handdator

Visa fullständig version : Är det någon som vet?



Pete
2006-08-18, 17:08
Jag försöker få tag på en You can do 3d, men får inte tag på dom på Östersunds modellhobby, är det någon som vet om dom har den hemma?
Eller någon annanstans jag kan få tag på den? Jag smällde mitt plan ida så jag behöver ett nytt :P

//Pete

colsson
2006-08-18, 17:55
Jag smällde mitt plan ida så jag behöver ett nytt :P

//Pete

Det gick alltså inte att göra 3D?

;)

Pete
2006-08-18, 19:05
hehe, nä de gick inte med det, vingen gick av i luften.

sundqvistjohan
2006-08-18, 19:07
Kollade Östersunds modellhobby och de har ju både .46 och .60 storleken på planet på sin hemsida. Min flygarkompis har .46:an och det är ett mycket snyggt och välflygande plan. Den tog en stund att montera ihop då den inte är helt förberedd (man ska t.ex. själv limma fast "belly pan" direkt på klädseln, dremla hålen i motorkåpan etc.) Östersunds modellhobby saluför också Hangar 9 Twist 3D 40 som jag själv har. Twisten var mycket mera ARF än U-Can-Do 3D, så om du vill ha modellen färdig så snabbt som möjligt så är det Twist du ska satsa på.

Twisten har kortare kropp än U-Can-Do, men den hovrar bra och går utmärkt att busflyga med. Båda planen kan man landa nästan i promenadhastighet om man lägger på litet "harriervinkel"

Pete
2006-08-18, 19:21
Ja, twisten är fin, men jag har en OS max 15cc som jag vill använda....
Jo you can do 3d fanns på HAB också, men jag ringde och dom sa att den var slut, så frågan är om modellhobby har någon hemma.

McRegor
2006-08-18, 19:24
Hej,
Kolla med Rynos i Uppsala. Dom har ju s a s direkt tillgång till Minicars lager..:)
Annars kan ju vem som helst som är återförsäljare till Minicars ha nån liggande på hyllan. Kanske Söders ex vis....
Hälsningar
Roger

bokis
2006-08-18, 20:27
Vill du ha en 46:a? I såna fall så kan jag skicka en på måndag! :D
No problems!

Pete
2006-08-18, 22:13
nä, jag vill ha en 60:a ju :D
jag har en 46 motor, men den ska jag ha till en ultimate :P