handdator

Visa fullständig version : Stilla stjärtservo



Oddjob
2008-10-02, 09:57
Du menar på sändaren? har redan provat det :(


Det här forumet verkar lite skumt med placeringen av inläggen,
men den funkar nu, som det står ovan:

"Sändaren + Helin centrerad, Ändra från normal till reverse till rodret på sändaren = det funkar som det ska, snabba blinkningar sen ett sken av rött ljus från gyron och servon rör sig.

:) "

Daniel L
2008-10-02, 11:44
Hade nog ett liknande problem med min belt cp. Jag är tvungen att ställa stjärtrotor trimmen i neutralt sedan starta helin och vänta på att det ska lysa med ett fast ljus.
När det är klart kan jag ställa trimmen där den ska vara.

Oddjob
2008-10-02, 13:05
Hade nog ett liknande problem med min belt cp. Jag är tvungen att ställa stjärtrotor trimmen i neutralt sedan starta helin och vänta på att det ska lysa med ett fast ljus.
När det är klart kan jag ställa trimmen där den ska vara.
Du menar på sändaren? Redan provat det :(

Daniel L
2008-10-02, 14:54
öö jaha humm har du dragit ur all ström, ställt trimmen, satt i strömen, väntat på lampan, sedan ställt tillbaka trimmen.

Oddjob
2008-10-03, 02:13
Hej,
Jag har köpt en begagnad honeybee king 2 nyligen och har redan fått problem med den,
servon som vinklar stjärtrotorn för att snurra åt ena eller andra hållet rör sig inte.

Servon fungerar, det har jag testat och jag har nyss satt på ett helt nytt gyro men det är exakt likadant fortfarande.
Gyrot blinkar snabbt i några sekunder, sen blinkar det med en halv sekunds mellanrum oavbrutet.
Har satt andra servon i gyrots kanal på mottagaren och då rör de sig,
så mottagaren bör fungera,
men någonstans mellan till synes fungerande kanal på mottagaren > ny gyro > till synes fungerande servo. Så går något fel?


Jag har sökt en massa på google men hittar ingen lösning.

Oddjob
2008-10-03, 02:15
Sändaren + Helin centrerad, Ändra från normal till reverse till rodret på sändaren = det funkar som det ska, snabba blinkningar sen ett sken av rött ljus från gyron och servon rör sig.

:thumbup: