handdator

Visa fullständig version : Slöööööööött



ssn
2006-10-04, 18:00
Fortfarande så suger forumet....

Vafa är fel?

OBS Toppenforum annars! Tro inget annat....
Bara att jag tycker att det segar...

SoSen

Ice
2006-10-04, 18:04
hmmm, jag upplever dock inte att forumet är slöis? PDT_Armataz_02_16

bokis
2006-10-04, 18:11
...å vad behövs för att Fajbjoj S. ska bli glad?
Sosis,ett forum blir ALDRIG bättre än de som skriver på det..
Kan vara bra att ha i åtanke....

Thomas
2006-10-04, 19:40
Näe...inte här i alla fall.
Om du inte har gjort det, ladda ner www.tptest.se och kolla din anslutningshastighet.
Jag upplever tp-test 3 som lättare att läsa av, där visas hastigheten i procent av full (tänkt) maxhastighet.

Gudd Luck!

|mix
2006-10-04, 20:04
Tror du det bli bättre för att du håller på och skriver "Slöööööööööööööööööööööööööööööööt" ?
Skriv nått intressant istället, tex om din senaste krash, eller reparation, så alla på detta enligt dej slöa forum får nått att läsa om det är det du syftar på? Dax att fundera på att skriva en rad eller två så man fattar vad du menar också kanske?

Btw, inte för att jag bryr mej och vi är snäll här, men på många andra forum hade du fått en varning nu och efter 3 sånna brukar man bli avstängd. Men nu ska vi vara glaaada :D

McRegor
2006-10-04, 20:24
Hej Mix,
Nu måste jag fråga - kan man bli bannad på andra Forum för att man konstaterar att det är slött att köra Forumet på den lina man sitter på ?
Eller för att man skriver lite kort och kryptiskt ? Ja, inte första gången men tydligen efter 3 (varningar)....
I så fall är det synnerligen lågt i tak vilket man bara får beklaga.
Men att vara ironisk och ge pikar brukar ofta tillåtas. Man kan fråga sig vad som är allvarligast...
Tur att vi har högt i tak här då ..
Hälsningar
Roger

|mix
2006-10-04, 20:44
Ja, det kan gå ganska hett till, i ett sånt här fall hade te.x tråden låsts pga dålig topic och ssn hade fått mejlat en moderator om nytt topic, och om det hade varit bra hade tråden förmodligen låsts upp igen :lol:
Ett bra ex är Sweclockers (http://www.sweclockers.com/), Riktigt kul ibland :) . Men som tur är behöver det itne gå lika till här, men det är bra om man förklarar vad man menar i varje fall :p

Föressten, någon mer än ssn som tycker det går segt?

zeno
2006-10-04, 21:07
Vadå slött?
Går forumet slött att ladda eller anses det "slött" för att det inte skrivs ny byggtråd varannan minut?

Tycker forumet fungerar klanderfritt på alla punkter! PDT_Armataz_02_43

Snickarjävel´n
2006-10-05, 07:10
Jag upplever inte forumet som segt. Har inga som helst problem att få upp bilderna som visas eller ladda sidan jag önskar. Kan iof ha en del i att det är en 24Mbits lina.

colsson
2006-10-05, 07:31
Sluta pipa nu SOSen och byt ut ditt gamla 28.8 modem istället! :)

ssn
2006-10-05, 07:47
Oki.. Kanske är man en gnällspik då :x Men 2 Mb borde gå liite snabbare... Kanske skulle kolla om jag verkligen har 2 Mb i linan...

Varnad för att man delger en uppfattning? DDR? :D

SoSen

AM
2006-10-05, 10:55
Jag betalade precis bredbandsräkningen - för 2 Mb.
TPTEST visade inte en "bit" över 0.5 Mb gång på gång.... Hmmmm... :roll:

Angående högt i takt. RCuniverse.se har visat sig fungera efter policyn - allt fritt! Våra moderatorer har ett lätt jobb och det är väldigt lite städjobb bland inläggen. Mest att ta bort sexlänkar från robotar, men det är inte så betungande det heller.

Det kom dock ett mail från "rcuniverse.com" som vill att vi byter namn. En lång drapa om copyright, jurister och stämningar. Ja, ja så känsligt det kan vara när man vill tjäna pengar...

Jag är inte säker på vilka regler som gäller. Har man copyright för alla länder eller är det som med patent - att man pröjsar för de länder man vill skydda produkten i? Hade varit intressant att få lite fakta.

Nåväl inga problem för min del. Vi kanske ska försöka hitta på ett annat namn? Synpunkter emottages.

Mvh
Ove

zeno
2006-10-05, 11:04
Amerikaner...

Nåväl, kanske rätt o slätt Modellflyg? www.modellflyg.nu och www.modellflyg.com verkar lediga.

QatHome
2006-10-05, 11:52
Här finns lite info om hur NIC-SE som sköter om .se domänen ser på tvister kring domännamn
http://www.nic-se.se/tvistlosning/sammanfattningatf.shtml

colsson
2006-10-05, 12:35
Jag har 100 M/bit men brukar ligga runt 25 M/bit när jag kör TP test.. :?

Mr J
2006-10-05, 13:04
Det kom dock ett mail från "rcuniverse.com" som vill att vi byter namn. En lång drapa om copyright, jurister och stämningar. Ja, ja så känsligt det kan vara när man vill tjäna pengar...

Jag är inte säker på vilka regler som gäller. Har man copyright för alla länder eller är det som med patent - att man pröjsar för de länder man vill skydda produkten i? Hade varit intressant att få lite fakta.

Nåväl inga problem för min del. Vi kanske ska försöka hitta på ett annat namn? Synpunkter emottages.

Mvh
Ove

Jag tycker att det verkar som den gamla hederliga Amerikanska skrämseltaktiken, om jag skriker högst och verkar jävligt hotfull så kanske motparten backar...

Rent spontant så tycker jag att det borde bli mycket billigare att regga rcuniverse.* istället för att betala (inte helt billiga) advokatarvoden varje gång någon i ett annat land kommer på att Amerikanerna faktiskt inte är ensamma i universum...

Som jag ser det är Rcuniverse.se alldeles för etablerat för att byta namn nu.
Dessutom fick ju rcuniverse.com chansen att svara på om dom hade copyright på rcuniverse.se vilket dom nonchalerade http://www.rcuniverse.com/forum/m_4280067/anchors_4283322/mpage_1/key_/anchor/tm.htm#4283322
Så, om vi inte är absolut tvungna, tycker jag inte att vi ska byta namn.
Det hade ju varit trevligt om det fanns någon modellflygare med tillräckliga juridiska kunskaper för att reda ut vad som verkligen gäller.

AM
2006-10-05, 13:43
Mats, alltid lika klarsynt! Bra.

Ja, vi ska avvakta och se om amerikanarna kan hävda sitt ägande till namnet. Och mycket riktigt - de svarade inte heller på Toni's fråga på deras site förra året.

Mvh
Ove

ssn
2006-10-05, 19:05
Hmmm max 0.7 Mbit... Å pröjsar för 2,0....

Inte forumet som är segt... Det är Telia!

Bedrägeri?

:evil: SoSen

Snickarjävel´n
2006-10-05, 19:14
Mest vanligt att det är på detta vis. Hade en lång samt diger diskution med min bredbandsleverantör ang just detta. Dom hävdar så vackert att man har UPP TILL 2 resp 8 , 10 , 24Mbit eller vad man nu har.

Ingen garanterad hastighet alltså.

9,3x62
2006-10-05, 19:47
Vad kan man förvänta att den genomsnittliga hastigheten ska vara? 50% 75% av det betsällda. Eller mer? Kanske mindre?

Hmm Kanske den här tråden borde ligga i en annan forumavd.

9,3

Poteta
2006-10-05, 20:25
Man kan inte förvänta sig någonting.
Jag hade Bredbandsbolaget 24 Mbit/s.
Uppmätt hastighet blev 4,5 Mbit/s...
Ringde och fick till svar att i avtalet stod det som sagts tidigare, "Upp till 24 Mbit/s".
Kan tillägga att jag inte har Bredbandsbolaget längre, Comhem lovar upp till 8 Mbit/s och jag har mellan 8 och 9 Mbit/s.
Förhoppningsvis börjar de snart med 100 Mbit/s, det testkörs för fullt i Göteborg med strålande resultat!

MrJet
2006-10-05, 21:51
Jag betalade precis bredbandsräkningen - för 2 Mb.
TPTEST visade inte en "bit" över 0.5 Mb gång på gång.... Hmmmm... :roll:

Angående högt i takt. RCuniverse.se har visat sig fungera efter policyn - allt fritt! Våra moderatorer har ett lätt jobb och det är väldigt lite städjobb bland inläggen. Mest att ta bort sexlänkar från robotar, men det är inte så betungande det heller.

Det kom dock ett mail från "rcuniverse.com" som vill att vi byter namn. En lång drapa om copyright, jurister och stämningar. Ja, ja så känsligt det kan vara när man vill tjäna pengar...

Jag är inte säker på vilka regler som gäller. Har man copyright för alla länder eller är det som med patent - att man pröjsar för de länder man vill skydda produkten i? Hade varit intressant att få lite fakta.

Nåväl inga problem för min del. Vi kanske ska försöka hitta på ett annat namn? Synpunkter emottages.

Mvh
Ove


Ja! Jag tycker nog som MrJ, att vi ska vänta lite och se vad som händer eftersom namnet redan är så etablerat som det är, och andra sidan så har jag för mig att namnet "rcunivesum.se" också registrerades vilket annars skulle vara ett bra alternativ.

Mr Jet

yeran
2006-10-06, 08:04
Nu är väl tråden väldigt offtopic?

1. Långsam anslutning. Bredbandsleverantörerna har fått bannor att de inte levererar vad de lovar. Det får inte vara hur lågt som helst då ska ni ha ersättning.
Sosen har väl brandvägg och antivirusprogram? Annars tar det i snitt 45 sekunder att få datorn virusinfekterad om man ansluter till bredbandsuppkoppling. Rekomenderar hårdvarubrandvägg, kostar några hundra men man slipper mycket huvudvärk.

2. Namnet. *.com var mycket tydliga om sin åsikt. Men i Sverige gäller svenska regler. Om *.com haft verksamhet i Sverige före er start åker ni dit. Om de inte haft verksamhet är allt grönt. Fråga dem vad de är beredda att betala. Alternativt namn finns redan i loggon, rc-kosmos.

/Göran

Krille
2006-10-06, 08:21
Brukar ligga på runt 18Mbit i mede. Har ca 22 som mäst vad jag testat än.

Går kanonfort att surfa å titta på modellflygfilmer iaf. Ladda hem mp3 och andra filmer... sånt gör ju inte jag. Det är ju olagligt :)

Ingvar
2006-10-06, 20:01
Hej,
jag betalar för ADSL 2 Meg hos Telia, och mäter med TP-test 3 något över 2, säg 2,03 Meg så här på kvällen, några gånger har jag fått ytterligare litet snabbare...

Bästa hälsn Ingvar

bokis
2006-10-06, 20:44
Skyl på Bokis! :D Nu åker denna tråd in i of-topic! PDT_Armataz_02_29
Å Sos-i-svenljungamos,jag missförstod dig,trodde du menade att forumet som sådant var segt.Ber ödmjukast o ursäkt givetvis!

Mr J
2006-10-06, 21:28
Å Sos-i-svenljungamos,jag missförstod dig,trodde du menade att forumet som sådant var segt.Ber ödmjukast o ursäkt givetvis!

Jag tror faktiskt att det var det han menade, tills han kom på att halsen satt på Telias flaska, inte vår... PDT_Armataz_02_40

Poteta
2006-10-06, 21:51
Mr J hänger fortfarande inte med... PDT_Armataz_02_11
bokis trodde att sosis menade att postningen i forumet gick trögt.
Alltså inte megbitar hit och dit utan frekvensen på inlägg.
Fattardunurå? ;) :lol:

Mr J
2006-10-06, 22:10
Mr J hänger fortfarande inte med... PDT_Armataz_02_11
bokis trodde att sosis menade att postningen i forumet gick trögt.
Alltså inte megbitar hit och dit utan frekvensen på inlägg.
Fattardunurå? ;) :lol:

Jag fattar att Bokis trodde att Sos menade postandet, men jag tror fortfarande att Sosen ursprungligen menade hastigheten vilken sedermera visade sig bero på Felia...
PDT_Armataz_02_26

AM
2006-10-12, 14:58
:oops: :oops: :oops: och :oops:

Jag ringde och skällde på Telia angående mina futtiga 0,5 Mb. Jag fick till svar "vi hittar inget modem på det numret"....Hmmmm. Jag frågade omd et möjligtvis fanns ett modem på mitt privata telefonabonnemang. "Jajamän och du har 0,5 Mb på det numret"!

Say no more!

Jag har i åratal betalat får TVÅ bredbandsanslutningar. Visst är väl räkningarna kryptiska....

:oops: :oops:
Med skammens rodnad på kinderna

Eders förtroliga

Ove

Poteta
2006-10-12, 19:31
:oops: :oops: :oops: och :oops:

Jag ringde och skällde på Telia angående mina futtiga 0,5 Mb. Jag fick till svar "vi hittar inget modem på det numret"....Hmmmm. Jag frågade omd et möjligtvis fanns ett modem på mitt privata telefonabonnemang. "Jajamän och du har 0,5 Mb på det numret"!

Say no more!

Jag har i åratal betalat får TVÅ bredbandsanslutningar. Visst är väl räkningarna kryptiska....

:oops: :oops:
Med skammens rodnad på kinderna

Eders förtroliga

Ove
PDT_Armataz_02_44 Hehe, så det kan gå... ;)

McRegor
2006-10-12, 20:38
Hej,
Måste faktiskt hålla med SoS - f n ÄR det segt att surfa runt här på Forumet. Mätte nyss min Internerförbindelse och hade ca: 5-6 MBit/s - men segt som attans att nå RCU. Andra sajter gick fort som vanligt.
Hälsningar
Roger

Anonymous
2006-10-14, 12:17
Varför inte lägga upp en röstning?
Så får man lättare en översikt över hur många det är som har problem med sidan och då måste det väl bli lättare att kunna förutspå eventuella problem?
Skälv är jag nyfiken på hur många det är. För mig så funkar sidan bra.

AM
2006-10-14, 12:45
Lägg din röst. Vi har en dansk server som åtminstone jag tycker är OK. Framför allt är den ekonomiskt attraktiv - ett par tior i månaden.
Men är det ett problem får vi se över saken.
Mvh
Ove

McRegor
2006-10-14, 13:16
Hej igen,
Som jag ser det så är det emellanåt problem med lite långa svarstider. Dock inte värre än att det går att leva med. Trots allt är ju kostnaden för oss vanlga medlemmar i detta Forum obefintlig..:)
Hälsningar
Roger