handdator

Visa fullständig version : Problem med YS 63



Krille
2008-06-10, 20:09
Har problem medmin ys63'a

Utan motorkåpa går motorn OK, den får för mycket soppa på de lägre registret men den går iaf.

Med motorkåpan på så får den ännu mer soppa på det lägre registret. Så mycket att den surar ner sig och stannar efter inte allt för lång tid.

Nåja skruva på lågfartsnålen tänker ni. Jo jag har provat det. Har skruvat in den helt i bott och skruvat ut den så långt det går utan att den ramlar ut. Inget händer. Måste väll vara något tok med den nålen?

soppa 20% olja 20% nitro

Eller sitter inte lågfartsnålen på en YS på det "normala" stället :)

Kan ju kolla manualen men den vet jag inte vart den är, :sneaky:

Tobbe O
2008-06-10, 20:14
Dra igen regulatorn lite!

Krille
2008-06-10, 20:19
Eftersom jag inte har motorn framför mig nu, vart gör jag de :)

Föresten har du nån teori varför den går sämmre med kåpan på? Utloppshålen är bra mycket större än inhålen så borde inte vara nått övertryck där.

Tobbe O
2008-06-10, 20:27
är det en gammal eller en S?

Varför den går sämre i kåpan kan jag inte svara på

Heda
2008-06-10, 20:40
Lågnålen går väl åt fel håll oxå, tänk på det :)

Skruvar du in den så blir motorn fetare på lågvarv

DanneG
2008-06-10, 21:17
Det är en S

Krille
2008-06-10, 21:19
Japp en S som danne säger.
Började faktiskt misstänka att nålen gick åt fel håll då inget hände. Men inte enns när jag skruvade ut den hände det något.

kenneth67
2008-06-10, 21:21
regulatorn är den lilla klumpen som sitter på stötstängerna .. den skall enligt rek stå kant i kant med huset på regulatorn .. men åt vilket håll den skall skruvar vette fasiken ,låg nålen skall inte justeras innan man ställt högfarten .. om jag inte minns fel

Tobbe O
2008-06-10, 21:31
Skruva in reg om den får för mye, men bara lite i taget

Al Lewis
2008-06-11, 04:35
YSEN .63 gillar en radda luftar runt om den. Om din kåpa inte är öppen nog, ska du har problem.

Sigun
2008-06-11, 08:09
Inte konstigt att folk har problem med sina YS. Ni vet ju inte ens på vilket håll nålar och saker ska stå !. Sätt er ner och läs i manualen så kanske risken ökar att ni klarar av att ställa in era motorer :).

Nu har man väl trampat i klaveret men jag springer och gömmer mig en stund nu så de värsta salvorna har lagt sig tills jag kommer tillbaka

/Martin

wesse
2008-06-11, 08:32
jag har då full koll på min ys..den är på väg tillbaka från rc sweden o beräknas komma tillbaka i dag...det har varit på justering då jag hade skruvat bort mig totalt:thumbup:

kenneth67
2008-06-11, 08:46
jag har då full koll på min ys..den är på väg tillbaka från rc sweden o beräknas komma tillbaka i dag...det har varit på justering då jag hade skruvat bort mig totalt:thumbup:
hur bar du dig åt ... hadde med kontakt med rc sweden men blev hänvisad till en annan kille som hadde servicen enligt rc sweden denna kille svarade inte ens på mail ... så jag tröttnade ganska snabbt.. tack o lov finns det en annan motor guru som lovat fixa min ys!!

wesse
2008-06-11, 08:50
hur bar du dig åt ... hadde med kontakt med rc sweden men blev hänvisad till en annan kille som hadde servicen enligt rc sweden denna kille svarade inte ens på mail ... så jag tröttnade ganska snabbt.. tack o lov finns det en annan motor guru som lovat fixa min ys!!


jo denna kille du talar om har hjälp mig men han svarade nästan på alla mina mail..gjorde en privat film till honom där jag svor o beklagade mig över motorn kanske du skulle prova det......:thumbup:

Tobbe O
2008-06-11, 12:49
Undra varför mina går så bra, kanske är det luften i Västerbotten som är bra....

Heda
2008-06-11, 13:10
Min går som en finfinklocka oxå, jag har den gammla modellen å köpte den t.o.m Beg.

Jag "borrade" upp en propeller med borrmaskin från 6-8mm å det blev lite väl snett. Så baklagret gick.......(Nobbie-skit-bakom-spakarna) inte motorns fel...

Annars går den som en raket, me likey !!

Heda
2008-06-11, 14:09
Apropå S-modellen och inte.......Jag har den "gammla" med regulatorn "under" vevaxeln.... är det någon skillnad, som man märker rent praktiskt att köra med den nya som sitter på stötstängerna ??

De flyttade den väl pga värmen va?

Någn som flygit bägge? Tobbe ?

ssn
2008-06-11, 15:00
He He... ASP eller Magnum samt Sc med flera.... Jooe funkar ! Å nålarna går åt rätt håll! Nitro is only for beginners! Motormen can their engines.... Flåt men kunde bara inte låta bli! :o)

Som salig Gits Ohlsson sa: (Han jobbade på DN om ni minns honom å hans gubbar på ön....Mercury hade kommit till Sverige för å stanna!? Ett annat uttryck av denne eminente ordvrängare...)
I skall man inte LÄGGA sig! MEN men bli kan man inte LÅTA! enligt Gits...

Sosen..

Tobbe O
2008-06-11, 17:52
Oj vad det brusar

monch
2008-06-11, 22:47
Den kanske har fått pylon sjuka?

wesse
2008-06-11, 23:38
eller så har den blivit i sällsammaste laget:svengo: