handdator

Visa fullständig version : Kyosho Sensation 1400



Pete
2006-08-30, 17:31
Hej.

Är det någon som har byggt en Kyosho Sensation 1400? Och i så fall, hur gör jag med länkagen till höjd och sida? Måste jag göra egna hål i balsan?
Hittar inga nämligen....

Tacksam för svar.

//Peter

tonic
2006-08-30, 17:58
Hej.

Är det någon som har byggt en Kyosho Sensation 1400? Och i så fall, hur gör jag med länkagen till höjd och sida? Måste jag göra egna hål i balsan?
Hittar inga nämligen....

Tacksam för svar.

//Peter

Jagg har inte byggt en sådan. men vad jag brukar göra är att jag själv borrat upp hål med ett litet borr, typ 1 - 2 mm

Lycka till!

DrHanke
2006-09-04, 22:21
oj en sån kärra hade bokis när vi lärde kännas. Flyger riktigt bra, lätt å landa, klarar alla manövrar bra. Har för mig att han hade en OS 70 i sin? Bokis, vart e du? kom med lite tips nu va!

bokis
2006-09-05, 07:47
......-minns inte,LESSEN! :cry:
Men jag brukar inte överarbeta slika ting o är det inte så att det finns hål i kroppen innanför klädseln? Om inte så gör hål på lämplig höjd framför ett spant,vinkla borren o "jaga" upp hålet snett bakåt, o i med ett plaströr ..
Sen är det tjockflytande CA o kicker som gäller för att fixera hela härligheten...Det finns säkert andra sätt o göra det på men detta funkar för mig!

Krille
2006-09-05, 08:52
Jag skar hål i min själv.

Använder en 90 4-takt.

För stor motor igentligen å stiger vertikalt på halvgas. men det är ingen vikt som kärran märker av. Helt klart man favvo kärra :)