handdator

Visa fullständig version : Umeå RC



Björn.O
2007-06-30, 00:28
Jag måste varna för att beställa nåt från Umeå RC om man vill ha grejerna denna sommar ! Har aldrig varit med om sämre service någonstans ! :evil: Dom har på tre veckor (!) inte lyckats skicka iväg en lagervara, trots detta skickar dom flera mail att paketet är skickat...

Självklart svarar dom inte i telefonen, men det verkar ju vara vanligt hos de flesta hobbyaffärer...

mac77
2007-06-30, 06:18
Jag upplevde samma sak, till slut erkännde dom att dom inte hade varan i lager utan hade beställt den och att den var slut hos grossisten. Denna process höll på över en månad. Även då sa han att han skickat den vid ett tillfälle.

Wåfflan
2007-06-30, 11:22
Jag har oxå dåliga erfarenheter av Umeå RC

Ville beställa en reservdel till ett plan. Det gick inte enligt dom. Hos en annan handlare gick det utmärkt.

Tog bort bokmärket i browsen efter det!

Björn.O
2007-06-30, 20:02
Jag upplevde samma sak, till slut erkännde dom att dom inte hade varan i lager utan hade beställt den och att den var slut hos grossisten. Denna process höll på över en månad. Även då sa han att han skickat den vid ett tillfälle.

Precis detta som är så otroligt irriterande !! Varför kan dom inte direkt erkänna att varan inte finns i lager så man slipper dessa långa väntetider mitt under säsongen när man behöver prylarna ! Det är skandal...

Kan någon tipsa om en bra hobbyaffär där man svarar i telefonen och har fungerande leveranser ?? Finns det överhuvudtaget i Sverige ?

wesse
2007-06-30, 20:43
handlar väl av alla men bäst denna månad är mft fått grejorna dagen efter flera gånger ...söders hobby lovordar jag oxå

Wåfflan
2007-06-30, 20:46
Full Kontroll
MFT
Söders
Horizon
Tower
Troy built models


Har aldrig gjort mig besviken

Markus
2007-07-01, 09:13
Det är inte bara uemå hobby som pratar strunt även Hab jag beställde en Ceassna från dom det är snart 4 veckor sedan jag har ringt och frågat jag får till svar att du har det i slutet av veckan det har dom sagt de 2 senaste gångerna jag har ringt, det är ärligare och säga att jag har inget plan hemma och jag får inget inom 2 månader då hade jag beställt från någon annan

Nexus
2007-07-01, 14:04
Jag vill fråga er det finns nån av dom Umeå RC är medlem i RCFF forum och läsa här ??? då dom skulle läste här och dom tänker om !!
???

MVH Steve

:D :D :D

mac77
2007-07-01, 14:50
Jag gav dem direkt feedback över telefon där jag förklarade allt de gjort fel, tydligen har dom gjort om samma sak igen. Därav jag hängde på med en varning.

Jag talar alltid om för säljaren först vad jag tycker, inte här - men om det upprepas och dom inte tagit till sig av kritiken förtjänar dom kritik i öppet forum.

MasterMag
2007-07-01, 15:00
Full Kontroll
MFT
Söders
Horizon
Tower
Troy built models


Har aldrig gjort mig besviken

Word, av dom ovan jag provat iaf...

Björn.O
2007-07-01, 18:58
Jag gav dem direkt feedback över telefon där jag förklarade allt de gjort fel, tydligen har dom gjort om samma sak igen. Därav jag hängde på med en varning.

Jag talar alltid om för säljaren först vad jag tycker, inte här - men om det upprepas och dom inte tagit till sig av kritiken förtjänar dom kritik i öppet forum.

Håller med ! Det måste man göra.

Jag skrev att dom får en chans att skicka grejerna innan jag skriver här, men det skiter dom ju tydligen i.

Hade jag ägt firman så skulle jag då skicka paketet i en Taxi en sån här gång... Det är ju bara 50 mil enkel väg.:lol:

Vad är MFT ??

xoqrps
2007-07-01, 18:59
Vad är MFT ??

http://www.mft.nu

Harry S
2007-07-01, 23:56
....Vill även lyfta på hatten för HAB som levererat på högst 2 dagar ifrån beställning...oavsett dag i veckan..........ex: beställning på en söndag åå paketet kom tisdagen efter...möe bra ´jobbat vill ja bara säga....ja kommer att fortsätta som kund där heeelt klaaart.. :D

habbe
2007-07-02, 20:11
Full Kontroll
MFT
Söders
Horizon
Tower
Troy built models
Jag måste lägga till en svensk handlare till
rztec
Snabba leveranser, och framför allt en seriös och uppriktigt hjälpsam attityd mot sina kunder. Toppbetyg