handdator

Visa fullständig version : Hur man (inte) flyger en hydrofoam i hård vind



Jean
2008-02-24, 11:55
nåja, kul så länge det varar. Efteråt är det bara att pocka fram limtuben och förbereda sig för nästa dag

YouTube - Toscha & Tux, February 2008
YouTube - Wascator & Micki

hakank
2008-02-24, 18:40
Såg väldigt kallt ut med tanke på att det är +9 här just nu. Men ni hade kul i allfall!
/Håkan

Jean
2008-02-24, 20:30
det var nog inte kallare än -10 grader, men blåste väldigt hård vind.
Personligen har jag nog gett upp hoppet om att få hydrofoamen att flyga. Ska ha den som vinterleksak och köra runt i snön.

wesse
2008-02-24, 20:40
yehhh kul med lite båtflyg i kylan det värmde då mig :D

hakank
2008-02-24, 20:50
Det kallaste det varit här i vinter är minus 9. Och då skulle jag nog inte ens komma på tanken att ge mig ut och flyga:-)

Har varit ute vid minus 3. Då klarade man bara några få minuter innan fingrarna vart stelfrusna.

Funkade liposarna i den kylan?

/Håkan

Mr J
2008-02-24, 20:55
det var nog inte kallare än -10 grader, men blåste väldigt hård vind.
Personligen har jag nog gett upp hoppet om att få hydrofoamen att flyga. Ska ha den som vinterleksak och köra runt i snön.

Den flyger, men den är ärligt talat för j***a hemsk att flyga.
Jag har flugit min ett par gånger, men det är som att flyga en modell där man råkat vända upp och ner på ritningen och råkat få tyngdpunkten nånstans en bit in i nästa vecka... :roll:

Ge den en chans till med små roderutslag, massor av expo och så gott som vindstilla så ska du se att det går.

Jean
2008-02-24, 23:32
Funkade liposarna i den kylan?


Upplevde inga problem, återstår att se om de vill laddas nästa gång :)



Ge den en chans till med små roderutslag, massor av expo och så gott som vindstilla så ska du se att det går.

I något skede ska jag väl nog försöka få den flygduglig igen. Som tur är så skickade tillverkaren med en fullständig uppsättning med reservdelar. Av någon orsak verkar de ha förutsett krasher. Resten av vintern får den dock leka airboat/swamp buggy (eller vad man nu ska kalla dem).