handdator

Visa fullständig version : Skåne here we come



Sigun
2008-05-20, 21:35
Imorgon ska jag och Fabian ut och åka en runda till skåne :) . Programmet ser ut så här ungefär

- Besök i Malmö i jobbärende
- Lunch med Glawe
- Shopping runda i Malmö (Sunoco - Modelcraft :) )
- Därefter åker vi upp till Ripa i Kristianstad och besöker dem på deras onsdagsträff.
- Shopping hos Håkan på AirCpro
- Hemfärd och godnatt.

Verkar till råga på allt bli riktigt bra flygväder enligt väder prognosen !! Kan man önska sig en bättre dag :wave:

Vi ses imorgon
/Martin

Glawe
2008-05-20, 21:49
Fasen, det hade jag glömt hehe

Slå en signal vid tio tiden så bestämmer vi plats ! :)

Sigun
2008-05-20, 21:59
Va !!.. jag som trodde du stått och förberett lunchen hela kvällen nu ikväll :p :p kl 10.. ok de blir en timme tidigare för var dag som går. Men vi ringer vid 10 tiden då.

/Martin

Glawe
2008-05-20, 22:04
Det e bara för planeringen på jubb :)

Ripa
2008-05-20, 22:56
Imorgon ska jag och Fabian ut och åka en runda till skåne :) . Programmet ser ut så här ungefär

- Besök i Malmö i jobbärende
- Lunch med Glawe
- Shopping runda i Malmö (Sunoco - Modelcraft :) )
- Därefter åker vi upp till Ripa i Kristianstad och besöker dem på deras onsdagsträff.
- Shopping hos Håkan på AirCpro
- Hemfärd och godnatt.

Verkar till råga på allt bli riktigt bra flygväder enligt väder prognosen !! Kan man önska sig en bättre dag :wave:

Vi ses imorgon
/Martin

Hej på Er!

Vi hälsar er välkomna till Ripa, flygvädret ser lovande ut, vi lovar ett dukat bord (http://www.ripamfk.com/ripamfk/ripaweb.nsf/View001/Onsdag20080402-4/$FILE/Onsdag20080402-4.jpg) med eftermiddagskaffe vid 16 tiden och en nygrillad korv (http://www.ripamfk.com/ripamfk/ripaweb.nsf/View001/SMSegelflyg20079/$FILE/SMSegelflyg20079.jpg) vid 18 snåret

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

DontHitMe
2008-05-21, 05:45
Imorgon ska jag och Fabian ut och åka en runda till skåne :) . Programmet ser ut så här ungefär

- Besök i Malmö i jobbärende
- Lunch med Glawe
- Shopping runda i Malmö (Sunoco - Modelcraft :) )
- Därefter åker vi upp till Ripa i Kristianstad och besöker dem på deras onsdagsträff.
- Shopping hos Håkan på AirCpro
- Hemfärd och godnatt.

Verkar till råga på allt bli riktigt bra flygväder enligt väder prognosen !! Kan man önska sig en bättre dag :wave:

Vi ses imorgon
/Martin

Hej på Er!

Vi hälsar er välkomna till Ripa, flygvädret ser lovande ut, vi lovar ett dukat bord (http://www.ripamfk.com/ripamfk/ripaweb.nsf/View001/Onsdag20080402-4/$FILE/Onsdag20080402-4.jpg) med eftermiddagskaffe vid 16 tiden och en nygrillad korv (http://www.ripamfk.com/ripamfk/ripaweb.nsf/View001/SMSegelflyg20079/$FILE/SMSegelflyg20079.jpg) vid 18 snåret

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

Tackar för det! Det ska bli kul och träffa er alla. Och så en liten kom-i-håg ramsa till Glawe. Repetera denna en gång i halvtimmen Fredrik, så glömmer du inte :D :D ;)
- Martin och Fabian kommer och hälsar på idag. Jag måste laga god mat.

Glawe
2008-05-21, 08:21
Del 1 från Glawe

YouTube - Lunch med Småland - Del 1

Glawe
2008-05-21, 11:35
Jag skulle vilja tacka Martin och Fabian för en god lunch på O'learys i Malmö.

Hur det gick kan ni se här:

Del 2
YouTube - Lunch med Småland - Del 2
(Obs, i denna delen så snackas det skit om wesse. Ni som kollar, snälla. Säg inget till honom!)

Del 3
YouTube - Lunch med Småland - Del 3

Mr J
2008-05-21, 13:42
Jag vet var dom tog vägen sen... Skånehobby ;)

Glawe
2008-05-21, 13:54
Det stämmer, jag skickade dom dit hehe.

Sigun
2008-05-21, 22:00
Tjohoo.. nu är vi äntligen hemma !.. puh svettigt program idag men en mycket sällsam resa som Wesse säger. Vi avslutade kvällen med besök hos Ripa MFK vilket inte kunde avslutats på ett bättre vis. Solsken och nästintill vindstilla förhållanden. Vi får passa på och tacka Ripa för den goda fikan och korven som det bjöds på.

Till råga på allt så tror jag vi fått ihop ca 40-45 minuter film under dagen. Detta filmades med Fabian kamera och förmodligen kommer de en långfilm på detta framöver.

Kul att få träffa så många forum medlemmar med idag !... hoppas vi ses fler gånger framöver i sommar.

Jag hoppas vi kan komma till Ripa den 31/5 på deras minimeeting och hälsa på igen.

Nu blir det till att stupa i säng ... godnatt forumet..vi ses imörrn.

/Martin

DontHitMe
2008-05-21, 22:06
Det var en sällsamt trevlig dag som Wesse hade sagt!
Vi har träffat många nya flygarkompisar, flugit på Ripa fältet för första gången. Köpt lite nya plan. Man kan säga att bilen blev väldigt väl packad på hemvägen. Det var knappt vi fick med det sista glödstiftet som vi köpte. :lol:
Jag lyckades dock inte smyga ner planet i källaren utan att sambon undrade "Vad är det?" :shock:
Jaja, jag får iallafall sova i sängen inatt, så det var nog inte så farligt :D

Film från besöket på Ripa kommer senare i veckan.
Ha det bra alla.