handdator

Visa fullständig version : Jag blev ledsen..



bokis
2008-02-28, 22:38
..när jag fick mig tillsänt ett utdrag ur senaste MFN..Grattis Micke till ditt inlägg i debatten..
Bland det mest förvirrande jag läst..Och inge vidare kul heller,lägre än glocalnet..
skrivelsen:"den enda demokratiska föreningen"(jodå,det är SMFF han menar) är ju inte direkt självkritisk väl?
"det skrivs skit på bloggar, forum och olika hemsidor" är ett annat citat som inte riktigt håller,demokrati,är just det att alla får yttra sig o att alla får ha en egen åsikt..
Hade hoppats att det skulle gå o få stil på det hela men att bli kallad "svans" var väl mer än tarvligt..
Bengts ledare var väl också ett långskott..
Jag hade en önskan: att det nångång skulle ta slut på trätandet men det verkar vara en utopi..
Att bli kallad för både det ena o andra i MFN,målvakter eller svans eller snart sagt vad som helst är mer än trist allrahelst som jag hade hoppats på en dialog ang. LFS..
Men att skriva slikt i en tidning kanske är det enda sättet för resonemanget håller inte i en normal debatt,bättre då att skriva o slippa bli ifrågasatt på detta sätt..
Men jag tycker att det går långt över vad som är anständigt,undrar hur länge det kommer att fortgå..
Jag trodde jag kände Micke som en glad kis som liksom jag är road av denna hobby men efter detta så kan man ju fundera..
Illa är vad det är..
En sista önskan:Inget gapande o skrikande efter detta inlägg,tänk efter innan "du" skriver i ilska åt något håll,detta gagnar ingen..

T5
2008-02-28, 22:47
Jag har hållit mig utanför RCFF - SMFF circusen och tänker fortsätta med det. Läser egentligen inte ens trådarna där det tjaffsas.
Kan man få en (opartisk) snabblektion i vad ni bråkar om och vad som väcker detta onda blod?


Keep on modellflying boys and live and let live.


Linus aka 'T5'

bokis
2008-02-28, 22:51
...vi ska kolla om vi får skanna in texten så klarnar det nog...
Håll ut..

Irokee
2008-02-29, 00:10
Ja, jag suckar åxå... :?
För mig är modellflyg en lek/hobby.....

genland
2008-02-29, 00:18
Jaja cirkusen går vidare...

Ett bokstöd ifrån mej iaf! :goodman:

Mvh Kent

Mats J
2008-02-29, 00:39
Kämpa på Bokis, Det ni gör är mycket bra för modellflyget i sverige.

Jag hoppas verkligen att ni (bokis o Pelle S) kan sitta ner och äta en bit god mat samtidigt som ni talar om modellflyget i sverige på alla plan och sen gå ut och flyga i det vackra vädret, Jag har beställt vackert väder åt er :) .

Arestimicke har nog fastnat i tävlingsflygläget så kanske en wessevideo och lite LFC flyingcircus kan få han att komma tillbaka i normalläge=glad och belåten modellflygare:D



Ändrade i mitt inlägg då det lät så negativt (nös mig ett ryggskott igår så jag var inte riktigt på topp).

Mvh Mats Jonsson

Zekee
2008-02-29, 00:52
Jag tar gärna emot en inscannad kopia på detta spektakel via mail...

TomasE
2008-02-29, 00:57
Zekee du uppmanar väl inte till kopieringsbrott?
Vad jag förstår så är tidningen copyright:ad och då
får man väl inte kopiera och sprida hur som helst.
//TomasE

Propellerpetter
2008-02-29, 02:38
Äsch då. Men - seså, upp med hakan Bokis - inte vara ledsen!

Det är just den roliga och framförallt konstruktiva positivismen som i min mening kontrasterar RCFF och detta forum från SMFF. Denna kommer helt naturligt för dig men andra har svårt för det, vilket är deras förlust - inte din. Verkar som om det är just denna självinsikt som saknas, men som förhoppningsvis kan hittas.

In the meanwhile har jag upprättat RCFF's lokalavdelning i USA. Vi har just nu: 1 medlem. Om någon kommer förbi så skall jag hålla årsmöte och bjuda på semlor!

Heja!

Sigun
2008-02-29, 07:07
Härligt då kankse de blir ett riktigt RCFF meeting i USA nästa år med Wesse som huvudgäst :D :D Ett sånt meeting skulle säkert locka tusentals amerikanare till Boston :)

/Martin

fredrikr
2008-02-29, 07:24
Zekee du uppmanar väl inte till kopieringsbrott?
Vad jag förstår så är tidningen copyright:ad och då
får man väl inte kopiera och sprida hur som helst.
//TomasE

Nej, det är helt rätt att man inte får kopiera och sprida tidningen hur som helst. Däremot går det bra att kopiera en artikel och skicka till en vän, och det var väl precis vad som efterfrågades här.

Se t ex: http://www.regeringen.se/sb/d/6143

/Fredrik

kenneth67
2008-02-29, 10:32
jag drar en djuuuuuup suck orkar inte kommentera i övrigt ...
seså bokis uppryckning vi har iaf KUL:)

Zekee
2008-02-29, 11:02
Bokis är min vän :D Så det borde väl gå bra?

ssn
2008-02-29, 15:38
Lika bra att erkänna :? Jag är med i SMFF oxå... (dumma jag) men hela artikeln som Micke skrivit orkar jag bara inte läsa!

En hel A4:a med text som virrar fram och tillbaka med än det ena än det andra...

Ansvar, demokrati, bloggar,skit och att vi skall vakna upp genomsyrar hela artikeln...

Trodde i min enfald att ansvar och demokrati inte var saker som SMFF hade ensamrätt på!?

Nu har jag väl "Skitit i det blå skåpet" med min dubbla tillhörighet men... "Det "skiter jag i" fullständigt!

Ha det bäst alla....

Sosen..

DrHanke
2008-02-29, 17:07
Nu har jag väl "Skitit i det blå skåpet" med min dubbla tillhörighet men... "Det "skiter jag i" fullständigt!


Valfrihet min vän! Alla skall fritt få välja och fritt kunna säga sin sak, demokrati....

Sigun
2008-02-29, 18:09
Egentligen vore de bättre om alla reggade sig på SMFF forumet och skrev där vad de tycker om saken, McRegor har ju redan starta en fin tråd om vad han tycker om saken där.

http://www.airsport.se/modellflyg/forum3.aspx?id=142&topicid=3411

PS funkar fint att regga sig där utan medlemskap i föreningen.

/Martin

kenneth67
2008-02-29, 18:14
aha nu var du före mig sigun .... i siguns länk till smffs sida med forum kan nni följa debatten ! OCH snälla dra inte in den här låt oss hålla oss lugna nu ...

bokis
2008-02-29, 18:47
Nu så står det där att endast SMFF medlemmar får använda det forumet..Vilket jag antar gör det forumet så levande..

Magnus68
2008-02-29, 21:08
Jaa, suck
Vad ska man säga, jag läste inläggen på SMFF sida fast jag gick ur för i år, och det är inget jag ångrar med tanke på vad publicerar i MFN.

Ni som jobbar aktivt i RCFF, stå på er!
Ni har min röst i alla fall.

/Magnus

Nexus
2008-02-29, 22:59
Ni har mitt Stöd för RCFF

utom vad står MFN för ??

MVH Steve

:D :D :D

Robert_s
2008-02-29, 23:45
modellflygnytt

ChristerL
2008-03-01, 10:06
Favoritartikeln i senaste Modellflygnytt var den om Tore Loodin:

Medlemmarna i SMFF bestod före den moderna radiostyrningens genombrott i slutet av 1960-talet mestadels av friflygare. Att styra med radio ansågs vara lite fusk. Motståndet inom SMFF blev så stort att Tore kallade hem några kamrater i slutet av 1970-talet för att prata igenom situationen. Då träffades Nils Hollman, Rolf Modig, Bertil Beckman samt Björn Hammarskjöld.
Under kvällen togs beslut om att man skulle starta SRI Sveriges Radioflygare Intresseförening. SRI blev framgångsrikt och hade som mest cirka 4000 medlemmar. Efter cirka fyra år tog SMFF kontakt med SRI för att föreslå ett samgående. SRI lades med och många medlemmar gick in (i) SMFF. Som medlem i SRI kunde man inte deltaga i tävlingar.

Om man lär av historien kanske det finns hopp för SMFF?

DrHanke
2008-03-01, 11:17
Fortsätter med lite mer text ur Tore artikeln.
Citat:
Det fanns ingen klubb i stockholm som sysslade med radiostyrda plan. Det var friflyg som gällde. Det var då som Tore tillsammans med några kamrater startade Stockholms Radioflygklubb.

Är det då inte lite komiskt med tanke på artikelförfattaren till "skall jag och min klubb.." eget medlemskap.. Man kanske ska kunna sin egen historia innan man ger sig på andra... Som politiker, allt kommer fram förr eller senare...