handdator

Visa fullständig version : Öva på att landa och hälsning till Wesse!



DontHitMe
2007-10-05, 19:24
Jag och Martin övar landningar.
Vilket gött flygväder det var nu ikväll. Tur att man inte missade detta tillfälle pga sjukdom eller annat som kan komma emellan.

Denna film är helt ocensurerad och oklippt. Inget fusk här inte! :P
Någon fin och någon mindre fin landning blev det.

YouTube - Öva på Landningar!

Man lär så länge man flyger!

pgrts
2007-10-05, 21:20
Ni är helt grymma pojkar ;-)
Kör ni fortfarande med 7 celler och originalmotorn?
Vad blev det av Något Extran?
Snackade ni om vatten på fältet? Vi var och flög Cootan på Ivösjön i går. Det var första gången vi vågade oss på det elementet men det gick hur bra som helst.
Och kameran är paj - och videon försvunnen -
En usel snutt blev det med telefånen i alla fall http://www.mfksnobben.se/images/galleri/0710/snobb0710.htm

Sigun
2007-10-05, 21:21
Ja vad ska man säga, är rätt trevligt att öva landning och starter, men de är på håret att min Cessna orkar lyfta i de höga gräset, vi får nog klippa gräset tills på söndag !

Ska bli trevligt när de borstlösa motorerna kommer, då lär de bli lite mer power att leka med.

Ha de en trevlig helg gott folk..

/Martin

wesse
2007-10-05, 22:09
med tanke på min magsjuka så va detta ordspråk väldigt träffande


le väl

i morgon är det en ny dag

Sigun
2007-10-05, 22:33
Njae.. Fabian har kvar originalmotorn, men min har dött så jag snodde den växlade motorn från Turmoilen och satte på min cessna, de funkar men den är rätt slö, enda fördelen är att min orkar starta från marken :)

Men snart kommer de borstlösa motorer då lär de bli mer kraft i cessnorna.

Extran väntar på ny radio och mottagare. Sedan lär de väl bli flygning med den igen.

/Martin

wesse
2007-10-06, 06:04
Glawe har ingen Extra suck vad jag lider med honom kanske du skulle sända bilder till han på din......