handdator

Visa fullständig version : Inferno MP7.5 Sport 3



Stuff
2007-11-05, 19:29
Nån som har nåra erfarenheter av Inferno MP7.5 Sport 3 ??
Tänkte åka å köpa en sån i mån så nåra snabba svar skulle ja gärna vilja ha
MvH Andre´

colsson
2007-11-05, 20:26
Bilen finns för c.a svenska 2800 kronor här http://www.modellhobby-shop.de/

H_enke
2007-11-05, 22:14
Det är mycket bil för pengarna!

En sak att tänka på är att huvuddrevet är i plast, vilket kan slitas ut lätt om man ställer drevspelet fel.

DrHanke
2007-11-05, 22:27
Jag har sett ett flertal på våran bana i åkersberga och med tanke på vad an får för pengarna och hur bra den fungerar så är dett ett riktigt bra köp. Hittills har killarna som kör sina bara lyckats ha sönder sina pga vurpor in i hårda saker... Jag tror man måste misshandla dem ordentligt innan du har sönder den.

Vad gäller dreven så är de bra i en nybörjar bil att ha plast, det betyder att drevet pajar innan något annat dyrt går sönder....

Stuff
2007-11-05, 23:16
Tack för snabba svar
Då blir de å köpa en sånn
Nån som har en anning om var kan man köpa metalldrev till den ?
Går det att montera på grejjer från Inferno 777 ??

MvH Andre´

RC Maffian
2007-11-05, 23:44
Tjena .

Rekomderar starkt en Yada ST RTR. En kanon bil som har allt som tänkas kan ,som är options för dyra pengar på Kyosho.
Som tex. huvuddrev i härdat stål, diffar med alla drev som det innehåller också i härdat stål , skyddsstrumpor till stötdämparna (innanför fjädrarna) avstämd racingpipa, digitalradio med 3 modelminnen, digital styrservo med 8 kilos dragkraft, abs broms funktion, och massa andra finurliga saker som är programerbara på radion. Utöver det så får du med , tankflaska glöddrivare med laddare.

Bilpaketet RTR kostar 3695:-

Vi har fullständigt reservdelslager på dessa bilar hemma för omgående leverans.

Har även soppa som vi kan skicka med bussgods.

Mvh .RC Maffian.
www.rcmaffian.se

Stuff
2007-11-06, 00:25
RC Maffian:
Ser ut å vara en riktigt fin bil
Men jag vill stöda min lokala hobbyhandlare när ja ska köpa bil nu.
Och sen är de skön å ha bara ett par mil om man behöver reservdelar
Men tack för att du informerade mig om ett till packet som är värt å tänkas på om inte min lokala handlare har bilen i lager

MvH Andre´

H_enke
2007-11-06, 08:43
Ja, metalldrev finns som option till den. Men det går oftast bara sönder om man har mekat med motorn och sen ställt in drevspelet fel när man sätter tillbaka den. Går det sönder när man kör och krashar så ska man vara glad att drevet gick, det är nämliget billigt och lätt att byta.

Vissa delar från 777 går att använda, men de flesta går inte tyvärr.
Dock så finns det ett stort utbud av options till 7.5, den var trotsallt kyoshos tävlingsbuggy för några år sedan :)
Finns både options från Kyosho och lite billigare från kullagerkrossisten etc.


Och kom ihåg, kyosho is the key (http://www.kyosho.de/?page=shop/music&mod_title=media&setlang=deu) ;)