handdator

Visa fullständig version : cmpro zero filmen



Boost III
2008-11-18, 14:54
Här är filmen som sålde mig på cmpro zero. Men hade det funnits warhawk i 2100mm hade jag hellre tagit en sådan ...mindre frontyta på dom = högre fart.

Han körde ju med så pass stor som 22/12 propp!! Dom verkar orka med mycket mvvs!! endast45cc och gick så bra.......

YouTube - CMPro Zero, 2100mm

matbos
2008-11-18, 14:57
Coolt :thumbup:

kenneth67
2008-11-18, 18:51
bra speed i den kärran ....

Boost III
2008-11-18, 19:57
Ja det var rakt märkligt vad bra den gick!! För dom är ju minst sagt fet..vingarna har ju både lång corda och bred spännvidd 2100mm + tjoka. Nosen är lika stor som en standard svensk stekpanna:sarcastic: han körde ju tillockmed med landningsställ ute!

Man får nog köpa sig just den propellen , för den måste vara stenbra!

Cmp Warhavken 120 den har ju sp på 1850mm men saknar då tyvär flapps orginal. (zeron har) Den ska visst gå snorlätt genom lufften men har stenhög landningsfart..... Man får helt enkelt bygga flapps. Den får man då köra med en 26cc..jag tänkte då prova en sv 26a om det nu blir en sådan?
Ska leta åt även den filmen...

YouTube - Warhawk

matbos
2008-11-18, 20:53
Ahh!!!! :) min avatars plan yeah :thumbup:

kenneth67
2008-11-18, 21:17
Ja det var rakt märkligt vad bra den gick!! För dom är ju minst sagt fet..vingarna har ju både lång corda och bred spännvidd 2100mm + tjoka. Nosen är lika stor som en standard svensk stekpanna:sarcastic: han körde ju tillockmed med landningsställ ute!

Man får nog köpa sig just den propellen , för den måste vara stenbra!

Cmp Warhavken 120 den har ju sp på 1850mm men saknar då tyvär flapps orginal. (zeron har) Den ska visst gå snorlätt genom lufften men har stenhög landningsfart..... Man får helt enkelt bygga flapps. Den får man då köra med en 26cc..jag tänkte då prova en sv 26a om det nu blir en sådan?
Ska leta åt även den filmen...


jojjo har en p40 warhawk är väl en 40 modell från början tror jag 150 cm spännvidd om jag inte minns fel .. den är tänkt bli speed kärra .. om den nu håller ihop .. är ju egenteligen en stand off scale från topflite.. så vi får se .. nu sitter det en os max 60 2 pluttare där ... flygklar till våren kanske .. bilder finns i annan tråd :)