handdator

Visa fullständig version : Offtopic.



pilotkalle
2008-04-30, 09:13
Har precis formaterat datorn och nu vagrar tangebordet att skriva ä,å och Ö. Har provat allt som jag kan, n[n annan som har en lossning :evil: ?

wesse
2008-04-30, 09:16
du kanske formaterade bort åäö o då blir dom inte lätta att finna igen den saken är då säker....

rothman
2008-04-30, 09:31
har du någon ikon nere till höger (eller någon annanstans) som det står "EN" på? klicka där och välj svenskt tangentbord

eller gå till kontrolpanelen och sätt rätt tangentbord där

anders

pilotkalle
2008-04-30, 10:14
har du någon ikon nere till höger (eller någon annanstans) som det står "EN" på? klicka där och välj svenskt tangentbord

eller gå till kontrolpanelen och sätt rätt tangentbord där

anders

Jepp, funkar perfekt :D :D !!! Tack!!

Delta
2008-04-30, 21:25
Har precis formaterat datorn och nu vagrar tangebordet att skriva ä,å och Ö. Har provat allt som jag kan, n[n annan som har en lossning ?

En fråga man onekligen ställer sig är ju hur pilotkalle i så fall skrev denna text med både å,ä och ö i...?


Petiga hälsningar

Mikael

DrHanke
2008-04-30, 21:36
Har precis formaterat datorn och nu vagrar tangebordet att skriva ä,å och Ö. Har provat allt som jag kan, n[n annan som har en lossning ?

En fråga man onekligen ställer sig är ju hur pilotkalle i så fall skrev denna text med både å,ä och ö i...?


Petiga hälsningar

Mikael

Kanske det "vanliga" tricket... CTRL+C CTRL+V ??

Brauer
2008-04-30, 21:44
För de som kör win XP funkar alt + v-shift som snabbkommando för att byta språk. Kan hända att man råkar få till den kombinationen av misstag ibland.

pilotkalle
2008-04-30, 21:53
Har precis formaterat datorn och nu vagrar tangebordet att skriva ä,å och Ö. Har provat allt som jag kan, n[n annan som har en lossning ?

En fråga man onekligen ställer sig är ju hur pilotkalle i så fall skrev denna text med både å,ä och ö i...?


Petiga hälsningar

Mikael

Cut+paste=Klipp o klistra.