handdator

Visa fullständig version : Bli medlem



OlleP
2007-03-23, 18:10
Byrokrati är inter min starka sida!

Tänkte bli betalande medlem, men hur f går det till.




Hur söker jag medlemskap i RCFF


1 Bli först forummedlem och var noga med att fylla i uppgifterna korrekt


3 Ansök sedan om medlemskap i RCFF samtidigt som du betalar in medlemsavgiften 100:- på vårt bankgiro: 5362-3591 ,det är mycket viktigt att du anger ditt medlemsnummer och användarnamn som du hittar under medlemslistan eller under medlemsprofil.

Ja, jag är redan forummedlem.

Men var är mitt medl.nummer och var ansöker jag om medlemskap?

Jakob
2007-03-23, 18:30
Hej!

Det är inte så svårt! Om du redan är forummedlem och fyllt i dina uppgifter korrekt som jag ser att du har så är det bara att betala in på vårt bankgiro efter att du ansökt om medlemskap längst upp till vänster. "Ansökan om medlemskap i RCFF"Glöm inte att uppge användarnamn och medlemsnummer som du hittar under profil längst ner i ditt inlägg eller i medlemslistan i navigeringsfältet till vänster. :p
För att kunna se profil och medlemslista måste du vara inloggad.

OlleP
2007-03-23, 19:24
Ja, jag är forummedlem.
Sen ansök?
Där ansöker jag ju att bli forummedlem?

Svenska språket är svårt!
Ber om ursäkt att jag inte fattar men jag är seriös.

colsson
2007-03-23, 21:22
Jag får nog hålla med Olle här. Det är ganska rörigt när man ska ansöka om medlemskap. Hur ska man kunna uppge sitt medlemsnummer i ansökan när man inte fått något?

Glawe
2007-03-23, 22:08
Vi jobbar på en bättre lösning, håll ut :)

OlleP
2007-03-24, 16:23
:Hangman:
Grr.!
Illiterata bönder från Rättvik undanbedes.
Nä. det tror jag inte på
Detaljer era :vom:
Livet blev plötsligt underbart, jag hittade en kräksmiley.

Som sagt arbeta på problemet, tala om lösningen för mig så blir det en medlem till, fint va!

Taylorcraft
2007-03-25, 14:09
Gick smärtfritt att ansöka, RTFM (Read The Factory Manual), sen var det klart på 5 minuter, inklusive överföringen av pengarna. :)

Kan nu bara mitt medlemsbevis komma snart är jag jättenöjd!

Mvh

tonic
2007-03-25, 19:39
Gick smärtfritt att ansöka, RTFM (Read The Factory Manual), sen var det klart på 5 minuter, inklusive överföringen av pengarna. :)

Kan nu bara mitt medlemsbevis komma snart är jag jättenöjd!

Mvh

Hej!
Det får du själv skriva ut. Klicka här när du är inloggad http://www.rcuniverse.se/profile.php?mode=Mkort&u=2006

Taylorcraft
2007-03-25, 23:38
Hm.

Händer inte ett dugg när jag trcker där, annat än att jag får upp en ny sida, med forumöversikten... Om jag då trycker på "Medlemskort" blinkar bara sidan, men går inte vidare.

Ska flusha cache och sånt, och logga in igen och se vad som då händer...

Mvh

Taylorcraft
2007-03-25, 23:42
Njet, händer inte ett dugg mera...

Det står annars att "Din ansökan till denna grupp behandlas", när jag ser på gruppmedlemskapsdetaljerna. Kanhända har jag inte ännu rättigheter att gå in på den sidan för medlemskort? Ska vänta lite och se vad som händer.

Mvh

QatHome
2007-03-25, 23:48
Är nog precis som du misstänker, som jag förstår det verifierar de att din betalning för medlemsskapet kommit in innan du läggs med i gruppen för RCFF och kan skriva ut ditt medlemskort.

AM
2007-03-26, 07:17
Ja, det stämmer. Våra nya medlemmar "tickas" av efter att inbetalningen verifierats.

Mvh
Ove

Taylorcraft
2007-03-26, 09:09
Yatzy! (Bingo!) 8)

Jag hade annars förstått det så att jag skulle få ett mail med medlemskortet, men det är lugnt. Har man varit utan så länge, klarar man sig nog några dagar till... :) Och det här verkar ju som en bättre lösning.

Mvh

OlleP
2007-03-28, 12:06
:rock: Nu har även jag Medlemskort. :rock:

Taylorcraft
2007-03-28, 18:18
Yeah!! :supz:

Testade att gå in på Medlemskort-länken, och däääär kom det upp en liten bild som jag skrev ut ja! (Men den blev inte plastad! *host*...) :roll: :D

Kapar papperet och stoppar den i plånboken så länge, så får vi se om det inte blir plastning i närmaste framtid.

Mvh