handdator

Visa fullständig version : RCFF MEETING MED FÖRBUNDSMÖTE 17 -20 MAJ



Jakob
2007-03-13, 07:38
RCFF MEETING MED FÖRBUNDSMÖTE 17 -20 MAJ

RCFF har nöjet att bjuda in alla även icke medlemmar den 17-20 maj för en helg med massvis av flygaktiviteter. Platsen kommer att vara Eslövs flygfält utanför Lund vilket gör det möjligt att även flyga fullskala samt hoppa fallskärm. Det kommer att finnas plats för husvagnar samt tillgång till billigt boende för de som kommer långväga ifrån. Vi kommer att börja träffen på torsdagen den 17 maj med fri flygning på modellflygfältet och som avslutas med en gemensam grillkväll i hangaren. För de som vill kommer det visas modellflygfilmer på stor duk. På fredagen avhålls vårt förbundsmöte kl. 18.00 men det kommer även att finnas möjlighet till fri flygning under dagen. Under lördagen är tanken att vi ska ha en uppvisning med massvis med fantastiska flygplan och helikoptrar. Vi kommer att ha workshops med filmvisning i hangaren samt simulatorflygning. Modellflyghandlarna är på plats och det kommer att finnas ett säljtorg för begagnade modellflygprylar. Uppvisningar med unika fullskalaflygplan kommer också att genomföras. Spaka modellflygplan i dubbelkommando. Möjlighet att spaka själv med trike och fullskalaplan. På söndagen avslutas arrangemanget vid 16-tiden. Det kommer att vara gemensam grillning varje kväll i hangaren plus en del andra överraskningar. Kommer ni med husvagn vill vi gärna veta detta i god tid innan ni anländer. Så boka denna helg redan nu så att ni inte missar denna stora flyghändelse. Ta med era flygplan så att vi kan få till en riktigt fin utställning. Har ni frågor så kontakta styrelsen i RCFF. www.rcflyg.se

Väl mött till en riktigt trevlig helg i flygets tecken!

Välkomna!

Styrelsen
RCFF

http://home.swipnet.se/benne/emfk/tellus.jpg

Glawe
2007-04-26, 11:58
Det finns nu en flyer i två versioner som ni kan sätta upp ute på stan eller ge till folk som ni känner om ni vill.

http://www.rcflyg.se/eslov

colsson
2007-04-26, 12:26
Ni har markerat ett område med "kryss" på flyern och ett annat på bilden ovan.. hur ska ni ha det?

Glawe
2007-04-26, 12:30
Bilden som visas här på tråden visar Eslövs MFK's eget fält. Som jag har förstått det så kommer meetinget att vara vid hangarerna, dvs vid krysset på flyern. Det kommer även att finnas skyltar innan man kommer in på flygplatsområdet så skulle det vara något fel på någon av dessa bilder så kommer det inte till att ställa till problem när det väl gäller :)

Jakob
2007-05-02, 07:31
Hej!

Nu är det inte många dagar kvar till vårt meeting startar. Kan meddela att vi verkar få ihop ett riktigt bra program med många häftiga kärror.
Hade också varit kul och veta vilka som har tänkt sig att komma förutom de jag haft kontakt med?

Hälsningar

Jakob Rydinger

PS: Glöm inte att ta med er era egna kärror så att vi kan få till en bra utställning. Ni som vill sälja av en del grejor kommer också att kunna göra detta.

Daniel L
2007-05-03, 17:48
jag kommer, jag kanske till och med flyger ner med farsan i en riktig grön cub kan dock inte lova för mycket jag kan tämligen inte få med modelle då, så jag vet inte det blir nog troligast bilen så modellen också får följa med. :D :D

Jakob
2007-05-04, 11:17
http://www.rcflyg.se/album_pic.php?pic_id=606

tonic
2007-05-04, 14:17
Snyggt jobbat Jakob. Nu så klarnar det i huvudet :)

Glawe
2007-05-04, 14:26
Bör inte denna läggas ut på http://www.rcflyg.se/eslov med ?

Jakob
2007-05-04, 14:43
Jo kanske en bra idé men den kanske kan göras snyggare först??

Glawe
2007-05-04, 15:01
Den duger :) Lägg mer energi på planeringen istället hehe

colsson
2007-05-04, 18:00
http://i13.tinypic.com/6bdf2hk.jpg

Glawe
2007-05-04, 18:08
Tack colsson, nu slipper jag :)

tonic
2007-05-04, 18:52
http://i13.tinypic.com/6bdf2hk.jpg

Ni är ju helt underbara grabbar :)

colsson
2007-05-04, 19:09
Ja, är vi inte det Toni!? :D

Jakob
2007-05-04, 19:10
Bra jobbat! Ser mycket bättre ut nu!! Tack!!

Nexus
2007-05-04, 23:17
http://i13.tinypic.com/6bdf2hk.jpg

Ni är ju helt underbara grabbar :)

ja Det var bättre med förklara i lista det är bra än förra gången med i varje ruta med namn kan inte se man så små !!
nu är tydlingen se och lätt nu !!

trevlig att se på Eslöv som Tonic bor där jaa !

lycka till med er så jag kommer inte dit noga tyvärr för att Jag är från Stockholmare därför
men en vackra dag kan jag tänker noga jaa när jag har fått en Bil ja !

Jag hoppas att ni får trevlig där att leka med alla nya modellflyg och krasch !! ???

MVH Steve

:D :D :D :D

pilotkalle
2007-05-06, 18:10
Nån som kan säga EXAKT hur flygområdet kommer att se ut under meetinget??

AM
2007-05-06, 20:36
Det är endast lördagen som vi spärrar av och flyttar flygomrädet närmre flygklubben. Det blir stort - med fria in- och utflygningsvägar (område "8"). Det blir hela fältet framför hangarerna och klubbstugan.

Mvh
Ove

silop
2007-05-08, 08:29
RCFF MEETING MED FÖRBUNDSMÖTE 17 -20 MAJ

Kommer ni med husvagn vill vi gärna veta detta i god tid innan ni anländer.
Vi tänkte anlända med husbil på torsdagen om vädrets makter är med oss. Gäller det samma anmälan då som för husvagn?

AM
2007-05-08, 08:36
Javisst, det är mer en organisatorisk fråga - för vår planering.

Hjärtligt välkomna!

Mvh
Ove

colsson
2007-05-08, 08:52
Till vem ska man anmäla?

tonic
2007-05-08, 09:09
Till vem ska man anmäla?

Det går bra här på forumet. Vi vill bara ha lite koll på hur många som kommer (mellan tumme och pekfinger).

Men ni ska ha en husvagn med, som du sagt tidigare.

colsson
2007-05-08, 09:34
Ok, ja vi kommer med en vagn + två bilar på Torsdag förmiddag.

Jakob
2007-05-08, 22:07
Hej!

Jag har nu ordnat så att det ska gå att sova över i fallskörmshopparlokalen på Eslövsfältet. Det finns 20 bäddar och det kostar 125 kr/natt. Man får själv ta med sängkläder. Det finns madrass,kudde och filt.

Jakob
2007-05-11, 08:14
6 dagar kvar!!!!!!!!! :D :D :D :D :D :D :D

colsson
2007-05-11, 08:22
Vi håller tummarna med vädret! :)

"Trött på regnet och rusket?
Hav tröst. Det ser ut att bli läge att grilla under långhelgen nästa vecka.
– Det är då det är bäst chanser till fint väder, säger meteorolog Jan-Olof Näs.
Det är i huvudsak en kylig och ostadig tiodygnsprognos som Meteorologisk institutt i Norge presenterar.
– Mellan regnskurarna finns goda solchanser, säger Jan-Olof Näs i ett försök att trösta.
Men kvicksilvret orkar inte särskilt högt.
I södra Sverige blir det inte mycket över 10 grader.
Södra Norrland får inte mycket mer än 5 grader och längst upp i norr blir det bara ett par plusgrader."

http://www.aftonbladet.se/vss/vader/story/0,2789,1066925,00.html

Smajly
2007-05-11, 22:02
Liten fråga bara då...

På den fina "flajern" på Elsövs klubbsida står det enbart Lördagen.. inget om torsdag, fredag o söndag som det gör i första inlägget på denna sida. Är det öppet för allmänheten även dessa övriga dagar??


Och det står inget om parkering för besökande på den annars mycket eminenta kartan här ovan som CO lagt upp.. var kommer denna finnas? Mest så att man har lite koll innan man kommer dit så man blir det smidigare.

Glawe
2007-05-11, 22:13
Kan tyvärr bara svara på en av frågorna.

Flyern är till för allmänheten. Det är bara den 19e som är 'öppet för alla'. De andra dagarna är bara för oss modellflygare :)

Mr J
2007-05-11, 22:16
Den initerade delen av allmänheten är alltid svårstoppad... :-)

På själva flygdagen ( lördag ) är det meningen att folk skall följa våra jättesnygga skyltar och köra in i nedankant på kartbilden, men jag måste erkänna att jag är lite osäker på vad som gäller de andra dagarna...

Följ skyltningen tror jag är ett hett tips... :-)

Smajly
2007-05-11, 22:25
Kan tyvärr bara svara på en av frågorna.

Flyern är till för allmänheten. Det är bara den 19e som är 'öppet för alla'. De andra dagarna är bara för oss modellflygare :)

Hehehe.. som dom flesta vet tillhör man ju "modellflygare" (det är inte för skojs skull jag har min info här nedan) men hade dock inte tänkt ta med saker o flyga med.. Då får man alltså inte komma förän på Lördagen?

Kanske ska göra det som ett tillägg i översta inlägget att det är enbart Lördagen som icke flygande får komma.
Som det står nu står det att "RCFF har nöjet att bjuda in alla även icke medlemmar den 17-20 maj..."

Kanske konstiga o dumma frågor men då får ja va konstig o dum.. grejen e bara en tanke som slog mig.. nog fler än jag som undrar..

Citat:
Jag tror vem som helst får lov att komma vilken av dagarna som helst, men det är nog meningen att dom flesta 'icke modellflygare' skall komma den 19:e
Slutcitat.

Antar att det skulle kanske framgå i inlägget överst då att modellflygare som inte vill flyga inte får komma förän på lördan.. .. men okej.. jag kanske trillar in på lördagen då om ja hinner. jag är icke flygande modellflygare den dagen :)

Glawe
2007-05-11, 22:28
Jepp, ta med ditt plan och kom vilken av dagarna du vill :)

Jag tror vem som helst får lov att komma vilken av dagarna som helst, men det är nog meningen att dom flesta 'icke modellflygare' skall komma den 19:e.

Som sagt, RCFF, SMFF, AA eller HA, alla är välkomna :)

Jakob
2007-05-11, 22:36
Jepp, ta med ditt plan och kom vilken av dagarna du vill :)

Jag tror vem som helst får lov att komma vilken av dagarna som helst, men det är nog meningen att dom flesta 'icke modellflygare' skall komma den 19:e.

Som sagt, RCFF, SMFF, AA eller HA, alla är välkomna :)

Helt rätt Glawe!

Välkomna!

Glawe
2007-05-14, 09:57
Vädret ser inte helt lovande ut tyvärr.

Kollade in danskarnas prognos som brukar stämma ganska bra.
På torsdag så har dom lovat regn och 12m/s. Fredag skall det visst inte regna, men det skall blåsa 11m/s.


http://vejret.tv2.dk/danmark/ugeprognose/

Jakob
2007-05-14, 10:10
Glawe du får inte vara så pessimistisk! Om jag kollar "mitt väder" över Eslöv ska det bara blåsa 4-5 m/s

colsson
2007-05-14, 10:14
Vädret ser inte helt lovande ut tyvärr.

Kollade in danskarnas prognos som brukar stämma ganska bra.
På torsdag så har dom lovat regn och 12m/s. Fredag skall det visst inte regna, men det skall blåsa 11m/s.


http://vejret.tv2.dk/danmark/ugeprognose/

Inte den tonen Glawe!! :evil:

:cry:

Glawe
2007-05-14, 10:15
Hmmm, vid närmare eftertanke så har jag nog kollat fel hehe

Glawe
2007-05-16, 09:57
När kommer schemat inför lördagen att släppas ? En heldel personer har efterfrågat det...

Jakob
2007-05-16, 19:12
Hej!

Vår tanke är inte att gå ut med detta! Men vi kan lova ett stort och bra program som börjar kl. 11.00 den 19 maj. Årsmötet är på fredagen den 18 maj kl 18.00

Jakob
2007-05-16, 21:00
Hej!

Jag har nu ordnat så att det ska gå att sova över i fallskörmshopparlokalen på Eslövsfältet. Det finns 20 bäddar och det kostar 125 kr/natt. Man får själv ta med sängkläder. Det finns madrass,kudde och filt.

Hälsningar

Jakob Rydinger

Daniel L
2007-05-16, 22:07
inte för att vara negativ men vädret sa att det skulle regna torsdag, lördagoch söndag.

Optimate
2007-05-16, 22:48
Sydnytt förutspår följande.
Torsdag: det regnområde som nu ikväll (onsdag) drar förbi har dragit bort på torsdag middag. Dock frisk NV vind.
Fredag: Uppehåll och 15-17 grader.
Lördag. Möjligen någon lokal, lätt skur.
Söndag. Uppehåll.
Vind samtliga dagar, utom torsdag: måttliga vindar.

Sammanfattningsvis alltså: förutom vinden på torsdag ser det bra ut enligt Sydnytts meteorolog!

colsson
2007-05-17, 01:07
http://i17.tinypic.com/53pa6a0.jpg