handdator

Visa fullständig version : Bj’s Modellflyg 1 år



Bj
2006-10-26, 04:36
http://www.bjsmodellflyg.se/e107_files/public/nyheter/BjsModellflyg-1ar.png

Jaja då har det rullat ett helt år sen jag tog tak i mig själv och gjorde sidan Bj’s Modellflyg. Sidan har blivit mera populär än vad jag hade förväntningar om, så jag tror jag har gjort något rätt på siten.

Besökare:
Under detta år har det varit 30245 unika besökare något som ger ett genomsnitt på 2327 unika besökare per månad. Alla dessa 30245 har kollat på 276530 olika sidor på min site, som igen ger ett genomsnitt på 21272 sidor per månad. Jag måste jo erkänna att jag hade varit nöjd med mitt månadsgenomsnitt som besökare på ett helt år, så jag är nog lite stolt över detta.

Något roligt:
Hade hoppas göra något roligt med sidan nu i dag, men tyvärr så blev det inte så av sjukdoms orsaker. Men får se om jag klarar att hitta på något annat utöver hösten, kom gärna med lite förslag…

Tack till er...
Jag vill också tacka alla som har ringt eller mailat mig under detta år med ros av sidan eller frågor kring detta modellflyg. Jag är mycket ödmjukat över att ni har visat mig detta förtroende och frågat mig om råd om alt från simulators, nybörjarplan, helikopter, motorer och mycket mera. Ni alla förtjänar en ros från mig då detta har varit en viktig del för att jag har varit så aktiv på sidan också.

Ekonomi:
Jag måste nog erkänna att sidan låg rätt risigt till nu denna månad då det var dags att betala för härligheten igen då jag som sjukpensionär inte direkt är i kategorin rik. Men jag ville inte avsluta på detta sätt. Måste nog måste jag säja att det hade varit lättare om någon hade klicka på min donation knapp eller kanske hade handlat lite i min lilla shop, tyvärr har det inte kommet in så mycket som 50 öre. Men nu är jo också detta en privat hemsida och inte en sida som skal dra in pengar.

Webbhotell:
Som många av er vet så gillar jag att lägga ut videor eller bilder som vi har gjort själv när vi flyger, jag började i fjol med webbhotell på 500Mb, så kom februari och det blev uppgraderat till 1000 Mb och nu i augusti blev man tvunget att köra up till 2000Mb. Och den 7 september kom det ett riktigt glad mail från min webbhotell leverantör om att dom skulle byta namn och i denna förbindelsen ökade dom platsen på servern, och i mitt fall gick det från 2000 till 4000Mb för samma pris…gissa om man var nöjd då…

Ris och ros:
Er det något ni saknar eller tycker att jag gör fel på sidan blir jag glad om ni kan säja till, lite kritik antingen positiv eller negativ har aldrig skadat eftersom man då får en bättre möjlighet att förbättra sig. När man inte vet vad man gör bra eller dårligt är det lite man kan göra för att förbättra sig, normalt får man snabbt höra det om man gör fel men tyvärr så får man sällan höra något när man gör något bra. Jag har inte fått så mycket med kritik verken bra eller dålig så lite osäker på vad ni tycker är man jo, kan jo tolka det som att eftersom jag inte hört så mycket att ni på något sätt är nöjd då…

Framtidsplaner:
Ja vad har jag tänkt med sidan i framtiden! Har väll tänkt fortsätta mera eller mindre som förut. Det vill säja att jag kommer att fortsätta med att försöka göra lite videos då och då, och självklart dokumentera mina projekt. Mitt förstkommande projekt blir nog att bygga en TrushLight tack vara Mikael i sundsvall, när jag var där på träff fick jag testflyga hans och blev kär direkt… och ritning hade han med på fältet så det finns inga ursäkter nu på att inte bygga en själv. Annars kan det jo bli lite förändringar om ni vill ha ändrat på något på min sida, jag är mottaglig för idéer från ni som läser och kollar min sida.

Till slut vill jag tacka alla som har besökt Bj’s Modellflyg under detta första år och som jag hoppas kan bli många många många flera av.

PS: om ni känner för det hade det varit trevligt om ni signerar min gästbok också..... (http://www.bjsmodellflyg.se/e107_plugins/guestbook/)

DrHanke
2006-10-26, 08:50
En får la önska grattis på 1-års dagen!

:wave:

tonic
2006-10-26, 18:49
Grattis Bj. Du har gjort ett mycket fint jobb med din sida. Hoppas dina besökare ökar!!!!

Utmanaren2002
2006-10-26, 21:24
Hej!
Jag har besökt din sida flera gånger och gillar den verkligen. Du har många bra filmer och jag lär mig av att titta på dem.
Hoppas du fortsätter i samma anda. Kolla gärna på min sida som handlar om motordriven skärmflygning paramotor! www.fgtitkonsult.se/pmflyg
Göran

Bj
2006-10-28, 06:20
Tusen tack skall ni ha......... :thank:

Göran måste no erkänna att jag har varit på din sida några gånger, har haft en dröm i många år om at börja med paragliding, men tyvärr fattas det pengar till det.