handdator

Visa fullständig version : ahhh handlat lite igen då!



kenneth67
2008-02-01, 20:03
det blev en sådan här ...

GILES-202 II 140 ARF CMPro
Spännvidd: 1.800mm
Längd: 1.820mm
Vikt: 5.1 - 5.2 kg
Radio: 4 kan. 6 servo
Motor: 108 - 160. 2-takt eller 120 - 140. 4-tak

yakar finns de så gott om å bensinarna e lite dyra än ... det tar vi när det blir dags å gå upp på 30-40% i stället

någon som har erfarenheter av GILES ?? dela gärna dom ... ska vad jag förstod vara en skaplig 3d kärra iaf !
motroten blir den asp120 som sosen ville bli av med ! ;)

DaEk
2008-02-01, 20:25
Kollade aircpros hemsida, verkar som om cmp skall höja priset på deras modeller med 40 procent.
Så skall man ha en cmp så får man nog köpa den nu.

Lycka till med modellen iaf och hoppas den flyger lika bra som jag hoppas att min lite mindre skall göra. Gillar den där scary looken på den lite större.

kenneth67
2008-02-01, 20:27
beställde min på aircpro ... pga prishöjningen .. sen lär han inte ta in den mer eller cmpro alls ....

DaEk
2008-02-01, 20:31
Blir intressant och se vad han skall skall börja sälja istället.

kenneth67
2008-02-01, 20:35
ja det blir spännande då dom var på "inköps resa" före nyår så nått finns det nog på lut ... billigt lär det fortsätta vara ...

js_
2008-02-01, 21:04
det blev en sådan här ...

GILES-202 II 140 ARF CMPro
Spännvidd: 1.800mm
Längd: 1.820mm
Vikt: 5.1 - 5.2 kg
Radio: 4 kan. 6 servo
Motor: 108 - 160. 2-takt eller 120 - 140. 4-tak

yakar finns de så gott om å bensinarna e lite dyra än ... det tar vi när det blir dags å gå upp på 30-40% i stället

någon som har erfarenheter av GILES ?? dela gärna dom ... ska vad jag förstod vara en skaplig 3d kärra iaf !
motroten blir den asp120 som sosen ville bli av med ! ;)
Jag håller på bygger en sån ja me :) men jag har stoppat i en 26cc bensinare.
http://www.motorportalen.net/phpbb/userpix/197_IMG_0436_1.jpg

kenneth67
2008-02-02, 07:40
vatrevligt ! räcker bansinaren till i kraft ?? dom e ju inte så ruskigt dyra i den storleken ...
lär ta lite tid på mig med min då jag vill ha i lite "dyrare" servon mm .. ekonimin är liiiite ansträngd just ,,,, åsså ligger det en hög med ofärdiga projekt!

js_
2008-02-02, 08:16
vatrevligt ! räcker bansinaren till i kraft ?? dom e ju inte så ruskigt dyra i den storleken ...
lär ta lite tid på mig med min då jag vill ha i lite "dyrare" servon mm .. ekonimin är liiiite ansträngd just ,,,, åsså ligger det en hög med ofärdiga projekt!
26 cc bensin borde väl motsvara 160 metanol 2-takt tror jag.
Men jag flyger den inte förrän i vår o då för vi se hur det går :D

kenneth67
2008-02-02, 09:09
beställde min på aircpro ... pga prishöjningen .. sen lär han inte ta in den mer eller cmpro alls ....
fick ett mail från håkan där han berättade att dom förhandlar med CMPro om detta så inget är klart vad jag förstod .. bara en klargörning på mitt "felaktiga" inlägg att aircpro inte skall sälja deras maskiner nått mer ..

sorry för det klaver trampet :)

kenneth67
2008-02-02, 09:11
vatrevligt ! räcker bansinaren till i kraft ?? dom e ju inte så ruskigt dyra i den storleken ...
lär ta lite tid på mig med min då jag vill ha i lite "dyrare" servon mm .. ekonimin är liiiite ansträngd just ,,,, åsså ligger det en hög med ofärdiga projekt!
26 cc bensin borde väl motsvara 160 metanol 2-takt tror jag.
Men jag flyger den inte förrän i vår o då för vi se hur det går :D

vad ska du köra för servon mm i din ?? och hur går det med vikten bensinaren är ju ganska tung vad jag kunde se .. iofs så är ju den motor jag ska ha ganska lätt så .... jaja det ger sig ..

js_
2008-02-02, 19:35
vatrevligt ! räcker bansinaren till i kraft ?? dom e ju inte så ruskigt dyra i den storleken ...
lär ta lite tid på mig med min då jag vill ha i lite "dyrare" servon mm .. ekonimin är liiiite ansträngd just ,,,, åsså ligger det en hög med ofärdiga projekt!
26 cc bensin borde väl motsvara 160 metanol 2-takt tror jag.
Men jag flyger den inte förrän i vår o då för vi se hur det går :D

vad ska du köra för servon mm i din ?? och hur går det med vikten bensinaren är ju ganska tung vad jag kunde se .. iofs så är ju den motor jag ska ha ganska lätt så .... jaja det ger sig ..
Såna här har jag i min

SCANNER RC SSV-9766MG
48g Kullagrat High Speed Servo. Metalldrev
Torque 4.8V: 6.3kg/cm - 6.0V: 7.4kg/cm
Speed 4.8V: 0.11sek - 6.0V: 0.09sek. 60 grader

http://www.aircpro.com/airc/homepage.nsf/CatalogByCategory/EABF9679983B43F4C12572620068DB25?OpenDocument

Jag försöker flytta allt långt bak på flyget så kanske det inte blir att blya så mycket.
O blir den för tung så får jag väl sätta i en metannolare men det visar sig i vår :D

swe34
2008-02-02, 22:45
Jag fattar inte varför man ska köra med en "bensinare" i dessa storlekar, runt 1800 mm spännvidd/5,5 kg... Vad är vittsen???
Kan någon förklara....

Sigun
2008-02-02, 22:48
Mindre kladd så klart !..

kenneth67
2008-02-02, 23:02
sen e ju bensin billigare än metanolen me .... ähh ja håller mig till metanol ett tag till ... köper bensin när det blir stooor kärra .. de en viss känsla med metanol kladdet ändå

js_
2008-02-03, 15:21
En orsak till är att tillgången på metanol är inte så stor på Åland(man måste åka över till sverige o köpa) fast det är inte av den orsaken jag kör bensinare,jag gillar dom helt enkelt bara :)

ssn
2008-02-03, 16:07
vatrevligt ! räcker bansinaren till i kraft ?? dom e ju inte så ruskigt dyra i den storleken ...
lär ta lite tid på mig med min då jag vill ha i lite "dyrare" servon mm .. ekonimin är liiiite ansträngd just ,,,, åsså ligger det en hög med ofärdiga projekt!
26 cc bensin borde väl motsvara 160 metanol 2-takt tror jag.
Men jag flyger den inte förrän i vår o då för vi se hur det går :D

vad ska du köra för servon mm i din ?? och hur går det med vikten bensinaren är ju ganska tung vad jag kunde se .. iofs så är ju den motor jag ska ha ganska lätt så .... jaja det ger sig .. Nu har du ju en morot Kenneth! :D Har lite servon åsså.. Kolla "säljes"!
Haré gött!
Sosen

kenneth67
2008-02-03, 16:11
vatrevligt ! räcker bansinaren till i kraft ?? dom e ju inte så ruskigt dyra i den storleken ...
lär ta lite tid på mig med min då jag vill ha i lite "dyrare" servon mm .. ekonimin är liiiite ansträngd just ,,,, åsså ligger det en hög med ofärdiga projekt!
26 cc bensin borde väl motsvara 160 metanol 2-takt tror jag.
Men jag flyger den inte förrän i vår o då för vi se hur det går :D

vad ska du köra för servon mm i din ?? och hur går det med vikten bensinaren är ju ganska tung vad jag kunde se .. iofs så är ju den motor jag ska ha ganska lätt så .... jaja det ger sig .. Nu har du ju en morot Kenneth! :D Har lite servon åsså.. Kolla "säljes"!
Haré gött!
Sosen haha har redan sett ... men det är over kill i den kärran lugnar mig med det ett tag detta paket hamnar under bänken ett tag då det står massa annat halv färdigt i hobby rummet som ska fixas först :) sen heterr det motrot inte morot ;)

ssn
2008-02-03, 18:40
vatrevligt ! räcker bansinaren till i kraft ?? dom e ju inte så ruskigt dyra i den storleken ...
lär ta lite tid på mig med min då jag vill ha i lite "dyrare" servon mm .. ekonimin är liiiite ansträngd just ,,,, åsså ligger det en hög med ofärdiga projekt!
26 cc bensin borde väl motsvara 160 metanol 2-takt tror jag.
Men jag flyger den inte förrän i vår o då för vi se hur det går :D

vad ska du köra för servon mm i din ?? och hur går det med vikten bensinaren är ju ganska tung vad jag kunde se .. iofs så är ju den motor jag ska ha ganska lätt så .... jaja det ger sig .. Nu har du ju en morot Kenneth! :D Har lite servon åsså.. Kolla "säljes"!
Haré gött!
Sosen haha har redan sett ... men det är over kill i den kärran lugnar mig med det ett tag detta paket hamnar under bänken ett tag då det står massa annat halv färdigt i hobby rummet som ska fixas först :) sen heterr det motrot inte morot ;)

Oki. Motrot heter det ju!! Dumma jag :oops:

Sosen..