handdator

Visa fullständig version : P40E-Warhawk



Wulfman
2008-01-10, 19:49
Då var vinterprojektet beställt 8)

Alltid haft en förkärlek till Warhawk så det blev en sån.......min första lite större Warbird.

http://www.cmpairplane.com/warbird/Warhawk%20140%20Size.html

Nu skulle jag behöva lite råd och tips på motor och framförallt roterande infällbara landställ..... ;)

Funderar på en Satio 150 alt 180....och Robart ställ. Är helt novis på luftställ eller om det finns hyfsade servostyrda någonstans att hitta. Skall ju vara roterande ställ till den här kärran och man vill att det skall se lite skalalikt ut. dvs inte bara par pianotrådar som fälls ut (som orginalställen).

DontHitMe
2008-01-10, 21:36
Dom e så snygga asså!.. Blir lite avis faktiskt!
Jag ska oxå skaffa en sån fin när jag blir stor! :D :D

kenneth67
2008-01-11, 11:56
tja var har du beställt å kostade?? har en p40 själv men en topflite lite mindre "bara" 150 cm spännvidd ... ingen arf :badgrin: :badgrin: klädsel o radio install kvar på den ! inte bestämt motor än

Wulfman
2008-01-11, 12:56
Tjenare Kenneth !

Beställt den från aircpro, förmodligen enda i sverige som hade den på hyllan...tror jag, ringde runt några hobbybutiker. Strax under tre papp med frakt går den på. Men sen tillkommer ju infällbara ställ till som förmodligen kommer kosta mer en kärran tydligen :oops: men det är bara att gilla läget. Ska man vara fin får man lida pin ;) eller vad säger du bokis..hehe

Motorn blir en saito från ömh.....MEN.....Är jag i valet och kvalet där 150 eller 180..."thats is the question". 180 är ju en trimmad variant av 150:an men frågan är om det inte blir lite overkill. :roll:

Vore jätteglad om det är någon som har erfarenhet av dessa 2 fyrstånkare..... ;)

(Warbird spännvidd 1850 cm vikt ca 5,3 kg med inf. ställ)


ps. då är vi iaf två som flyger Warhawk :lol:

kenneth67
2008-01-11, 15:31
bokis torde ju veta lite om saitos fyrpluttare ??? .. tyvärr så verkar det vara lite tunt med folk som fluger warbirds ! iaf ser man inte mycket om det i forumet ..

Grumpy
2008-05-25, 20:00
Hej!
Jag har precis fått hem samma P-40 men modellen mindre, Underbart snygga kärror!
Någon här som har tips o ge angående bygget, motorval, viktfördelning ,problem elelr något som man skall tänka på i övrigt?

Jag är ny här på forat, flög en del för ca 10 år sedan och har nu tagit upp det igen...så kul det är!

Tack!

Zekee
2008-05-25, 21:20
Robarts luftställ är det som gäller! Hade sådana på min kyosho p40. Funkar superbt och ser damn delicous ut... Sen måste du byta ut hjulen till ett par mkt större! :D

http://www.robart.com/retracts/8-18lb800.aspx

Gissar att det är dessa ställ du skall ha...

Daniel L
2008-05-25, 21:46
jag tror nog att 150 kommer passa den bäst. själv har jag en spitfire på 2,1m i spännvidd och den rekomenderar dom en 150 eller eventuelt beroende på vikten 180.

Graffen
2008-05-27, 16:42
Eurokit har fina roterande ställ, som man inte behöver inteckna kåken för att köpa ;)