handdator

Visa fullständig version : PiccoZ, XTwinens uppföljare



GöranB
2006-09-01, 08:36
Alla kommer nog ihåg de lilla bipen X-Twin.
300 spänn o roligt för hela slanten.
Nu har uppföljaren kommit.
http://www.flyingtoys.co.uk/moreinfo/piccoz.html
http://www.buschflieger.de/content/vids/piccoZ.wmv
http://www.flyingtoys.co.uk/video/vpiccoz.html

Vill ha faktorn är ENORM.
Tänk att ha en på soffbordet och kunna ta en repa mellan
bordet, TV'n bokhyllan och en strykare under gummans ben
i reklampauserna.
Det verkar ta en stund innan dom har letat sig
till de svenska hyllorna. Har stött på den svenska leverantören
men det var inte "visst serru de fixar jag" i mejlet jag fick tillbaka.

Finns det något intresse för ett gruppköp då fraktkostnaderna slår hårt på
en sån här billig produkt? Normalpriset ligger på 30€.
Helst i närheten av Stockholm.
Göran

DrHanke
2006-09-01, 08:45
PDT_Armataz_02_28

Faktiskt!!

Detta måste kollas upp!

QatHome
2006-09-01, 09:11
Kunde inte hålla mig när jag såg den, så för en vecka sen beställde jag en via Conrad (http://www.conrad.se) och den bör komma i början av nästa vecka.

colsson
2006-09-01, 10:07
Såja, nu har jag beställt.. :D
Det tog c.a 10 sek från det att jag såg filmen till att jag fattade beslutet att köpa!

Robert
2006-09-01, 12:14
Hej!

Här hittar man lite moddningar

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=556227

Får nog köpa mig en sådan eller två kanske....

/ Robert

GöranB
2006-09-01, 13:28
OK.
Ser ut som Conrad har på lager.
MEN
79 spänn i frakt på 329kr är nästan en fjädedel.
Altså: Finns det någon i Sthlm som vill dela på frakten?

Göran

Robin
2006-09-01, 13:28
Wohoo.... blev lite villhabegär på en sådan. :shock: :D

zeno
2006-09-01, 14:25
Surt att den bara har två kanaler, den hade blivit suverän med tre.
Som det är nu så rör den sig framåt bara när du svänger; drar du höger rör den sig fort fram samtidigt som den drar sig åt höger, och drar du vänster rör den sig inte fullt så fort framåt samtidigt som den drar sig åt vänster.

colsson
2006-09-01, 15:31
Surt att den bara har två kanaler, den hade blivit suverän med tre.
Som det är nu så rör den sig framåt bara när du svänger; drar du höger rör den sig fort fram samtidigt som den drar sig åt höger, och drar du vänster rör den sig inte fullt så fort framåt samtidigt som den drar sig åt vänster.

?????????????????? jaha? och om man vill flyga rakt fram då?
Har du en sån eller har du funderat ut det här på egen hand?

zeno
2006-09-01, 15:57
Har ingen sån, men vart även jag sugen på att skaffa en.
Så helt på egen hand letade jag lite på RCGroups och hittade denna infon.
Det står även på Condrads hemsida (QatHome länkade till deras sida, det är den del av texten som är blå som är länken) att det är en sändare med två kanaler.

Robin
2006-09-01, 15:59
En beställd.. gott... :D


En får väl sick sacka den för attflyga frammåt dårå... ;)

zablar
2006-09-01, 17:35
QatHome.... trevligt då får man se den live mao nästa fredag :)

QatHome
2006-09-02, 00:59
Hinner den bara komma så ska dem ju upp i luften. Dom hos Conrad pratade om mitten av nästa vecka så det finns ju hopp.

Bj
2006-09-02, 18:24
Här gäller bara en sak.........JAG SKALL HA EN....... PDT_Armataz_02_44

Larsa
2006-09-05, 13:35
Nämen !! Vilken söt liten sak, ger helt klart ett "ha begär" :-)

tonic
2006-09-05, 18:27
Då var det beställt 2st hos conrad :)

Hoppas de kan leverera i tid?

QatHome
2006-09-05, 22:38
Min verkar komma torsdag eller senast fredag, väldigt nyfiken på hur den flyger.

fLa
2006-09-06, 08:04
Tjenna, kan medela att det redan är ett gäng som köpt dessa på RCHeli.se, spana in följande tråd. Första inlägget angående PiccoZ börjar ca 80% ner i trådens första sida, inlägget av 'jesse'.

http://www.rcheli.se/phpBB2/viewtopic.php?t=7615&start=0

Nån som ska ha i Karlskrona området så hakar jag på!

/fLa

jesse
2006-09-06, 10:00
C:\Documents and Settings\Anders\Skrivbord\piccoz 001.jpg

Fick mina i går, otroligt vad stabila de är går att landa i handflatan och min son på 4 år flyger den lätt

colsson
2006-09-06, 10:54
Jesse! Fixa bilden och lägg upp en film!!! 8)

jesse
2006-09-06, 13:33
försökte med en bild men det blev fel, har en video snutt också men det vet jag inte hur man gör

jesse
2006-09-06, 13:52
http://www.svensktmodellflyg.se/users/1348/piccoz.jpg

Här kommer det en bild!

colsson
2006-09-06, 14:03
Den är ju grymt liten..! Jag går också och väntar på att min ska dyka upp från Conrad snart.. :p

Är den så jäkla lätt att flyga säger du? Det vore underbart om man nu kunde få sitta i soffan, dricka öl och flyga!

Kanske kan någon erbjuda sig att "hosta" din film så att vi andra kan få se den!???? :!:

tonic
2006-09-06, 17:48
Den är ju grymt liten..! Jag går också och väntar på att min ska dyka upp från Conrad snart.. :p

Är den så jäkla lätt att flyga säger du? Det vore underbart om man nu kunde få sitta i soffan, dricka öl och flyga!

Kanske kan någon erbjuda sig att "hosta" din film så att vi andra kan få se den!???? :!:

Jag kan erbjuda mig att lägga upp en videosnutt på helin!! Väntar ju själv på 2st sådana.

fLa
2006-09-06, 20:19
Ska beställa 8 stycken imorgon till kompis gänget :))

/fLa

colsson
2006-09-06, 20:21
Conrads server exploderar väl snart av ordrar!

lintan
2006-09-07, 09:56
COOOL!!!!!

Beställt! :D

QatHome
2006-09-07, 11:13
Min verkar ligga och vänta på utlämningsstället nu, får nog svänga förbi där på lunchen :D

skygizmo
2006-09-07, 17:02
hej jag beställde en från conrad i sverige hämtade den idag flyger som en dröm dok lite svår att trimma me har inte testa den så länge. har dok e liten fråga laddning måste sändaren vara på för att man ska kunna ladda den? sätter jag i ladar sladden så händer det inget med den gröna lampan, men om jag sätter på sändaren så tänder den sig ihop med den röda. tack på förhand mvh magnus

McRegor
2006-09-07, 17:47
Hej,
Som en liten motvikt till allt som sägs om att våra kära modellflygprylar är så dyra i Sverige så läste jag just senaste numret av AMI (Aviation Modeller International) - där provade dom denna lilla helikopter som dom f ö blev väldigt förtjust i . Hursomhelst - i UK kostar den tydligen £30 vilket ju är avsevärt mycket mera än här - drygt 400 kr jämfört med 299 kr. Alltid nåt att glädja sig åt...:)
Hälsningar
Roger

colsson
2006-09-07, 17:49
Jag har precis hämtat min heli på posten, for hem och stoppade i batterier, laddade och flög..............................

Ojojojojojojojojojojoj!!! OTROLIGT stabil, lättflugen och kul liten sak!!
Kan nån hysa en liten film så kan jag maila den!?
Detta måste vara årets leksak! :)

http://img15.imgspot.com/u/06/249/11/1000001IMG1157643911.JPG

http://img15.imgspot.com/u/06/249/11/1000002IMG1157643972.JPG

tonic
2006-09-07, 18:30
Jag har precis hämtat min heli på posten, for hem och stoppade i batterier, laddade och flög..............................

Ojojojojojojojojojojoj!!! OTROLIGT stabil, lättflugen och kul liten sak!!
Kan nån hysa en liten film så kan jag maila den!?
Detta måste vara årets leksak! :)



Skicka den till mig!!!!!! Så fixar vi det!

colsson
2006-09-07, 20:32
Jag har mailat den till din 550spyder adress men det verkar inte funka! Jag får tillbaka mailet igen. Filmen är c.a 6,5mb stor.

Gårdö
2006-09-07, 21:17
Beställd... så nu blir man heliflygare med... hmmm...

:D

QatHome
2006-09-07, 23:15
Har flygit med min nu också och den var ju väldigt enkel att hovra med men tycker att det inte gick så bra att flyga runt med den, var lite motvillig att röra sig framåt.
Prövade att vikta den fram men det gjorde inte någon större skillnad.

lintan
2006-09-08, 17:24
colsson: Lägg in filmen på "putfile" eller på "googlevideo" så man får se nån gång ;)

rc_johan
2006-09-08, 18:17
kan nån förkalara exakt hur man styr den.. altså hur den funkar.. inte vilken spak man drar i :D

lintan
2006-09-08, 18:47
rc_johan: Det står på första sidan i detta ämne.

QatHome
2006-09-08, 19:11
Hittade tipset om scoop på nosen i tråden på RCGroups så jag tog bort vikterna och stoppade dit ett scoop av tejp istället och nu funkar det betydligt bättre att flyga runt med den.

colsson
2006-09-08, 20:22
Min film är skickad till admin. Han lägger ut den när han har tid.

DrHanke
2006-09-08, 20:52
hoppas han får tid snart, mina naglar börjar ta slut :partyman:

QatHome
2006-09-09, 01:09
Har varit på inomhusflyg ikväll och kört med Piccozen en hel del, hur kul som helst och man börjar kunna kontrollera den mer och mer :D

colsson
2006-09-09, 09:40
Jag gjorde ett test nyss för att kolla flygtiden.
Om jag flyger runt på konstant höjd så höll sig helikoptern i luften i 8 minuter.

Trottelspaken är återfjädrande mot bottenläget (där gasen är helt av)
Jag valde att plocka bort fjädern. Tappar du spaken och den är återfjädrande, så åker helikoptern rätt i backen. Nu funkar det mycket bättre tycker jag.

Frippe
2006-09-09, 10:58
8min flygtid är bra.(hade precis tänkt att fråga hur länge man kunde flyga på en ack)

Kanske skulle köpa en till årets inomhusflygningar...

tonic
2006-09-09, 13:16
Filmen hittar ni hör under!

http://www.rcuniverse.se/viewtopic.php?t=933

kvaark
2006-09-09, 18:17
Skulle man kunna få en liten bild på borttagningen av fjädern i kontrollen likaså en liten bild på scoopet monterat (eftersom jag inte fått hem min än, så vill jag ha allt klappat o klart innan jag sätter igång o jagar katten här hemma ;) )

colsson
2006-09-09, 18:23
Var och hur man tar bort fjädern det ser du direkt när du öppnar radion. Den är inte direkt någon raketforskning...

Scoopet testade jag som hastigast igår men kasserade det igen eftersom helin mest snurrade runt då. Bilder finns på RC Groups. Det består av en enda tejpbit. Inget mer.

Jag drog i en liten skruv i nosen på min heli istället för scoopet för att få den att röra sig mer framåt. Det funkar jättebra och syns knappt.

För er som klättrar på väggarna där hemma, är sjuka av allt väntade och undrar hur man flyger, kan jag berätta det lite enkelt.

Peta vänsterspaken uppåt: Helin lyfter rakt upp (rör sig väldigt lite framåt)
Peta högerspaken åt höger: Helin roterar åt höger
-------- --"----------- vänster: --------"------- vänster

För att få helin att flyga framåt får man tynga ner den en aning i nosen. Det ska tydligen inte behövas men jag fick iallafall den inte att flyga framåt utan min lilla vikt (skruv).
Nu flyger den SAKTA framåt när jag gasar på och samtidigt svänger runt lite. Enligt bruksanv ska den flyga framåt när man ger lite högerroder. Det gjorde inte min.

Helin är otroligt självstabil. Du kan släppa spakarna helt och helin står helt still i luften och hovrar. :)

Ungefär så funkar det. Kan tilläggas att den är MYCKET krashtålig!

rc_johan
2006-09-09, 19:57
hur hållbara är rotorerna?

colsson
2006-09-10, 00:19
hur hållbara är rotorerna?

Tyvärr saknar jag mätutrustning för detta.

QatHome
2006-09-10, 01:40
Instämmer också i att den är väldigt kraschtålig, min har varit i kontakt med nästan alla fasta hårda ytor i huset utan att något gått sönder än.

Har nog haft den i luften ca 3 timmar sen jag fick den och har på sista flygningarna upptäckt att stjärtrotorn verkar ha tappat effekt så det är svårt att svänga höger med den, får se om det går att fixa på nåt sätt.

Robin
2006-09-10, 10:32
Om ni vrider stjärtrotorn lite så den pekar neråt så får ni mer fart frammåt utan att behöva vikta den.

alltså om man tittar på heli´n bakifrån så vrider man hela stjärten medurs litegranna. Det funkar kanon på min iaf.

Har även skalat bort dekalerna som sitter på stjärtbommen.. dock inte själva fenan...

colsson
2006-09-10, 11:55
Tack för tipset! jag ska testa det!

QatHome
2006-09-10, 18:58
Motorn för stjärtrotorn har slutat fungera för mig nu efter att jag tagit loss själva stjärtrotorn för att limma en spricka i det.
Verkar som en av kablarna har gått av så det borde gå att laga, ska kolla mer på det vid tillfälle.

Robin
2006-09-11, 16:11
Höcket skräp...


Nu är accen i min såpass slut så den orkar inte flyga ens när den är nyladdad... känns surt... :?

colsson
2006-09-11, 16:25
Hur många gånger har du laddat den tror du?

Andreas_k
2006-09-11, 17:52
Min funkar inte att ladda!! Fick hem den för 10 min sen, och den gröna lampan bara blinkar till kanske en halv sec sen slocknar den! Men så klart så testade jag den endå, och är räckvidden så jädrans dålig att man måste vara 30cm ifrån den?

I mina öron så låter det som ett fall för reklamation!


MVH
//andreas

DrHanke
2006-09-11, 18:43
Har upptäckt iaf på x-twinen att man måste ha bra batterier i radion för att laddningen skall funger. Det går inte med laddbara ackar utan 1,5V IKEA eller liknande billiga går bra. Har haft just ladd problemet med ett flertal men byte till nya batterier löste den frågan.

Iaf värt å prova!?

Andreas_k
2006-09-11, 19:20
Hittade felet!! Har handlat 2st förpackninger med batterier. Då förväntar man ju att de skall vara nya och i god form... men icke, ett var dött
nu funkar den lilla härligheten!!

Robin
2006-09-12, 07:03
Hur många gånger har du laddat den tror du?


Ingen aning faktiskt...

Ska kolla om det är sändarbatterierna som behöver bytas ut.. de kanske klämmer in för dåligt med kräm i den lilla helin...

Utmanaren2002
2006-09-12, 09:33
har beställt en! Det gick inte att hålla emot ha-begäret längre!
Undrar om Conrad kan leverera före jul:)
/Göran

Hamilton
2006-09-12, 10:05
Tja!

Fick hem min Picco igår.
Lyckas inte få den att flyga framåt, någon som listat ut hur jag ska lyckas med det?

Gör jag som det står, styr jag åt höger så snurrar den bara åt det hållet.... Samma sak åt vänster....

/Ham

Magnus G
2006-09-12, 11:43
Enklast är att sätta en liten, liten vikt av något slag fram i nosen.

En annan lösning är att sätta små vingar på sidorna av nosen så att luftströmmen från rotorn trycker ner nosen lite.

Här finns det gott om lösningar och ideer:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=556227

McRegor
2006-09-13, 20:58
Hej,
Idag var det dags för mig att besöka paketutlämningen..:)
Har flugit en hel del ikväll efter montering av en liten skruv som vikt i frampartiet. Flög även utomhus i mörkret då den blå lysdioden blinkade så käckt...
Men - för att ladda den måste jag ha sändaren på så att den röda lampan också lyser - är detta normalt ?
Hälsningar
Roger

Magnus G
2006-09-13, 21:35
Ja, det är helt normalt.

På X-twin:en så laddade man med sändaren avslagen, men nackdelen med det var att sändaren alltid drog ström. Så batterierna tog slut bara av att "ligga på hyllan".
På PizzoZ:en ska tydligen "av" verkligen vara "av" så att man slipper att den tömmer sändarbatterierna i onödan.

McRegor
2006-09-13, 21:59
Hej Magnus,
Tack för svaret - då är det bara att köra tills den glöder..:)
Hälsningar
Roger

fLa
2006-09-14, 13:48
Min beställning på Conrad av 7 stycken dröjer tills 16 oktober...så det är ingen ide ni beställer av dom. SLUT!!!

/fLa

Gårdö
2006-09-14, 14:11
Jag fick det här svaret igår:

"Varorna kommer in på lager igen i Tyskland den 19 september. Vi räknar med att du skall ha din helikopter i början på vecka 39.

Vi ber om ursäkt för leveransförseningen

Med vänliga hälsningar


Conrad Elektronik Norden AB

Kundtjänst"

Den som väntar på något gott väntar alltid för länge...

/Peter

Tommy
2006-09-29, 23:14
Har beställt en piccoz via conrad men det verka vara en evighets väntan!!.Är det nån som vet när de får in nästa leverans eller något annat stället där man kan köpa den. Tack på förhand!!!
//Tommy :(

Gårdö
2006-09-30, 12:45
:(

"Hej Peter

Tyvärr har våra leverantörer inte kunnat hålla leveranstiden till den 19
september utan har lämnat ytterligare ett annat datum dvs den 9 oktober.
Eftersom produkten är så populär har nu Conrad Elektronik Norden AB
reserverat ca 400 st av dessa till våra kunder.
Vi reserverar oss för att leverantörerna kan skjuta ytterligare på tiden med
våra förhoppningar är att helikoptrarna ska vara på lager kring den 9
oktober igen.

Vi ber om ursäkt för leveransförseningen

Mvh
Kundtjänst
Conrad Elektronik Norden AB"

Äla chiiiit!!!


/Peter

EPG
2006-10-08, 23:02
Ingen som har provat Firebird, Minifirebird eller Dragon coax?: http://www.websitefolder.net/exodius/Helikopter.asp

fLa
2006-10-09, 08:49
Jag har en Firebird 400 sedan ett år tillbaka. En kollega till mig har en också och far min...farsans flyger bäst. Enda problemet med dom är att få dom flyga frammåt. Men med dubbla blad på tailrotorn och kanke vikt i nosen går det bättre. Fast farsans flyger frammåt bra medans min och kollegans inte riktigt vill framåt.

Dom hovrar mycket bra, upp och ner mycket bra, snurra runt mycket bra...ja dom är riktigt roliga men framåt och bakåt flygning är lite klurigt. Men bakåt flyger ifs min ganska bra. Dom är hållbara - farsan och kollegan har haft sönder huvud rotorn men det lagades enkelt med ny kolfiber stav.

Mehöver ett större rum för att flygas i - fritt från drag. Rekomenderas om man vill ha lite skoj - men flyger ju igentligen skitkass men, jaja :-)

Mini firebirden vet jag inget om, Dragon har väl inget bra rykte men vet inte nått om just coax.

Du ser min Firebird på min avatar här till vänster...när jag landar på mitt eget huvud :)) Finns fler bilder på den i mitt album på www.rcheli.se

/fLa

Gårdö
2006-10-10, 21:58
Dagens mess från Conrad:

Tyvärr har vi inte något bra besked till dig. Sista beskedet från fabriken är att de kommer in i mitten på november. Om vi får något bättre besked meddelar vi dig.

Med vänliga hälsningar

Conrad Elektronik Norden AB

Kundtjänst





FAAAAN!

/Peter

|mix
2006-10-13, 22:21
Och för alla er som inte kan vänta - det kryllar av dom på ebay :p

McRegor
2006-10-14, 10:11
"Och för alla er som inte kan vänta - det kryllar av dom på ebay"
...vaddå vänta..:)
Har haft min i flera veckor.. PDT_Armataz_02_11
Hälsningar
Roger

Tommy
2006-10-14, 20:33
Jag budade på ebay och fick den för 42$. Nu väntar jag bara att den skall anlända. :D

Mathias
2006-11-05, 21:30
Är det någon somvet vilket datum den kommer att komma från Conrad :?: :?: :?

DrHanke
2006-11-05, 21:32
nej men polarn fick besked om att de skulle få 100:- rabatt pga den långa leveranstiden... verkar ju iaf bra av conrad!

DennanHMFK
2006-11-05, 23:17
tjenare.
tänkte se ifall någon av er har testat denna mini-heli
http://www.rchobbysyd.nu/catalog/product_info.php?products_id=10431

är lite sugen på den, samt frugan också.
den ser ju ut att kunna gå och flyga hur man vill om man säger så. :)

edit_ haha.. att man inte kan läsa allt ;) står på sidan:
Förboka gärna för leverans i början av november. Begränsat antal i första leveransen!

Discman
2006-11-10, 16:13
Hej!

Har beställt 2st från tyskland bara för att få hem en snabbt. Lev nästa vecka, JIIIIPPPPIIII!!!!!

Min fråga är hur det funkar eller om det funkar att flyga flera samtidigt är dom på olika frekvenser?

/A

Mr J
2006-11-10, 16:42
Det finns 3 olika, så om du har tur så kan du flyga bägge samtidigt...

Magnus G
2006-11-12, 14:23
Man kan ganska enkelt byta kanal på den genom att löda om en bygling på mottagaren. Men nackdelen är att man måste ta isär den och blir av med garantin.

http://www.xion.de/images/picco_abc_web.jpg

fLa
2006-11-12, 20:37
Äntligen!! I torsdags kom mina PiccoZ jipiiiii, dom är skit coola!!

http://www.rcheli.se/phpBB220/album_pic.php?pic_id=7189
http://www.rcheli.se/phpBB220/album_pic.php?pic_id=7188

Tror det är en nyare version, de har inte frigolit på stjärt bommen som det snackas om på nätet man ska ta bort. Har bara flugit ett par laddningar, svårt att styra men går bättre och bättre. Och lättare när batteriet är lite trött. Räcker nog nästan 10 minuter på en laddning :-)

/fLa
[/url]

Larsa
2006-11-22, 07:49
Hmm.. fick min PiccoZ i går.. Nån som har lite trevliga tips på intrimmning, bra nog omöjligt att kontrollera den då den är nyladdad.. hehe.. Går betydligt lättare då den tröttnat lite :-)

Men lite tips? Jag har inget problem med att få den att flyga framåt, snarare tvärtom, har provat att dona lite med vikter, vikla stjärtrotorn enligt beskrivningen å så .. men inget riktigt lyckat resultat..

Fast å andra sidan, vilka flygegenskaper kan man begära för 299:- ???

Magnus G
2006-11-22, 21:29
Här finns massor med bra tips och moddar:
http://www.piccoztoolbox.no-ip.com/

Larsa
2006-11-23, 09:38
Här finns massor med bra tips och moddar:
http://www.piccoztoolbox.no-ip.com/

Den där sidan vill inte funka för mig, varken hemma eller på jobbet :(

Mr J
2006-11-23, 10:24
Funkar bra här...

Magnus G
2006-11-23, 12:31
Den där sidan vill inte funka för mig, varken hemma eller på jobbet :(

På jobbet kan jag förstå att den inte inte fungerar eftersom den går på en icke standard port mm som gör att väldigt många företagsbrandväggar blockerar paketen.

Men hemma borde det fungera. Om du inte har en riktigt "fascistisk" brandvägg där med?

Larsa
2006-11-24, 08:46
Jahopp.. får väl ta och stänga ner Norton helvet.... och prova..

fLa
2006-12-08, 14:23
Nån som vet om det finns och var isf reservdels huvudrotor/huvudrotorblad? Polarens polare lyckades sabba hans PiccoZ. Yttersta 1cm på ena huvudbladet sprack och hänger nu i 1mm plast.

/fLa

Magnus G
2006-12-08, 18:53
http://www.xufo-shop.de/ säljer reservdelar, men just huvudrotorn verkar vara slut och nästa sändning kommer i januari.

Men det borde väl bara vara att tejpa noggrant på bägger sidoran så borde det hålla ihop? Glöm bara inte att sätta lika mycket tejp på anda bladet för balansens skull. :)

Heda
2006-12-08, 20:51
Tjoo
Jag har oxå en fast en kopia, köpte den på Hobbex idag, skoj som faan att sniffa runt i rummet jue 8)

EDIT: YouTube - picco z copy

McRegor
2006-12-08, 22:03
Tjoo
Jag har oxå en fast en kopia, köpte den på Hobbex idag, skoj som faan att sniffa runt i rummet jue 8)

EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=RWYmlkqxGN0
Hej,
Kopia - kan det vara möjligt...
På filmen såg den rätt "äkta" ut - men man kan ju missta sig..:) Verkade flyga som en "äkta" också.
Hälsningar
Roger

Heda
2006-12-08, 22:40
jamen lixom det borde väl stå PiccoZ någonstans om det e en sådan, den här stor det "Pocket" på bara, alltså kartongen....

Nu fattar man vad alla skrivit om iaf att det e skoj, bara förnamnet, har fått beställning av polarna å hämta ett par till imorrn, fanns ju bara tre freqvenser ..... :badgrin:

McRegor
2006-12-08, 22:45
Hej,
Ja, man kan tycka det och visst kan det vara en kopia...men kopiera såna billiga grejor....
Kan ju också vara så att den är märkt med någon speciell Distributörs märke....är ju inte helt ovanligt att samma grejor finns under olika namn.
Hälsningar
Roger

Heda
2006-12-08, 22:48
ja men okej då, det e piccoz´s bror ;) 8)