handdator

Visa fullständig version : Mini meeting i Tingsryd 28/10



Sigun
2007-10-23, 23:21
Är de någon som orkar och fortfarande har sina flyggrejor i ordning så är ni välkommna till Tingsryd nu på söndag.

Vad vi hört hittills så har vi 4 glada grabbar från Mönsterås och Stranda MFK på besök.. de mest kända är väl Wesse o Stefan som medverkar i X antal filmer här på forumet :)

Ett krav för att flyga på vårt fält nu är att flygare som vill vistas på fältet ikläder sig gummistövlar, annars riskerar ni att åka hem med förkylning och blöta kläder. vi tar inget ansvar för arga fruar som måste tvätta leriga kläder .

Är någon intresserad av detta evenemang så börjar vi runt 10 tiden på söndag och sedan håller vi väl på tills folk tröttnar eller att de blir mörkt ute.

Meddela gärna om ni dyker upp och hur många, kolla på vår hemsida för vägbeskrivning

www.dackeflyers.se

wesse
2007-10-23, 23:32
hur hittar vi dit? tingsryd ligger väl bredvid tinghuset? dit hittar jag i så fall :lol: :lol:

Sigun
2007-10-23, 23:37
Tja om du har GPS så kan du ladda ner GPS-fält listan och lägga in dem i GPS:en.. men de kanske är för komplicerat.

Då får du ta en titt på vår hemsida så finns det en fin karta där hur man hittar till fältet, skulle inte de heller hjälpa så ring mig på 070-424 13 28 så får jag guida er :)

/Martin

wesse
2007-10-23, 23:41
Tja om du har GPS så kan du ladda ner GPS-fält listan och lägga in dem i GPS:en.. men de kanske är för komplicerat.

Då får du ta en titt på vår hemsida så finns det en fin karta där hur man hittar till fältet, skulle inte de heller hjälpa så ring mig på 070-424 13 28 så får jag guida er :)

/Martin

ja en gps har jag men den pratar inte svenska o bruksanvisningen har jag slarvat bort så vi ringer till ordförande o frågar efter ditt nr igen :lol:

Sigun
2007-10-23, 23:48
Ta med den där GPS:en så ska jag nog lära den ett och annat..

Slamsugaren
2007-10-24, 17:23
Wesse,Ligger Tingsryd utanför Mönsterås kommun?
Hurra!! Jag ska ut i världen o flyga

Steffe P

kenneth67
2007-10-26, 11:33
hmmm wesse har säkert nån hemma gjord kompass i trä med nål av något suspekt;)

Daniel L
2007-10-26, 12:19
är det många som kommer kanske kan tvinga pappa att köra.
tingsruy ligger ju bara ca23mil bort.

wesse
2007-10-26, 12:22
http://web.stigmannen.se/presentation/hermanpres.jpg

vädret ser oroväckande ut o tingsrydarna har ju lovat fint väder

Daniel L
2007-10-26, 12:32
humm smhi säger moln men vädret här på hemsidan säger regn farligt...

men ska det blåsa något då??