handdator

Visa fullständig version : Varning för Zimme



AM
2006-08-11, 12:45
Julius - vår allas favorit - är på G igen.

Alla handlare i landet - sälj inget till adressen på Ringvägen i Varberg. Killen är en bedragare och har lurat oss handlare på tiotusentals kronor!

/Mvh
Ove

tonic
2006-08-11, 13:06
Fy fan för sådana typer. Är det ingen som vet var denna bedragare finns?

Helt otroligt att man kan göra sådana saker och sedan sova gott om natten.

Jag hoppas det finns någon här på forumet som har mer fakta om personen i fråga.



Bra Ove att du varnar alla på nätet. kan han lura handlarna, så kanske en privatperson råkar illa ut nästa gång.

Mr J
2006-08-11, 14:43
Den snubben är hyfsat ökänd, det är en lång och beklaglig story...

http://www.svensktmodellflyg.se/forum1.asp?viewmode=1&msgid=96922&page=&CurrentMainTopic=1

http://www.svensktmodellflyg.se/forum1.asp?viewmode=1&msgid=78906&page=&CurrentMainTopic=1

http://81.8.136.43/phpBB2/viewtopic.php?t=1320&highlight=julius&sid=6e5e05c1f1ff5fd1ed545b35db21f882

:axe:

Tobbe O
2006-08-11, 16:02
Är han en flygare eller luras han bara med rc grejor.

tobbe
2006-08-11, 16:38
Word Ove.. Kollar med ett lokalt bussbolag om det skulle gå att ordna en gemensam 1-dags resa till Varberg för att hälsa på killen ifråga. E 150:- plus ett 1,5m 38mm maströr ett acceptabelt pris tro?

/Tobbe

Krille
2006-08-11, 18:50
Ingen som känner en stor kille i varberg som för en billig peng kan fixa till snubben?

Här uppe i byarna brukar bråkstakar som ställer till oreda inte göra det mer än några gånger. Sen slutar dom eller flyttar av någon konstig anledning :)

(Ta detta inlägg med en nypa sallt bara) :)

DrHanke
2006-08-11, 19:14
hmm provat skicka en brevbomb?

eller bara lite blyvikter med lapp "Vi känner din brevlåda bor!"

bokis
2006-08-11, 19:23
"Lindlöt Flying Circus vill härmed offerera en 1 dagars busstur i varberg med omnejd...Se dess vackra natur,ätt gott på restaurant o som kvällsnöje kommer vi att besöka en av traktens stora sevärdheter,
mr No pay...Tillfälle kommer då ges att förklara för personen i fråga vad den allmänna inställningen till hans affärsetik är samt även övertyga honom på lämpligt sätt huruvida det är klokt att fortsätta med detta..
Kvällen avslutas utanför balkongen till nyss nämdes hus med att vi unisont sjunga: We shall overcome i tre timmar..Anmälan om intresse kan göras till: Dr Hankes world tours..Pris efter överenskommelse...

tobbe
2006-08-11, 19:57
Bokar biljett pronto.. Bror min behöver lite workout så han hänger på..

/Tobbe

Peppe
2006-08-11, 20:12
Tjena!

Jag, Peppe på PJ-s Modellhobby har blivit ganska rejält drabbad av
den här skojjaren, det är trist när några få kan ställa till det för andra,
jag tvingas börja skicka mot postförskott för att inte bli drabbad,
tyvärr går det ut över alla som sköter sig (98% sköter sig utmärkt, tack o. lov).

Jag har följt alla trådar på olika forum under dom senaste 7-8 månaderna, och många tycks ha blivit drabbade, vad kan man göra
på laglig väg (innan man kallar in KNOGJÄRN INKASSO)?????

Tja, inkasso, efter det Kronofogden..........sen då???
Ove hade ett förslag om att vi som drabbats går ihop och gör en
polisanmälan, borde gå att åtala "Varbergsmaffian" för bedrägeri!

Är ni som är drabbade intresserade så kan ni väl maila mig så
kan vi kolla våra möjligheter.

Hälsn. Peppe

peppe.lindstrom@telia.com

hakank
2006-08-11, 20:56
Julius - vår allas favorit - är på G igen.

Alla handlare i landet - sälj inget till adressen på Ringvägen i Varberg. Killen är en bedragare och har lurat oss handlare på tiotusentals kronor!

/Mvh
Ove

Nu för tiden, tyvärr, så köper man ju sakerna per postförskott=frugan ser vad prylarna kostar:-) Hur har då denna person lyckats lura er handlare?

/Håkan Tacka vet jag fakturor..

tobbe
2006-08-12, 23:16
Går även under namnet Zimeon numera.. Vet vad faenskapet bor..

/Tobbe

AM
2006-08-13, 19:24
Just det - tacka vet jag fakturor - och hyggliga hobbyhandlare som vill vara tillmötesgående och tror på kunderna...

Du har svaret själv. "Skicka mot faktura - så betalar jag genast"...

Nu är det slut på Air Media iaf. Kontant, förskottsbetalning eller postförskott gäller nu.

/Mvh
Ove

kajpaj
2006-08-15, 18:27
tur att man har dig så när ove bara be morsan om skjuts o plinga på om nya delar till flygen keep it going :wave:

Jacob
2006-08-22, 09:17
Så va det dags igen.. fick in en order utav denna skojjaren i helgen. Fortfarande under namnet zimeon samma tillvägagångsätt "kan du skicka i ett kuvert med faktura"

Jag bad han att först betala obetalda fakturor och sen flyga o fara :evil:

//Jake
www.skanehobby.se

OlleP
2006-08-24, 18:33
Funkar det inte med kronofogden eller inkasso?
Inga tillgångar??

Poteta
2006-08-24, 21:06
Förr eller senare tar rättvisan hand om en sån kille. Var så säker. :evil:

mac77
2006-08-24, 22:04
Förr eller senare tar rättvisan hand om en sån kille. Var så säker. :evil:

Tyvärr blir även det på våran bekostnad, fri mat och internering är kostsamt det också. Sen ska man inte tala om vad rättskostnader och annat kostar...

kajpaj
2006-09-02, 17:20
som någon fyndig männsika sa in med knogjärn inkasso

Poteta
2006-09-02, 21:00
Förr eller senare tar rättvisan hand om en sån kille. Var så säker. :evil:

Tyvärr blir även det på våran bekostnad, fri mat och internering är kostsamt det också. Sen ska man inte tala om vad rättskostnader och annat kostar...
Jag tänkte inte riktigt på fängelse, det finns en hel del minst sagt upprörda människor därute... :badgrin:

Johanb
2006-09-03, 14:10
Vänta nu Hr Poteta, var det inte du som i ett "annat forum" helt tog avstånd från såna saker med motiveringen att det bara är materiella ting? ;)
Då handlade det om bilinbrott vill jag minnas :)

Poteta
2006-09-03, 15:07
Vänta nu Hr Poteta, var det inte du som i ett "annat forum" helt tog avstånd från såna saker med motiveringen att det bara är materiella ting? ;)
Då handlade det om bilinbrott vill jag minnas :)
Vilket forum då? Finns det något mer? ;)
Jag menar att killar eller tjejer som håller på med nånt får sitt till slut, på ett eller annat sätt. Det kan vara fängelse, storstryk eller att man går ner sig i drogträsket. Eller alltihop!
Jag är inte religiös på något sätt men jag tror att det mesta man gör i livet jämnar ut sig. Jag tycker definitvt inte att man ska hälsa på och "göra upp", det tar jag starkt avstånd ifrån. Men en vacker dag har han gjort affär med fel kille. Så är det bara.

Johanb
2006-09-03, 15:52
Vänta nu Hr Poteta, var det inte du som i ett "annat forum" helt tog avstånd från såna saker med motiveringen att det bara är materiella ting? ;)
Då handlade det om bilinbrott vill jag minnas :)
Vilket forum då? Finns det något mer? ;)
Jag menar att killar eller tjejer som håller på med nånt får sitt till slut, på ett eller annat sätt. Det kan vara fängelse, storstryk eller att man går ner sig i drogträsket. Eller alltihop!
Jag är inte religiös på något sätt men jag tror att det mesta man gör i livet jämnar ut sig. Jag tycker definitvt inte att man ska hälsa på och "göra upp", det tar jag starkt avstånd ifrån. Men en vacker dag har han gjort affär med fel kille. Så är det bara.

Hehehe, jag retas bara med dig :)
Jag såg nog på dina smileys att det var något du inte skulle bli alltför ledsen över :lol:

Poteta
2006-09-04, 17:46
Hehehe, jag retas bara med dig :)
Jag såg nog på dina smileys att det var något du inte skulle bli alltför ledsen över :lol:
Akta dig du så jag inte försöker sälja något till dig! Det räcker att du betalar hälften i förskott så skickar jag grejerna direkt! :badgrin:

Johanb
2006-09-05, 17:58
Hehehe, jag retas bara med dig :)
Jag såg nog på dina smileys att det var något du inte skulle bli alltför ledsen över :lol:
Akta dig du så jag inte försöker sälja något till dig! Det räcker att du betalar hälften i förskott så skickar jag grejerna direkt! :badgrin:

Vi gör så här istället, du skickar grejerna samt betalar hälften sen bjuder jag på en öl 8)

ssn
2006-09-16, 21:45
Kan man säga att Zimme har null kontroll på inget alls? :lol:

Eller... :lol:

Sosen..

Daniel L
2006-11-29, 19:39
jag bor i varberg. skulle vara roligt att veta skojarens riktiga nama.
kan höra mig för. jag skulle dock inte ta till med knogjärn eller metallrör. skulle bara vara roligt att se om någon i bekantskapskretsen viste vem han är. PDT_Armataz_02_03

Kenna
2006-11-29, 20:22
jag snubblade över denna länken:

http://privatpersoner.eniro.se/query?stq=0&searchword=julius+g%F6tberg&searcharea=&what=wphone

Impulze
2006-11-30, 14:42
Verkar vara född 1984




//Matte

bokis
2006-11-30, 15:03
Synd om pojken egentligen..Var o surfade runt på div forum o läste gamla
trådar om han...
Det är trist att bli blåst på betalningen när man säljer till en slik men
i förlängningen: Vad fan blir det av en sån som Julle?
50 spänn på att vi så småningom(även om han hävdar själv att han sitter där redan) får pröjsa för uppehället till parasiten.. Enrummare med randig solbränna...
Han har ju som jag förstår nada intresse att göra rätt för sig o det håller i sig,fler o fler känner till han eller har blivit av med nåt till han utan betalning..Tror inte heller att han diskriminerar någon,omgivningen i Varberg känner säkert till hur det står till...
Det som jag undrar över.. Är han hobbyintresserad eller "köper" han bara utan att göra rätt för sig o säljer vidare?

Poteta
2006-11-30, 21:07
Snacka om att bränna sina kort...
Har ingen aning om han gillar radiostyrda grejer men förmodligen har han lite koll på vad som finns eftersom han har lyckats lura en del. :(

AM
2006-12-01, 08:41
....flitig kille...!?!
/Ove

Snickarjävel´n
2006-12-01, 15:54
En sån där gosse man skulle bjudit ner när man har haft en dålig dag :D

birddog
2006-12-01, 19:41
Birthday.se är en bra länk som man kan använda i,typ sådana sammanhang:) [/url]www.birthday.se

Sweeper
2006-12-01, 21:35
http://www.pul.nu/


Göran

Mr J
2006-12-31, 14:42
Jaha, då var det tyvärr dags igen... :evil:

http://www.svensktmodellflyg.se/koposalj.asp?viewmode=1&msgid=5214

Snickarjävel´n
2006-12-31, 14:45
Precis som sosen sa ja 8)

zeno
2006-12-31, 15:33
Mycket tråkigt.
Kan dom inte ha vett att banna honom ifrån Köp & Sälja-avdelningen iallafall?
Eller sätta upp en sticky med hans nick/namn plus ordet "undvik" eller "varning" så att folk ser?
Alla läser kanske inte forumet utan använder enbart Köp o Sälj, planket.

Vore intressant också att få veta ip-numret (om det nu är fast) och se ifall den lågt stående loosern även tassar runt på detta fina forum.