handdator

Visa fullständig version : motor i en extra 300s ?



kenneth67
2007-08-25, 23:58
halojsan går å funderar på motor till mitt nyinköp ... men inte riktigt bestämt vad jag vill/ska ha .. ngn som har samma modell å vad har ni för motorer i dessa?? å visst fyrtakt e väl bra men ekonomin säger 2takt ..

wesse
2007-08-26, 06:48
halojsan går å funderar på motor till mitt nyinköp ... men inte riktigt bestämt vad jag vill/ska ha .. ngn som har samma modell å vad har ni för motorer i dessa?? å visst fyrtakt e väl bra men ekonomin säger 2takt ..


klart du ska kör 4t finns motorer som inte kostar mer än tvåtakt....

lev väl o kör hårt

kenneth67
2007-08-26, 09:52
hojsan hojsan wesse ! jasså .. vad hadde du i calmaton ?? då jag landar på 3,5 kilo flygvikt så behövs det nog ne ganska stor rova antar jag ..som jag förstått det så om ex en 40 2 takt rekomenderas så ska man upp i ca 60 fyrtakt.. så runt 70 fyrtakt tror jag till extran .. vill inte ha nån raket men väl så man kan "leka" lite vertikalt utan droppp e inte fel heller ...skall tilläggas att jag gjärna köper en sk kines motor då jag har ett par asp 2 takt å dom gunkar kanon

wesse
2007-08-26, 14:43
hojsan hojsan wesse ! jasså .. vad hadde du i calmaton ?? då jag landar på 3,5 kilo flygvikt så behövs det nog ne ganska stor rova antar jag ..som jag förstått det så om ex en 40 2 takt rekomenderas så ska man upp i ca 60 fyrtakt.. så runt 70 fyrtakt tror jag till extran .. vill inte ha nån raket men väl så man kan "leka" lite vertikalt utan droppp e inte fel heller ...skall tilläggas att jag gjärna köper en sk kines motor då jag har ett par asp 2 takt å dom gunkar kanon
tio kubikare i fyrtakt asp 80 eller någon 91 tror jag bli kanon o den typen av motor finns nog många som har liggandes som säljes beganad lägg in på köpes så får du nog napp...

kenneth67
2007-08-26, 15:57
hehe har lagt in en på köpes .70 å uppåt men det napapr dåligt ... blir nog en 2 taktare iaf mera pulver mindre pengar ..

wesse
2007-08-26, 16:33
gör en film om hur eländigt du mår utan fyrtakt att ditt liv håller på o gå åt skogen klä dig i gamla trasor o böna o be lägg sedan ut filmen här på forumet så ska du se att det blir napp..funderar själv på å gör detta..

kenneth67
2007-08-26, 17:00
köpte denna ... ska räcka bra enligt tobbe !! hoppas på det min första fyrtaktare ...http://www.rcflyg.se/viewtopic.php?t=3771

kenneth67
2007-08-26, 17:01
gör en film om hur eländigt du mår utan fyrtakt att ditt liv håller på o gå åt skogen klä dig i gamla trasor o böna o be lägg sedan ut filmen här på forumet så ska du se att det blir napp..funderar själv på å gör detta..*asg* fan du är galen wesse.... hehe kul kul ... kommer du å filmar då ???