handdator

Visa fullständig version : SMFFs forum fungerar igen - om nu nån bryr sig..:)



McRegor
2006-08-07, 12:05
Hej,
Jag mailade N3Sport och påpekade det fel vi uppmärksammat.
Antagligen hade väl flera också gjort detsamma...
Hursomhelst så fungerar åter detta skröpliga Forum - får se för hur länge...
Hälsningar
Roger

mac77
2006-08-07, 16:07
Dessutom så står det senaste inläggett längst upp! Nu är det bara resten kvar att fixa...

T ex
Ta bort länkarna till dom andra sporterna och ha direktlänkar till tex;
- Forumet
- Köp & Sälj
- Kalendern
osv

jo, dessutom vore det ju fint om man kan ändra och ta bort sina egna inlägg.

Michael
2006-08-10, 19:29
Hej,
Jag mailade N3Sport och påpekade det fel vi uppmärksammat.
Antagligen hade väl flera också gjort detsamma...
Hursomhelst så fungerar åter detta skröpliga Forum - får se för hur länge...
Hälsningar
Roger

Så här bra fungerar forumet då man försöker göra ett inlägg:

"Server Error in '/modellflyg' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

Error in .Net SqlClient Data Provider : A severe error occurred on the current command. The results, if any, should be discarded.
Description: An unhandled exception occurred during the execution of the current web request. Please review the stack trace for more information about the error and where it originated in the code."

Resultatet blir detsamma med både Firefox och I.E.

/Michael

McRegor
2006-08-10, 21:47
Hej Micael,
Ja, jag konstaterade också samma sak härom kvällen - och i förmiddags vill jag minnas.
...visst sa jag skröpliga Forum..:)
ha det
Roger

climboholic
2006-08-11, 01:00
har smff ett forum??? det var som fan....Det måste kollas in nångång de närmsta åren....

mac77
2006-08-12, 10:45
Idag fanns denna text när jag skulle kolla SMFF's hemsida

"Systemet ligger nere

Vi flyttar servrarna till nya lokaler enligt tidigare utsänd information. Systemet beräknas vara igång under lördag förmiddag (2006-08-12).


Riksidrottsförbundet
Idrottens Hus, 114 73 Stockholm
Telefon 08-699 60 00, Fax 08-699 62 00"


Enligt tidigare utsänd information!?
Har inte stått ett smack om det någonstans!!! Administreringen av den där jävla sidan är ju bara ett stort skämt, förvisso känns det inte som det spelar någon roll för man använder ju inte dess forum, men info till medlemmar och dyl. fungerar ju inte.

Jag röstar för att Ove startar upp en "intresseförening" för oss söndagsflygare.

silop
2006-08-12, 18:34
När jag öppnar SMFF:s sida får jag bl a texten:

"Detta är inte fallet men det finns annat att göra än att glo på en dator hela helgen man kan ju flyga det är faktiskt kul om ni kommer ihåg hur det var för det gör inte jag."

skrivet av Bengt Lindgren

När man sedan provar Köp & Sälj får man följande:

Server Error in '/modellflyg' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
Cast from type 'DBNull' to type 'Currency' is not valid.

Om man uttrycker sig som Bengt Lindgren gör tycker jag att man hamnat på fel plats. Vem har utsett honom Webbansvarig.

Poteta
2006-08-12, 21:33
Om man uttrycker sig som Bengt Lindgren gör tycker jag att man hamnat på fel plats. Vem har utsett honom Webbansvarig.
Jag har varit tyst och bara läst andras kommentarer om SMFF:s sida men nu går det inte längre. Anledningen till att jag inte har kommenterat förut är bl.a. att jag inte är med i SMFF och att jag inte tycker det är just att gotta sig åt andras "misslyckanden".
Men nu går det bara inte längre! (Kan bero på intaget av vissa drycker så här på lördagskvällen också... :roll: )
Maken till dålig hemsida har jag inte sett på många många år. Att man inte inser fakta och antingen byter tillbaks eller tar bort sidan tills man har fixat felen? Det känns som det beror på någon sorts stolthet som står i vägen... Erkänn misstagen och försök igen, alla har gjort fel någon gång.
Att dessutom svara som den webbansvarige gör, jösses...
Undrar vilket intryck det ger till ev. nybörjare som vill läsa om modellflyg? Eller för den delen andra myndigheter som vill läsa på om modellflygförbundet...
Nåja, nu har jag spytt galla på något som jag egentligen inte behöver bry mig om, hehe... Men liiite skönt kändes det! :drinkers: