handdator

Visa fullständig version : Så var det Fredag igen..



colsson
2007-08-17, 15:59
För mig är höjdpunkten när man kommit hem från jobbet, duschat och slagit upp en go´ pilsner eller grogg & kan börja planera flygandet i helgen.. :drinkers: Vinden ska avta här med början i morgon så för min del blir det nog mycket flyga i helgen! På Söndag kväll ska jag flyga luftballong om vädret tillåter.

Snart dax att slå fyr i Webergrillen..!

Själv då? Va händer i helgen?

OlleP
2007-08-17, 16:26
Jag hoppasvädret blir okej för en tur med ungarna att prova en wakeboard.
Fredag kräver en virre, sen lördag blir det kräftor.

Slutar det blåsa och jag inte äter för många kräftor kan det bli flyg på söndag.

Har som nummer två med metanol skaffat mig en trainer, jätteroligt till skillnad från den heffaklump jag hade tidigare.

Snart kommer surströmmingen, jag har några fjolårsburkar. PDT_Armataz_02_10

Glawe
2007-08-17, 16:44
Så det säger du colsson!?! Jag måste ju erkänna att jag är grymt sugen på att rasta min SSE med. Kankse vi skall slå oss ihop på en tur imorrn ?

colsson
2007-08-17, 16:56
Så det säger du colsson!?! Jag måste ju erkänna att jag är grymt sugen på att rasta min SSE med. Kankse vi skall slå oss ihop på en tur imorrn ?

Det tycker jag absolut!
Vi har en liten enkel klubbtävling i morgon kl 13 men du är hjärtligt välkommen du med!

Tävlingen..
"Stig till fri höjd. När du annonserar tomgång, startas klockan, och du skall då landa med motorn på tomgång så nära en minut som de är möjligt. Varje gång du rör gasen från tomgång får du 15 sek. tillägg. De sista 15 sekunderna kommer tidtagaren att räkna ner högt. Sista studs räknas"


Fredag kräver en virre, sen lördag blir det kräftor.

Slutar det blåsa och jag inte äter för många kräftor kan det bli flyg på söndag.
Snart kommer surströmmingen, jag har några fjolårsburkar. PDT_Armataz_02_10

Surströmming har jag aldrig testat men kräftor blir det alldeles säkert i morgon! :D

Glawe
2007-08-17, 17:06
Hehe, det låter ju lite skoj. Tufan man har ett plan som nästan går att segla ner då :) Skall ta ett snack med frugan med bara. Har lovat henne att möblera om i barnrummet med.

McRegor
2007-08-17, 17:12
...Har lovat henne att möblera om i barnrummet med.

...aj f-n...PDT_Armataz_02_05
Ni måste ha ett ordentligt tilltaget barnrum om det skall sänka dina möjligheter att leka lite tillsammans med Christian...PDT_Armataz_02_07
Hälsningar
Roger

colsson
2007-08-17, 17:27
...Har lovat henne att möblera om i barnrummet med.

...aj f-n...PDT_Armataz_02_05
Ni måste ha ett ordentligt tilltaget barnrum om det skall sänka dina möjligheter att leka lite tillsammans med Christian...PDT_Armataz_02_07
Hälsningar
Roger

Precis min tanke Roger!! :D :lol:

Glawe
2007-08-17, 17:34
Det har egentligen inte så mycket med rummet att göra. (Ni vet säkert hur damer reagerar om det inte blir som dom tänkt sig hehe)

pgrts
2007-08-17, 18:23
Citat colsson : Snart dax att slå fyr i Webergrillen..!
Synd att det är så lång mellan kusterna - annars kunde du fått besök ;-)

Citat OlleP : en trainer, jätteroligt till skillnad från den heffaklump jag hade tidigare.
Nu har du retat upp nyfikenheten - vad var heffaklumpen och vad är det för trainer som är så jätteskoj?


Citat colsson igen : De sista 15 sekunderna kommer tidtagaren att räkna ner högt.

Vi brukar köra med enbart 15 sekunder kvar - annars blir det ingen sport ;-) Vi har ofta 0-resultat ! Ungarna är otroliga på att räkna ner i huvudet. Än är det ingen som försöker spetsa som dom gör i F3J men vi funderar på att lägga till målring för att få det aningen svårare ;-)


/Patrik

Thomas
2007-08-17, 18:23
(Ni vet säkert hur damer reagerar om det inte blir som dom tänkt sig hehe)

Nähä...?
Hur då??
Berätta!!!

Själv ska jag ut till fältet och lägga tak på nya klubbstugan!
Snart é det inflyttningsfest...

Nexus
2007-08-17, 18:44
Så det säger du colsson!?! Jag måste ju erkänna att jag är grymt sugen på att rasta min SSE med. Kankse vi skall slå oss ihop på en tur imorrn ?

vad betyder "SSE" det ???,Fredrik ???

MVH Steve

:D :D :D

colsson
2007-08-17, 18:54
Citat colsson : Snart dax att slå fyr i Webergrillen..!
Synd att det är så lång mellan kusterna - annars kunde du fått besök ;-)

Citat OlleP : en trainer, jätteroligt till skillnad från den heffaklump jag hade tidigare.
Nu har du retat upp nyfikenheten - vad var heffaklumpen och vad är det för trainer som är så jätteskoj?


Citat colsson igen : De sista 15 sekunderna kommer tidtagaren att räkna ner högt.

Vi brukar köra med enbart 15 sekunder kvar - annars blir det ingen sport ;-) Vi har ofta 0-resultat ! Ungarna är otroliga på att räkna ner i huvudet. Än är det ingen som försöker spetsa som dom gör i F3J men vi funderar på att lägga till målring för att få det aningen svårare ;-)


/Patrik

Du är välkommen anytime på lite grillning! :D
Jag har aldrig flugit den här tävligen så det ska bli intressant att se hur det går i morgon.





Så det säger du colsson!?! Jag måste ju erkänna att jag är grymt sugen på att rasta min SSE med. Kankse vi skall slå oss ihop på en tur imorrn ?

vad betyder "SSE" det ???,Fredrik ???

MVH Steve

:D :D :D

SSE=Sig Something Extra

Om bara potatisen kunde bli klara snart så att man kunde slänga på köttet... :p
http://i14.tinypic.com/5xt6ow3.jpg

Nexus
2007-08-17, 18:57
Citat colsson : Snart dax att slå fyr i Webergrillen..!
Synd att det är så lång mellan kusterna - annars kunde du fått besök ;-)

Citat OlleP : en trainer, jätteroligt till skillnad från den heffaklump jag hade tidigare.
Nu har du retat upp nyfikenheten - vad var heffaklumpen och vad är det för trainer som är så jätteskoj?


Citat colsson igen : De sista 15 sekunderna kommer tidtagaren att räkna ner högt.

Vi brukar köra med enbart 15 sekunder kvar - annars blir det ingen sport ;-) Vi har ofta 0-resultat ! Ungarna är otroliga på att räkna ner i huvudet. Än är det ingen som försöker spetsa som dom gör i F3J men vi funderar på att lägga till målring för att få det aningen svårare ;-)


/Patrik

Du är välkommen anytime på lite grillning! :D
Jag har aldrig flugit den här tävligen så det ska bli intressant att se hur det går i morgon.





Så det säger du colsson!?! Jag måste ju erkänna att jag är grymt sugen på att rasta min SSE med. Kankse vi skall slå oss ihop på en tur imorrn ?

vad betyder "SSE" det ???,Fredrik ???

MVH Steve

:D :D :D

SSE=Sig Something Extra

aha det betyder : SSE=Sig Something Extra okej tack för tips det var nytt för mig !!
hehe
MVH Steve

:D :D :D