handdator

Visa fullständig version : Servo HD9150 MG



mailman
2008-06-11, 23:08
Hej hej.
Finns det någon här som har nån erfarenhet av dom servona?
Min tanke är att sätta fem såna i en 88" Edge från peakmodel.

//Patrik

Zekee
2008-06-12, 15:06
Jag kör dom i min h9 extra 260 och vet en kille som kör dom i sin QQ yak. Dom verkar fina som attans!

mailman
2008-06-12, 15:24
Okej, det låter ju bra. Då kör vi på med dom.
Efter att jag skrivit här så såg jag att Harmon har såna i sin yak med.

//Patrik

freo
2008-06-12, 22:15
Jag har sånna i en QQ Yak. Dom är starka och centrerar bra. Det dåliga är att det följer inte med några skruvar och gummibussningar.

McRegor
2008-06-12, 22:41
Det dåliga är att det följer inte med några skruvar och gummibussningar.
Hej,
Märkligt - jag har mindre HD-servon och till dom följer "alla" tillbehör med...
Har du köpt dom från Autopartner ? Kanske kan variera mellan leverantörerna ?
Hälsningar
Roger

mailman
2008-06-12, 23:47
Det är ju lite dumt om inte bussningar o skruv följer med.
Vilka e lämpliga om jag nu inte får dom med?

//Patrik

freo
2008-06-14, 19:54
Köpte mina från Hobbycity. Hitecs bussningar passar bra. Det går även med JR:s men dom är lite för stora egentligen.

peso
2008-06-14, 21:08
Jag köpte ett exemplar för att testa för det låga priset gjorde mig lite nyfiken eftersom jag läst positiva saker om det. Tänkte ha det på sidroder på en bensinkärra till en börja med. Jag har mätt lite på det men har ännu inte installerat det. Centreringen vid låg last visar sig vara helt ok. Det är ju viktigt för att man skall kunna fintrimma rodren. Det är även förvånansvärt starkt och rör sig mjukt och harmoniskt även vid hög last. Dessutom är det ganska tyst. Gången imponerar faktiskt.
Jag har demonterat servot och växellådan ser väldigt bra ut. Det som inte imponerar är lödningarna som är lite tveksamma men det kan ju vara ett måndagsexemplar jag fått.

Drar rätt mycket ström så man bör nog ha kraftiga batterier. Skulle tro att strömmen kan komma upp mot 2 A dvs med 5 servon kan maxströmmen bli upp mot 10A. Således inget för NiMh i AA storlek.

Vad man ju aldrig vet när man satsar på icke märkesservon är slitstyrkan. Det får tiden utvisa.