handdator

Visa fullständig version : Arghhh



Glawe
2007-03-16, 11:57
Där rök dom planerna

http://expressen.se/vader/1.597264

/Glawe

DennanHMFK
2007-03-16, 12:09
näjef*n... :evil:

aja, bara vi hinner flyga lite i helgen så klarar jag mig ett tag ifall lappmöglet kommer.
kanske onödigt att tvätta bilen också, hade ju passat fint med en ren och fin bil i solskenet... blah..

nä.. man ska väl emigrera :P

hakank
2007-03-16, 12:11
Hade redan föreberett mig mentalt och räknar med att pula med lite flygprojekt inomhus..

Men tråkigt är det, nu när det var så fint..

/Håkan

Thomas
2007-03-16, 19:56
Se det positivt...
Perfekt väder för hangflyg!!!!
På med scooteroverallen, ladda ackarna och kaffetermosen!
Hammars Backar eller Lernacken (beror på vindriktning)...here we come!

Mr J
2007-03-16, 20:10
Äh! Som prognosen ser ut så blir det för kass väder för att ens flyga simulator... ;)

Glawe
2007-03-16, 20:49
Håller med, det suger! :badgrin:

Mr J
2007-03-16, 20:54
Jäpp, golfboll genom trädgårdsslang...

Thomas
2007-03-16, 22:47
I morron flyger nog min gråsten oxå...!

Mr J
2007-03-16, 23:23
I morron flyger nog min gråsten oxå...!

Äh, ta en sån här i stället. Så slipper du gå ut...
http://www.dricka.se/visa-drinkar.asp?id=3&kat=samtliga

Glawe
2007-03-17, 00:05
http://www.reiki.dk/images/graasten.jpg

Mr J
2007-03-17, 00:16
Typ :-)

hakank
2007-03-17, 20:44
Försökte iaf göra ngt vettigt idag. Byte av motor i Mustangen. den som satt i innan var lite vek. Har inte fått ihop allt riktigt ännu men inte mycket kvar! Under tiden vi stod och lagade mat (mitt i motorbytet) så hängde helt plötsligt grannens vimpel rätt ner..OBS grannens VIMPEL (Inte nå annat:-) Jag var halvägs på väg till fotbollsplanen tillsammans med sonen för att hinna med en flygning innan blåsten tog vid igen..Men f*n. Full storm igen. Vad gör man..(Som om jag inte har flyg projekt nog att ta itu med) Har eldat på med Laman och är lite impad på mig själv. Lyckas att hovra typ ett halvt batteri innan jag måste sätta ner. Till saken hör att Laman e frugans. (Som e i Kina och är utrustad med lapp för att inhandla LiPo's) Tänkte glänsa lite för henne när hon kommer hem..hehe..Ett annat hehe är att jag skrev ner pris på LiPosarna..Dvs. Hon TROR att det är svenskt pris jag skrivit (Skrev ett typiskt HongKong pris) och sade att hon skulle pruta. Hon tror alltså att hon skall pruta till halva priset hon har på lappen..Mycket intressant. Tur att jag inte är med för hon e smålänning:-)) Har dreglat litet i en ny "ask" med en Graupner Show flyer. Tyvärr så saknades skevroder och stabbe i "asken" och väntar på inkommande brev med ersättning. Hann också med att fixa till motorfäste och analys av superzoom XXL som fick damp förra helgen när jag testade motorn. Den skakade som en sämre jordbävning. Måste ha berott på dels en obalanserad propeller och ett motorfäste som satt mindre rakt. Allt funkade OK på full gas med en metanolpropp centrerad på axeln. Var på väg att sätta ihop en Raven inomhuskärra men ides inte riktigt. Vart dock mäkta uppmuntrad då jag satt å spånade i ärvingehallen tänkandes att man kunde ha lite uppvisningsflyging i halvlekspausen på innebandymatchen. (Sonen lirar innebany) Skall förorda detta vid nästa föräldra/lagledar möte. Problemet är att ungdomarna kanske blir lite okoncentrerade i sitt pep-talk under pausen. Har hunnit med att lova sonen en sväng till Kungsängen nästa söndag. Vi behöver några kärror till! (Kan man ha för många?)

Och hur har ni lyckats spilla tid idag??

/Håkan

Thomas
2007-03-17, 23:44
Vänta...
ska prova en gråsten bara....

Thomas
2007-03-18, 00:32
...FunKaR ...*hck* sk-tbra...
Ska nog ladda inför morrondagen ändå........