handdator

Visa fullständig version : HSP bilar. Kvalitet?



Ompa
2008-07-23, 16:29
Någon som har erfarenhet om bilarna från HSP som bla Hobbex säljer?
Min stora grabb överaskade mej idag med att berätta att alla sparade slantar hadde gått till en HSP Brontosaurus PRO från just omnämnda Hobbex.

Personligen vet jag inget om detta märke, men den ser iaf ganska så rejäl ut. Så om någn vet något om dessa bilar, skriv lite är ni bussiga.

http://www.hobbex.se/images/products/3959_116380_spegel[zoom].jpg (http://www.hobbex.se/images/products/3959_116380_spegel[zoom].jpg)

Zekee
2008-07-23, 19:09
Gissar att Hsp är typ samma som biltema säljer under namnet HBX. Och det är gamla Tamyia chassin under nya namn. Å dom funkar riktigt bra faktiskt! Tjejen köpte en bil som hon är med och kör drifting med. Vi uppgradera den senare med riktiga oljedämpare och andra drivaxlar då orginal inte gillar att man "stummar" bakdiffen.


Ändrar mig! Kikade på Hobbex hemsida och det ser inte ut att vara samma, dom där såg ju riktigt påkostade ut! Men kan tipsa om att teknikmagasinet har ett riktigt prisvärd ack. Den heter dominator 3900mah. Kostar 199kr om jag inte missminner mig! :D

Sök på www.rsb.se (http://www.rsb.se) om du hittar något!

Zekee
2008-07-23, 19:23
YouTube - truck elettrico brontosaurus motorizzato brushless

Youtube är din vän! Såg ju riktigt skoj ut! :P

Ompa
2008-07-23, 21:07
Verkar ju gå av bara satan iaf ;-)

Ompa
2008-07-23, 22:33
Kom till kännedom att han även beställt det dyra lipo acket som Hobbex har, och vem får betala det tror ni??? :-O

Zekee
2008-07-24, 13:21
Haha, men han som betalar kanske även får provratta?! ;-)

Ompa
2008-07-24, 16:37
Det kan du ge dej på. :rofl:
Har precis varit och hämtat ut bilen och satt ackarna på ladning. Blir väll några rundor senare i dag :D

Zekee
2008-07-24, 19:27
Och så klart vill vi ju ha film på eländet! :D

Ompa
2008-07-24, 19:43
Vi filmar i morgon. En sabla tid att ladda ackar :-(

TBS
2008-12-04, 20:30
Jag kör en HSP Rattlesnake.

Finns väldigt mycket information om dom här bilarna på nätet men då under ett annat namn. Det är en tillverkare som bygger dom här bilarna åt flera märken och dom jag har sett mest om är Redcat Racing.

Bilarna har enligt mig helt ok kvalitet med tanke på priset framförallt.

Jag har mätt och jämfört och kommit fram till att den 1/8 truck jag har har ett näst intill identiskt chassi med t.ex. Kyosho Inferno MP7.5..

Många av delarna till den passar på min.

Så säkerligen så är Brontosaurus Pro även den en kopia på typ Kyosho eller liknande märke och då är det lätt att uppgradera med deras delar.

Bara leta upp vilken modell som är samma chassi på som eran bil.

m.v.h.
//Mattias

Joacim
2008-12-07, 16:58
HSP= HiMoto, sälj även under endel andra namn, Himoto enda kinesiska biltillverkaren som tillverkar och utvecklar egna bilar. bilen har samma chassi som HiMotos 1:10 buggys, truckar och track bilar, mycket gemensamma delar.

Mellerud
2009-05-19, 19:12
Köpte mig en HSP B-1 BUGGY 1:8 den 24 April på Hobbex i Borås, och det kan jag säga, är det inte fel på det ena så är det fel på det andra. Har haft problem med failsafe:en, styrsevot, mottagaren och problem med inställningen på motorn. Men kan säga att jag mer eller mindre kört in den på ca 2,5liter soppa, inte mycke körande där altså. Det ska jag väl säga också att det är första bilen för mig... och alt detta strul, tror nog den är till salu snart :'-(

Vad ska man göra? Skrota skiten?

/Matte

DennanHMFK
2009-05-19, 19:32
har haft en HSP 1:16, samma med 2 polare.. och ja.
aldrig mer HSP. håller mig till mera märkes-bilar om det ska bli fler bilar. :)

zimba
2009-11-26, 16:23
Hej
köpte 12 HSP bilar direkt lite olika modeller, nya men skrotade några får bli donator bilar så man får ihop några körbara
Så är det någon som behöver delar så hör av er, har en trave monterade men nya delar till bla. Brontosaurus PRO, Trojan , Flying fisch II

tedeman1998
2011-07-11, 01:41
HSP Backwash var mitt sämsta köp håll er till Kyosho vad jag vet!