handdator

Visa fullständig version : DA50 inställning



Wåfflan
2008-01-20, 19:04
Hej!

Sist när jag höll på att köra in min DA50 så betedde den sig så att när jag drog av på gasen tog det ett par sek innan den gick ner på tomgång.

I övrigt går den perfekt, vad ska ändras. hög/låg mer eller mindre?

RG
2008-01-20, 19:28
Jag tror den går lite magert på¨lågfarten.

Nyroth
2008-01-20, 20:12
RG's Förslag är korrekt.
Oftast brukar en motor kräva mindre bränsle efter ett par timmars gång, men i ditt fall är det kanske som så att det blivit lite kallare sedan du körde den sist och därmed behöver den mer soppa. Eller har du bytt bränsle blanding eller liknande?

//Nyroth

Wåfflan
2008-01-20, 20:37
Jag har kört samma bränsleblandning under hela inkörningsperioden. 3% mineralbaserat och 95 okt. Däremot höll jag på att arrangera om inuti och helt plötsligt började motor gå konstigt och jag började skruva (den gick perfekt innan) Jag skruvade ut och ut på båda nålarna, det visade sig senare att jag hade klämt till bensinslangen. Efter att ha rättat till felet fick jag aldrig riktigt tillbaks perfekt gång. Jag ska prova att ge lite mer på lågnålen. Tack för input.

Nyroth
2008-01-20, 21:31
Hej igen Anders,

Du vet säkert detta men jag nämner det i allafall.
DA sänder ut DA-50R med följande inställningar på nålarna.
1-5/8 varv ut på lågnålen.
1-7/8 varv ut på högnålen

känner du att den nämnda justeringen på lågnålen inte får dig tillbaks där du var så är det bara att ställa in på ovan nämnda fabriks inställning.

Mvh,
Niklas