handdator

Visa fullständig version : Var handlar ni?



ssn
2006-09-26, 17:34
I Sverige! mest av allt...

Östersunds/MFT/Airmedia/HAB/JP:s för det mesta....

SoSen....
Som flyger mest i luften...

Deiceman
2006-09-26, 17:38
Själv så brukar jag göra mina affärer hos Perra på Luthagens RC.
Inget strul,mycket skoj,massor av snack och stort kunnande.
Dessutom är han väldigt serviceminded!
Rekomenderas!

ssn
2006-09-26, 17:40
Underskatta aldrig dumma människor i stora grupper!!!

Bästa jag hört på länge!!!!:o)

Sosen..

Deiceman
2006-09-26, 17:43
Den är naturligtvis hederligt stulen och jag använder den utan minsta skam :D

DennanHMFK
2006-09-26, 18:18
lite olika må jag säga.

MFT, HAB, Everöd RC, Autpartner, Luthagens, Rynos (MiniCars), Rc Hobby. :)

peiter
2006-09-26, 18:20
MFT ÖMH SKÅNEHOBBY

loop
2006-09-26, 18:27
Hos KB:s RC i falun för det mesta ibland blir det på MFT + diverse andra men övervägande KB

9,3x62
2006-09-26, 18:28
Tja....

Ömh, naturligtvis så måste man in där och surra med kenneth. Norrhobby, lika där.. måste surra med Kenneth.. Sen blir det robotbirds (UK) snabba leveranser. Diverse asiatiska lågpris butiker. med billiga noname prylar. Oftast raketfart på leveranserna från asien, ofta snabbare än inom riket.

|mix
2006-09-26, 19:10
Mestadels från Helikraft (http://helikraft.com/), bra priser, snabba och grym service.
I Sverige blir det fullkontroll eller annan butik om dom inte har. (undviker hab 8) )

colsson
2006-09-26, 19:31
Jag har handlat av de flesta och tycker nog egentligen inte att någon är bättre än någon annan. Hos alla handlarna har jag fått både bra och dålig service. För mig handlar det mest om priset, presentationen på hemsidan och sortimentet.
Söders R/C handlade jag t.ex mycket av tidigare men sedan de gjorde om hemsidan har jag handlat där en gång.

Mest handlar jag på Östersunds, MFT och Airmedia.
AirMedia t.ex har visat framfötterna med grymt bra service (leverans samma dag jag beställde!!!) Samtidigt har jag en kompis som beställt prylar från AirMedia i April och fortfarande inte hört eller sett nåt.
Skånehobby tycker jag har blivit röriga sen "pågarna" tog över och det verkar inte som att deras lagersaldo på hemsidan är riktigt uppdaterat.

Jag tror att de flesta handlarna är ganska lika vad gäller leveranstider och service om man slår ut ett snitt. Ibland har ÖMH dröjt med leveransen och MFT varit snabba och ibland är det tvärtom.

Den bästa service jag upplevt är när jag köpte min airbrushspruta. Samma kväll ringde säljaren upp bara för att kolla hur det gick för mig och om jag var nöjd!

Min favoritsida är utan tvekan Ömh. Den är så otroligt enkel och smidig. Ingen inloggning el dyl och i slutet av köpet fyller man bara i adressen. FÖREDÖMLIGT!!!

Bj
2006-09-26, 19:48
Till 99.99% så handlar jag på Östersunds Modellhobby, orsaken till det är dem extremt goda servicen Kenneth har givit mig där. Den servicen som han har givit mig har jag aldrig upplevt att få något annat ställe.

Men jag är också säker på att det är flera duktiga och snälla handlare runt om, men jag har inte testat dom än.

PS: Tack Kenneth för ditt förstående, du vet vad jag menar.

bokis
2006-09-26, 20:17
Handlar hos de som har det jag vill ha.. :D
Brukar innebära en del väntan men taskig service har jag mycket sällan fått. Det som förvånar mig är att många förväntar sig att våra svenska handlare ska ha allt på lager..Sverige är för litet för det men jag är glad att det går o få tag i det mesta även om det innebär en del väntande..
När jag beställer utomlands så har det blivit från USA,när man har hittat sitt smultronställe så är det svårt att låta bli o fortsätta handla där...Moms o en admin.avg. åker jag alltid på men det hör till spelet!
Av de svenska firmorna så blir det mest från ÖMH men jag gillar Tobbe (en riktig gullgubbe)
som har JP:s, o Jakob (en kunnig hedersknyffel!) hos Ryno:s,den sistnämnda upphör aldrig o förvåna med vad minicars har!
Jag förstår att det handlas utomlands men klaga inte på "di svenske",ingen av dem blir miljonär på det dom sysslar med o de flesta gör det av intresse för hobbyn och handlar vi inte på hemmaplan så riskerar vi att hamna i ett läge där det inte finns nånstans man kan ringa till eller åka dit o titta när andan faller på!

K-Å
2006-09-26, 21:08
Handlar mest hos ÖMH :badgrin:

MVH K-Å, lite jävig men det bjuder jag på :evil:

McRegor
2006-09-26, 21:42
Hej,
Sprider mina affärer men favoriterna just nu är JP:s och Full Kontroll (snabbast). Men MFT är seriösa och bra liksom ÖMH - för att inte säga Bokis .:)
Har också gjort en del affärer med Airmedia och lyckas man bara fånga Oves uppmärksamhet (= att han är hemma) så fungerar det jättebra.
Handlade en hel del med "gamla" HAB och där var det också snabba leveranser.
Tidigare handlade jag rätt mycket på Aircraft World men numera ser jag ingen större vits med detta - prisskillnaderna är ofta inte så stora och när man som t ex Full Kontroll har bra sortiment och skickar grejorna omgående och numera också fraktfritt (> 500 kr - men vem lyckas handla för mindre..:) så är det bara att tacka och ta emot !
Är m a o väldigt nöjd med våra Svenska handlare !
Hälsningar
Roger

PS: "Glömde" AirEl. De gånger jag har handlat av honom har det varit synnerligen kort leveranstid vilket uppskattas.

H_enke
2006-09-26, 22:20
Jag brukar handla smågrejjer hos lokal handlaren och lite större på nätet.
Har bara bra erfanheter från MFT!

climboholic
2006-09-27, 00:30
Helikraft om det är mottagare, motorer.

Sen skulle jag kunna tillbringa resten av natten och berömma Full Kontroll och Östersunds Modellhobby. Har inte speciellt goda erfarenheter av andra handlare..

JK Hobby i Karlskoga handlar jag en hel del av. Begränsat sortiment men perfekt när man behöver trä eller andra byggdetaljer där är sortimentet outstanding.

Kristian
2006-09-27, 11:49
Tävlingsutrustning köper jag hos http://www.rcsweden.com/. Här får man mycket råd om hur jag skall göra om man står inför ett tekniskt problem. Som svensk mästare i F3A ett antal gånger så har han en enorm kunskapsbank att dela med sig utav.

Prylar till eldrivna plan köper jag hos http://www.airel.nu/ för att han har mycket hög kunskap om vad han säljer.

http://www.hab.se/ har stort sortiment och kunskap.

Det jag inte hittar i Sverige brukar jag hitta på http://www.lindinger.at/.

AM
2006-09-29, 09:08
Jag brukar åka till Burlöv utanför Malmö och där handlar jag på Coop. Det blir lite av varje... Mjölk, Ägg, Kaffe, etc...

Sommartid är jag mest ute och far, så då har jag inte så mycket tid över för min fritidssyssla - att ta hand om Air Media. :D

Mvh
Ove

Frippe
2006-09-29, 17:20
Roffes,ÖMH och JP's.

Har faktiskt inte behövt handla så mycket i sommar....