handdator

Visa fullständig version : Mini Inferno!



Pekkala
2006-12-08, 11:43
Hej!
En arbetskompis har problem med en mini inferno som hon har köpt till sinn grabb.
Den kombinerade motagaren och fartreglaget håller inte och nu har även styrservot (4 ledare till servot??) lagt av.
Så till min fråga.
Vad ska man tippsa om för utrustning att ersätta dom befintliga delarna med? (motagare, fartreglage, servo) dom vill behålla borstmotorn!

MVH/Christer

Krille
2006-12-08, 12:30
En fråga bara. har bilen körts i vatten eller med någon konfiguration som inte är rekomenderad?

Är ju intresant å veta varför den pajar :)

Pekkala
2006-12-08, 13:51
Svårt för mig att säja hur den har använts! har bara sett den i trasigt tillstånd.Om man frågar så har den väl bara körts inomhus med madraserade väggar.
Det är en ready set(stavning?) bil, motagarefartreglage är bytt på garanti för några månader sedan.
Tydligen är det samma problem med deras kompis bil, köpt samtidigt.

Heda
2006-12-14, 20:47
men måste ju gå att reklamera igen?

Jag stoppade i ett hs-85 servo, med metalldrev 295bagare typ, (när all orginal jox åkte ur å i med borstlöst)

sedan bara köpa mottagare +kristall, kanske inte skiljer mycket å köpa en ny enkel rattradio?

Fartreglage har jag ingen aning om vad som funkar för de små rackarna men det blir nog några hundra där oxå minst, uppe i en ny bil snart :roll: