handdator

Visa fullständig version : 6 kanaler RX, Futaba och dubbla skevservon



Ludde
2007-05-10, 09:44
Har en polare som blivit lur..euuh köpte en futaba 7ptuxhbskaj någonting radio..

han har även köpt en rush av mig.. har en 6 kanals mottagare, går det att köra Elevon på 6 kanaler och futaba?

Bör väll gå va?

Jr kör ju med kanal 2 och 6.
hmm nu när jag funderar så går de nog.. har bara programerat Heli på en sådan..

Glawe
2007-05-10, 09:47
På mina Futaba 6exa går det fint iallafall:

http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=556

Ludde
2007-05-10, 09:54
Najs svarstid :-)

Tacka å bockar.. :up:

Glawe
2007-05-10, 10:01
Brukar vara så här på denna sidan :)

Mr J
2007-05-10, 10:03
Har en polare som blivit lur..euuh köpte en futaba 7ptuxhbskaj någonting radio..

han har även köpt en rush av mig.. har en 6 kanals mottagare, går det att köra Elevon på 6 kanaler och futaba?

Bör väll gå va?

Jr kör ju med kanal 2 och 6.
hmm nu när jag funderar så går de nog.. har bara programerat Heli på en sådan..

JR kör elevon på ch 2 & 3.
Annars hade jag haft allvarliga problem eftersom jag har 4ch mottagare i ett par av mina deltor... :-)

McRegor
2007-05-10, 10:39
Hmm,
Är det verkligen Elevon på en Rush ? Trodde det var en konventionell kärra...
Eller är det flaps som man vill köra på skevrodren (Flaperon) ?
Elevon kör man ju på de inblandade kanalerna - Elevator och Aileron - och det skiljer ju lite mellan märkena men måste ju finnas bland de 4 första kanalerna hursomhelst. Men jag kan ju som vanligt vara ute och cykla..:)
På min FF-9 kan man välja bland kanal 5-7 (vill jag minnas) för det "andra" skevservot - men normalt kör man ju kanal 5 eller kanal 6.
Sen har jag använt 4-kanalare även till dubbla skevservon på en seglare som saknade sidoroder. Då kan man ju mixa ihop ett par lämpliga kanaler. Kanske inte 100 % perfekt funktion men för mig funkade det fullt OK.
Hälsningar
Roger

Ludde
2007-05-10, 10:46
euuh lite fel av mig..
Flaprons.. eller elevons..

Iaf. dubbla skevservon utan y kabel..

Men det hela är löst.. :-)