handdator

Visa fullständig version : Det kommer att ta tid!!!!



ssn
2007-02-11, 14:25
Innan jag byter sändare igen!

Solig dag med Multiplex Sx å Easy-Glider... Mumma .. tänkte jag men int blev det så int!
X9 å Sx är inte riktigt lika! Misstänkte detta men....

Nåväl. Nere på sjön ligger isen tyst och växande....

Koppla in 2400 "varm" LiPo å KÖR:::::::::::::::::: Pyttsan heller! Motorn startar bara på fullt höger på skeven! Lätt fixat...hmmm

Efter möe omkopplande med allt mer kalla fingrar funkar allt! hmmm bara 2 mm upp på Elevator... mystifesiskt!

Hämtar manulen hemma å får lite värme i bilen under tiden...

Ahhha! center stod fel!

Proggar in annat värde på center men.. nada.. Måste öka utslaget genom att flytta in på roderhornet bak! Gör detta.. Lika illa! Farbror håkefjärt också! vad är fel!

Jo hittade det till slut.. Servot hade släppt i limmningen vilket gav att roderrörelsen togs upp av servot!
Men när jag var klar var jag lika frösen som en Eskimö i bara trosor!
Mörkret närmade sig....

Inge flöget i dag i alla fall...

Sosen

Thomas
2007-02-11, 14:49
Ja jäddrar, vilket pillande på alla knappar... :headwal:
Elektronik i all ära, men det var enklare på "våran" tid, eller???
En sketbrun trekanals Futaba, bara trimmar till spakarna, allt annat lyste med sin frånvaro. Inget mystiskt mixande här, inte.
Men, det fungerade!

Tror du denna har nå´ra mixar??? :badgrin: :badgrin: :badgrin: :badgrin: PDT_Armataz_02_40

http://www.rcuniverse.se/album_pic.php?pic_id=141

Ligger till sej för att bli instoppad i en Vagabond...!

ssn
2007-02-11, 14:54
Som sagt Thomas.... E`va bättre förr!

Sosen...

hakank
2007-02-11, 15:07
Känner igen detta!

När jag precis lärt mig Futaban köpte jag en Graupner mx-12. Efter att ha tittat på den konstaterade jag att de va krångligt och lade den åt sidan i 3-4 månader. Eftersom Futaban bara hade 4 modellminnen vart jag till slut tvungen att ta mig samman. Satt i 3 timmar med manualen och sändaren. Efter det känner jag att jag nästan bemästrar den. Lärde mig dessutom att expotential numer är ett måste:-)

/Håkan

Robin
2007-02-12, 06:17
Var själv ute å flög lite i går.. kallt var det men grejjerna funkade ändå...

två flygturer med Me-109 en med en AM-EPP och så flög jag lite med en aircore-40.

Kanonfin dag att flyga på.. :D