog nån annan ljusskygg individ som använt "hans" nick.


Jag försökte att logga in men "rasmus" och mitt lösen. Detta skulle tydligen gå förut (jag vet alltså inte pga att jag inte har försökt förut). Jag lyckades inte så förhoppningsvis är det fixat detta fel så att vi har en skyldig.

/janne

qv
2006-08-06, 21:26
Varför klagar ni?
Det här är ju precis vad alla vill ha (nåja de flesta som är balla i alla fall).
Ett Internet där man kan göra, tycka och skriva precis vad man vill utan att behöva bli igenkänd. Och vad man än ställer till med ska man komma undan. Inget som helst ansvar. Varför är ni inte glada?
Hitta på nåt kul nicknamn och kör hårt. Internet är fritt!
Än så länge i alla fall.

Av samma annledning som om någon "ej igenkänd" skulle krossa rutan på min bil en natt, eller måla sitt "nicknamn" på min husvägg. Dessa personer som gillar "inget som helst ansvar" och "kör hårt" och tycker att "internet är fritt" tror jag tycker att det mesta är fritt och därmed gör som dom behagar. Detta uppförande som dessa personer presterar har jag inget för.

/Janne

#11
2006-08-07, 00:10
Jag har under flera månader tid kollat på SMFF:s "nya" sida för att se om/när den ska komma igång, framförallt en KÖP/SÄLJ del och ett forum som fungerar.

Den nya sidan är/var under all kritik, den gamla togs bort innan den nya var färdig och utprovad, VARFÖR?

Jag undrar vem som är annsvarig för detta FIASKO?

Efter att ha spenderat två dagar på VM i skalaflyg i Norrköping så undrar jag mer och mer vad det är som händer bakom kulisserna på SMFF.

jag har postat flera frågor till SMFF men inte ett enda svar har jag fått.
jag tror att det är fler än jag som vill ha en förklaring på vad som har gått snett och en plan på när sidan kommer att fungera igen.


Ola Cornell

Linköping.




/ Ola Cornell

AM
2006-08-07, 09:53
QV, du har ju rätt. Vi har ju alla en frihet - under ansvar. Bara för att det är kanske är MÖJLIGT att lyckas med ett bankrån - får man ju inte göra det.

Vår uppfostran präglar vår personlighet och hur vi beter oss mot oss själva och vår omgivning. De som sabbar är ju bara att beklaga - inom djurvärlden blir sådana individer utstötta ur flocken.

Nej, jag tror fortfarande på friheten som 99,9 procent av oss klarar av att hantera.

Sabotörerna är ju faktiskt bara paranteser i marginalen.

/Mvh
Ove