handdator

Visa fullständig version : Forumet och logins



DrHanke
2006-10-31, 23:39
Är det bara jag som blir spontant utkastad och sedan inte kan logga in? Normalt loggar jag in och kryssar i bocken "kom ihåg mig" och allt funkar perfekt oftast, men ibland blir jag utkastad och kan inte logga in igen på ett par minuter... Är det månne så att när ni ändrar nått så nollas "kakan" och min dator får spader?

Bara en stilla undran från en som klickar i kom ihåg mig för att slippa logga in hela tiden...

tonic
2006-10-31, 23:45
Är det bara jag som blir spontant utkastad och sedan inte kan logga in? Normalt loggar jag in och kryssar i bocken "kom ihåg mig" och allt funkar perfekt oftast, men ibland blir jag utkastad och kan inte logga in igen på ett par minuter... Är det månne så att när ni ändrar nått så nollas "kakan" och min dator får spader?

Bara en stilla undran från en som klickar i kom ihåg mig för att slippa logga in hela tiden...

Hej drhanke.

Vi har inte ändrat något med kakor.

När blir du utloggad?

Händer det under tiden du är aktiv på forumet?

DrHanke
2006-11-01, 00:17
jupp rätt som det är bara, typ om jag klickar forumindex innefrån en tråd så kommer inloggningsrutan upp, och det blir svårt att logga in. Jag har två olika lösenord jag brukar använda och jag vet exat vad jag har på detta forum... Har väl hänt några gånger att jag tagit fel lösenord men det har ju inte med att göra att jag blir utloggad stup i kvarten?

Sen verkar den vara skum om man skriver fel lösenord, då har jag problem att komma in igen, finns det nån spärr på försök?

H_enke
2006-11-01, 16:42
Jag har haft problem med inloggning förr, men alla problem försvann när jag bytte webläsare till Firefox.

colsson
2006-11-01, 17:32
Även jag blir utloggad lite då och då.

Poteta
2006-11-13, 19:38
Jag har inte kunnat logga in på hela kvällen igår och inte idag förrän nu. När jag kommer till sidan så uppmanas jag att logga in men när jag gör det så kommer jag bara tillbaka till inloggningssidan igen. Dessutom låg sidan nere under ett par timmar igår kväll (iaf för mig), en gång kom denna sida upp om det kan vara till någon hjälp:
http://poteta.se/temp/dump.gif

McRegor
2006-11-13, 20:24
Hej,
Jag råkade också ut för snarlika problem för några dagar sedan men efter tips från mac77 så rensade jag cachen och "kakorna" - snabbt gjort i Firefox.
Därefter har det fungerat oklanderligt (peppar, peppar...).
Hälsningar
Roger

Poteta
2006-11-13, 20:52
Jag har rensat både kakor och temp-filer i FF men det går förbånkat trögt ändå. Det tar allt mellan 10 sekunder och en minut att komma in här... :/

McRegor
2006-11-13, 21:43
Jag har rensat både kakor och temp-filer i FF men det går förbånkat trögt ändå. Det tar allt mellan 10 sekunder och en minut att komma in här... :/
Hej,
Jo, men det har nog andra orsaker...det finns ju en speciell tråd för det fenomenet..:)
//Roger

QatHome
2006-11-14, 00:26
Jag har stora problem att logga in om jag går mot rcflyg.se trots att jag rensat cookies i datorn.
Går jag mot rcuniverse.se så fungerar det betydligt bättre även om forumet just ikväll varit väldigt segt.