handdator

Visa fullständig version : Ripameeting



Ripa
2007-05-26, 21:12
Nästa helg (1 - 3 juni) är det dags för Meeting på Ripa Modellflygfält.
Ripaläger med tradition sedan tidigt 70-tal

Vi hälsar Er välkomna till Skånes ”öppna landskap” nära havet får ni bo, några dagar på vårt meeting, med hopp att själen kan få ro.

Målsättningen med våra Ripameeting är att utveckla vår hobby under trivsamma former.
Varför låta fru, sambo och eventuella barn sitta hemma?
Målsättning är att hela familjen skall trivas i modellflygets underbara värld, social gemenskap i såväl depå som campingområde skapar dubbel utveckling.

Fri flygning hela helgen, med ”öppet hus” under lördagen.

Vi hoppas i vanlig ordning att hobbyhandlarna dukar upp sina ”gottebord”.under lördagen
Först ut att bekräfta deltagandet är aiR/C Pro Sweden http://www.aircpro.com/

Mer information finns under denna länk
www.ripamfk.com

VÄLKOMNA TILL RIPA!

Mvh
Mats Erlandsson
Ripa Modellflygklubb

Glawe
2007-05-26, 22:40
Har inte grabben kommit (vilket jag faktisk tror) så är det inte helt omöjligt att jag kommer ut och kollar så att ni flyger säkert hehe :)

Mr J
2007-05-26, 22:53
Ta med honom, han får säkert låna en X-Twin eller nåt... ;)

Glawe
2007-05-26, 23:05
Ta med honom, han får säkert låna en X-Twin eller nåt... ;)

Hehe, vi får se :)

Ripa
2007-05-26, 23:08
social gemenskap i såväl depå som campingområde skapar dubbel utveckling.


Har inte grabben kommit (vilket jag faktisk tror) så är det inte helt omöjligt att jag kommer ut och kollar så att ni flyger säkert hehe :)

Ta med honom, han får säkert låna en X-Twin eller nåt... ;)

Glawe, du är ett föredeöme för den sociala gemenskapen och modellflygets utveckling genom nya utövare, klart vi fixar en X-Twin till grabben

Mvh
Mats

Glawe
2007-05-26, 23:58
social gemenskap i såväl depå som campingområde skapar dubbel utveckling.


Har inte grabben kommit (vilket jag faktisk tror) så är det inte helt omöjligt att jag kommer ut och kollar så att ni flyger säkert hehe :)

Ta med honom, han får säkert låna en X-Twin eller nåt... ;)

Glawe, du är ett föredeöme för den sociala gemenskapen och modellflygets utveckling genom nya utövare, klart vi fixar en X-Twin till grabben

Mvh
Mats

Hehe, nu skall vi inte ta ut något i förskott. Frugan var inte lika säker på att en pilotutbildning var det bästa innan han lärt sig att amma hehe

pgrts
2007-06-02, 22:02
Lite besöksbilder finns på Snobbens hemsida.

http://www.mfksnobben.se/images/galleri/0706/snobb0706.htm

Bland annat ärades den gamle Gårdstad med en Lajbanuppvisning med 3,6 meters spännvidd och bensinmotor.

Frågan är om inte ett par Zagi med 0,8 m spv flög stabilare ;-)

Snickarjävel´n
2007-06-02, 22:10
Får passa på att tacka för en trevlig meeting , kul att se vilka folk det är på forumen man pratar med , lite otur med vädret men det kan man ju inte styra över tyvärr.

ListKid
2007-06-04, 11:26
Frågan är om inte ett par Zagi med 0,8 m spv flög stabilare ;-)

I ärlighetens namn blåste det ju halv storm!

Och vad? Det är ju en Lajban, den ska väl flyga som en oxå:)
Vänta bara tills du får se den tuffa runt i stilla solnedgång.

Flygningen på söndagen blev något trevligare när jag fått motorn att sluta furtakta med:)

Vi ses
//Linus