handdator

Visa fullständig version : Ibland blir man trött...



colsson
2007-08-09, 10:13
Nyss avslutade semestrar både hos oss och många av våra leverantörer gör att det ligger mycket som väntar nu, vilket gör att vi inte hinner få iväg ordrar mm så snabbt som vi önskar.
Räkna med fördröjda leveranstider några veckor framöver nu innan vi jobbat oss ikapp!

Pga av regn har vi tyvärr förlängda leveranstider..
Eftersom solen skiner hinner vi inte med i butiken...
Det blåser idag och det påverkar tyvärr våra leveranser...

Jag gillar verkligen ÖMH!! :heart: MEN! VAAAARFÖR skriver de inte bara att det är 2 veckors leveranstid ALLTID istället för att ursäkta sig för ditten & datten!!?!?!? Det är ju alltid så här!!!!!! :evil:

Anställ mer personal!

Snickarjävel´n
2007-08-09, 10:25
Kan inte annat än instämma. Gillar ÖMH pga deras trevliga webbshop och alltid lika trevligt bemötande. Har handlat mycket saker av ÖMH för mer än 6000 riksdaler bara i år men deras långa långa vänte tider på grejor gör att man börjar tröttna.

Gjorde en beställning i början av Maj där jag bara fick en del av mina saker. Gjorde en ny beställning lite senare på sakerna som inte kom med + lite annat smått och gott. Även denna gång kom inte alla saker med så ytterligare en beställning fick göras. Då dröjde det onormalt lång tid innan ordern togs omhand vilket ursäktades med semester och div annat.

Sånt är lite tråkigt för ska man ha grejorna man fattas till sin kärra får man beställa sakerna innan man köpt planet :roll: verkar det som.

Hoppas på bättring nu när allt återgår till vardagen.

Snickarjävel´n
2008-02-08, 10:26
Fortfarande samma stil....... :roll: ingen bättring i sikte :oops:

Har fortfarande inte fått saker som beställdes den 23Okt -07 :roll:
Lade en beställning på grejor i söndags kväll 3/2 , i Tisdags fick jag svar att en av varorna vart slut och väntades komma åter i lager om 14 dagar :? Alltså: Hur svårt kan det vara att beställa hem saker när tex varosaldot ligger på 6-7artiklar kvar. Vänta 14 dagar på lite lim och småprylar :(

Svara omg i tisdags att varan som inte fanns på hyllan kunde skippas så dom kunde skicka resten! Har jag fått svar på det än tror ni?

Märkligt att både MFT , Fullkontroll , Hab mfl kan leverera saker inom en vecka från beställningsdatum , vad gör det så svårt för ÖMH?

Sista gången för min del att handla där , tyvärr.

mulder
2008-02-08, 11:24
Oj oj ha förtröstan grabbar, jag har väntat nästan på dagen 1år på en Canoppy till en av mina maskiner, denna var sönder vid leverans, OBS DET ÄR INTE ÖMH som jag väntar på utan en helt annan leverantör i södra delen av Sverige.
Prylen kommer från Kina och under 1år hade jag hunnit gå tur o retur för att själv hämta den :lol: , det säljas massor av dessa modeller och nya kommer in i sverige ganska ofta till olika handlare, det är inget udda plan direkt.
Mvh Mikael.D

Wulfman
2008-02-08, 11:30
Att vissa leverantörer är sega ibland kan jag leva med.... :p

Tycker det är värre med posten..... :? tar över en vecka ibland att få ett paket skickat från punkt a till punkt b.

Ibland undrar jag om posten ser Avesta som ett svart hål (non existning) där kråkorna flyger upp och ner :lol: :lol:

Just det sen brukar den alltid skicka avin till min granne Lars Lindbäck...hehe

Krille
2008-02-08, 11:30
Alltså: Hur svårt kan det vara att beställa hem saker när tex varosaldot ligger på 6-7artiklar kvar. Vänta 14 dagar på lite lim och småprylar :(


Tja... det är ju inte så svårt att begripa att det inte heller säljs ett exakt antal av varje sak varje vecka heller. En vecka kan man sälja 20 artiklar av en sort. Sen kan det gå ett par månader innan man säljer det igen.
Så fungerar det på den matvarubutik jag va varu ansvarig på. Och fungerar troligen hos hobby affärer åsså.
Sen får man ju inte heller glömma bort att butiker inte får saker direkt från fabrik utan varje vara skall gå imellan en massa mellanhänder med ytterligare misstag/förseningar.

Jag tänker inte ta någon butik i försvar men tycker det är rätt löjligt att gå ut på ett forum å skriva

"Märkligt att både MFT , Fullkontroll , Hab mfl kan leverera saker inom en vecka från beställningsdatum , vad gör det så svårt för ÖMH? "

Bara för att DU har haft bra/dåliga erfarenheter från en viss affär betyder det inte att en annan person har haft samma. Jag vet flera som fått vänta både kort/länge från flera av dessa åvanstående butiker.

Snickarjävel´n
2008-02-08, 11:48
En så tämligen enkel sak som microballonger á 55kr borde väl inte vara så svår att ha hemma :? .
Kan förstå att dom inte ligger på så stort lager på vissa varor som är "ovanligare" men de e lite som om din matvarubutik inte skulle ha mjölk hemma. "nää tyvärr är mjölken slut var vänlig återkom om 2 veckor" :shock:



Jag tänker inte ta någon butik i försvar men tycker det är rätt löjligt att gå ut på ett forum å skriva

Tänk dig följande: "Stort tack till ÖMH som ringde/mailade mig att vara X inte fanns på lager och återkommer inte föräns vecka 8. Resterande saker som beställdes fanns hos mig 3 dagar senare. Tusen tack för snabb leverans"

Fråga: Hade din citerade texten funnnits då med?

Om inte vet jag inte vem som är löjlig 8)

Wulfman
2008-02-08, 12:45
Gör inte det här till någon stor grej nu PDT_Armataz_02_10 ta det "sällsamt" som Wesse brukar säga....

För min personliga del ligger väl sanningen någonstans mittemellan.....Man bör väl tänka sig för både en eller två ggr innan man hänger en annan person eller handlare här på forumet... PDT_Armataz_02_26

Sen kan jag oxå tycka att vissa saker bör man ha på hyllan...dvs. se till att man har god framförhållning som handlare dvs. känns frusterarande att vänta på vissa småartiklar/förbrukningsvaror :headwal:

My Humble Opinion :rolleyes:

Snickarjävel´n
2008-02-08, 12:58
Njaa ja e alltså egentligen en ganska snäll o lugn påg som inte brukar slå ihjäl flugor föräns dom sätter sig på mig för 8 gången så jag hänger ingen. Inte hade väl nån klagat om jag hade överöst dom med beröm eller hur?

Kritik måste man kunna ge och ta anser jag. Det är ju trots allt kunderna som håller igång handlarna och nått känns till att vara fel när en beställning från USA eller Kina går fortare än från en del svenska handlare.

För att då inte "hänga" handlarna så får jag rikta ett stort beröm mot DrHanke och ÖMH´s Stockholms fillialen som lyckades fixa fram min förra beställning på bara 4dagar med långsamma bussgods.
Lysande service!! :up:

kenneth67
2008-02-08, 18:05
tyvärr så verkar det ändå som om det för det mesta alltid är samma handlare som "strular" med leveranser inte har hemma det som sägs att dom har hemma osv osv ..medans en liten klick å alltid samma utmärker sig genom exemplariskt bemötande å leveranser....

Nyroth
2008-02-08, 18:35
Hej sorkar & pågar,

Nog måste man väl få delge ens erfarenheter av handlare likaväl som prylarna vi köper.

Bra eller dåligt, så som individen upplever det har all rätt att skrivas på ett öppet forum. Vare sig det är din favvo handlare eller ej.

// Nyroth

Wulfman
2008-02-08, 20:50
Mer än självklart att man skall delge sig av både dåliga och bra erfarenheter när det gäller handlare 8) en av grunderna med ett fritt forum.....

Tycker man bara skall vara lite mer "nyanserad" i sitt odöme ibland. Tycker att man vid vissa tillfällen tar i lite väl mycket när man sågar handlare med "Buller & Bång" :oops: (nu har det inte varit så i denna tråd)

Sympatiserar inte med någon speciell handlare, men man kan ju ägna dem en liten tanke ibland. Tänk er att bedriva i det närmaste hobbyverksamhet där det inte ens finns marginal att ta ut en hel lön. Inget jag skulle vilja "pyssla" med iaf ;)

DaEk
2008-02-08, 21:16
En grej som inte borde vara så svårt är att ha en liten text vid varje vara där det står om den är i lager eller inte. Det vore inte så dumt faktiskt.

Wulfman
2008-02-08, 21:58
Håller med dig fullständigt DAEK.....borde inte var så svårgenomförbart heller.

Ett system med inbyggdt lagersaldo gör ju även att man ser när t.e.x. förbrukningsgrejer med hög omsättning börjar ta slut och man hinner beställa hem mer innan det tar helt slut. 8)

genland
2008-02-08, 22:04
Har handlat av nämnda ÖMH....

Mycket trevligt bemötande per telefon när man väl kom fram.
Detta efter flera dagars idogt ringande under annonserad öppettid
där man bara möttes av en telefonsvarare
som malde på; " våra öpettider är ..."
Dessutom osäkerheten om levtider
gjorde mig brydersam.

Kunde utveckla detta ytterligare om just vad jag erfarit
men har gett upp det hela numera.

//Kent

Sigun
2008-02-08, 22:04
Verkar inte hjälpa hos vissa utlänska handlare (Hobbycity) ... men man tycker de borde kunna fungera så att när lagersaldot börjar närma sig en viss kritisk nivå så skickas ett mail eller en beställning direkt så att man slipper få slut på lager.

Detta gäller väl inte speciellet många av de Svenska handlarna då 90% är hobbyhandlare som håller på på fritiden. Men de största handlarna tycker man borde kunna använda sig av ett såndant här system.

/Martin

Wulfman
2008-02-08, 22:19
Håller med dig oxå Martin.... :lol:

Man måste nog upp på en omsättning a´ minst 4-5 mille för att det överhuvudtaget skall finnas ekonomi att införskaffa sådan system.... ;)