handdator

Visa fullständig version : Hitec Laser 6 -> vilken interface kabel till Real flight



Snickarjävel´n
2006-08-31, 21:02
Tjena.


http://www.modellhobby.com/prod_show.asp?code_no=85155


Kan man använda sig av denna kabel till Hitec Laser6 ifall man ska flyga Real Flight G3 eller vad använder man sig av?

|mix
2006-08-31, 21:55
Jup den funkar, kör själv med den, kanonbra :)

McRegor
2006-08-31, 22:23
Hej,
Misstänker att funktionen hos den kabeln har att göra med hur legal kopia man har - har du originalskivorna så bör det följa med en Hitec-kabel..:)
I annat fall så verkar det som Mix sitter inne med kunskaper....
Hälsningar
Roger

DrHanke
2006-09-01, 00:15
Till realflight följer det med en USB dummy sändare, man kan inte ansluta sin egen radio vad jag vet, det går iaf inte i min...

Hitecs USB kabel är till för FMS och liknande.

McRegor
2006-09-01, 07:34
Hej,
Visst skall man kunna använda sin egen sändare och på ÖMH:s hemsida står följande - "Kablar för Hitec, Futaba DIN samt för FF9 och JR ingår, för Sanwa får man beställa extra kabelsats."
Hälsningar
Roger

DrHanke
2006-09-01, 08:42
aha... hemma har jag tydligen G2 varianten medans på jobbet ligger G3, därför stämde det inte när jag kollade... Man ska tydligen ha ordning på grejorna, eller inte kolla på saker ifrån sängen med laptoppen i knäet. Sorry boys!!

Snickarjävel´n
2006-09-01, 08:42
Jo det verkar som om man kan använda sin egen kontroll oxå men det kräver tydligen att man har "dummy" kontrollen.

Den riktiga kontrollen kopplas tydligen via "dummy´n" eller har jag fel?



Då funkar det kanske inte som vi tänkt oss ändå :? .
Vi köpte en uppsättning Real Flight G3 i hopp om att jag skulle kunna använda min egen kontroll och min bror använda sig av "dummy" kontrollen men det verkar inte funka då alltså. Då får vi se om vi kan samsas :roll: om simulatorn istället.

|mix
2006-09-01, 10:05
För att kunna använda kabeln JonnyE länkade till så behöver man bara en liten fil ( Därmed inte sagt att jag vet var den finns :roll: )

Och ja, köper man den ska det bara var att tuta och köra.

Snickarjävel´n
2006-09-01, 10:43
Så jag behöver inte koppla in min Hitec radio via dummy kontrollen då alltså utan det räcker man köper kabel och pluggar i min radio så funkar det , tillsammans med filen alltså?

|mix
2006-09-01, 10:45
Så jag behöver inte koppla in min Hitec radio via dummy kontrollen då alltså utan det räcker man köper kabel och pluggar i min radio så funkar det , tillsammans med filen alltså?

Ja, fördelen med att köpa den är dock att man kan regga sig och köra de senaste uppdateringarna innan en ny crack hinner komma ut om man känner för det.

Snickarjävel´n
2006-12-13, 17:52
Kan man använda sig av samma interface kabel till både reflex simulatorn som till Realfligt G3 och köra via sin egen radio?