handdator

Visa fullständig version : Rcff shootout 2009!



Sidor : [1] 2

AM
2008-11-29, 14:41
Boka in fredag till söndag 12 - 14 juni 2009!

RCFF arrangerar vad som vi hoppas blir landets största RC-meeting på Vallentuna flygfält (fullskalafältet).

Bill Hempel från USA kommer och visar upp sina maskiner och sitt flygande. Så det blir RC-flyg på högsta nivå, liksom andra mycket duktiga flygare från när och fjärran.

http://www.rcflyg.se/forum/picture.php?albumid=49&pictureid=362

Vi ordnar med möjlighet att campa och lördag och söndag kommer också att vara öppen för allmänheten.

Vi bjuder in landets handlare, precis som det finns möjlighet att sälja sina begagnade grejor under meetinget. Bilar & Båtar och andra föreningar visar upp sina grejor.

Fri flygning för alla - med undantag av ett uppvisningsprogram mitt på lördagen.

Alla är välkomna.

Vi lägger ut fler detaljer med tiden.

Mvh
Styrelsen RCFF

Sigun
2008-11-29, 14:57
Det här får man väl inte missa !!

lodde
2008-11-29, 15:15
Håller med, detta får man ju inte missa :)

kenneth67
2008-11-29, 16:11
tack för den födelsedags presenten rcff!! (fyller 13 jun) inbokat ... man får ju inte missa att träffa wesses polare !!

LAB
2008-11-29, 16:30
tack för den födelsedags presenten rcff!! (fyller 13 jun) inbokat ... man får ju inte missa att träffa wesses polare !!
O Jag den 14:de då blir det dubbel kalas:icon_pidu:

kenneth67
2008-11-29, 16:37
yeah !! badass!

Johnny
2008-11-29, 16:40
Hei.

Jag kommer med min Cessna.
Er det noen camping med stugor i nerheten.

Mvh. Johnny.

Al Lewis
2008-11-29, 17:06
Ja Kenneth, de ska hårda manarna för flygjättar föreställs av Wesses den bra vänräkningen Hempel.

kenneth67
2008-11-29, 17:19
Ja Kenneth, de ska hårda manarna för flygjättar föreställs av Wesses den bra vänräkningen Hempel.
haha please Al did you use an online trnselator ??? this came out so wrong it is hard to understand ! .. please post in english...

lassebetong
2008-11-29, 18:44
Haha detta får man ju bara inte missa.
Kors i taket, men det lät till och med som om övriga familjen kan tänka sig att följa med.

/lasse

Björn.O
2008-11-29, 18:53
Inte dåligt ! Kommer Snapasaurus också ?? :)

LAB
2008-11-29, 19:41
Hoppas man hittat en lämplig husvagn till dess:sarcastic:

Tobbe O
2008-11-29, 20:07
Det missar jag inte, jag kommer som ett skott:)

Per P
2008-11-29, 20:23
WOW!!! Bokat :thumbup::icon_pidu:

jocke1963
2008-11-29, 21:25
Merde´ !...som fransmännen skulle sagt...
Jag är ju på Lelleveckan då, årets enda "heliga vecka" för mig....men detta låter för bra för att missa, så jag får boka om min mc-semester, komma hem på lördan o åtminstone komma o kolla/flyga? på söndan....

MrJet
2008-11-29, 21:48
Oj, det här var otroligt intressant.
Det får ju absolut inte missas. Tack RCFF!!

Mvh MrJet.

Nexus
2008-11-30, 00:32
Ja Jag är med

AM
2008-11-30, 11:52
Ja, det blir kul i flera dagar. Än så länge är det Bill Hempel som definitivt tackat ja och kommer med sin hustru. Så ska vi försöka få hit hans modeller också - som antagligen blir till salu den helgen...

För Er som inte vet så mycket om Bill Hempel finns mer att läsa på hans hemsida (http://www.billhempel.com/).
http://www.billhempel.com/newsite/gallerys/cub/images/cub.jpg

http://www.billhempel.com/newsite/pages/images/yak44page_01.jpg

Det finns plats att campa med tält och husvagn på fältet. Vi undersöker vilka andra inkvarteringsmöjligheter det finns i närheten.

Mvh
Styrelsen RCFF

kenneth67
2008-11-30, 12:00
ove ! ... se till att bad ass snap (eli) kommer med .. verkar vara en sorglös man som bjuder på hissnande flygningar ...
hehe riktigt nice !!! detta KAN nog utan tvekan bli det största i modell flyg sverige på evigheter !!

matbos
2008-11-30, 12:07
Kanon vilken tur att man bara bor några sten kast ifrån Rudolf vallentuno :sarcastic:

bokis
2008-11-30, 12:14
Vårt mål är att det ska bli roligt,mycket flyga för alla som vill och att det ska bli något som man kan minnas..
Vad gäller boende så finns det "bed & breakfast" i omgivningen(vallentuna o upplands väsby),vi kommer o skapa en tråd där fortlöpande info kommer upp..
Kul o se alla positiva svar!

kenneth67
2008-11-30, 17:22
klart det blir positiva svar .. den som kommer med nått negativt kommer för alltid vandra som glömd i modell flyg sverige ;)

Michael
2008-11-30, 17:55
Det här ser jag fram emot! En hel helgs nöjesflygande i början av sommaren är kanon! Endast hagel och åska kan (kanske) hålla mig borta från detta.

/Michael

Sigun
2008-11-30, 22:22
Vårt mål är att det ska bli roligt,mycket flyga för alla som vill och att det ska bli något som man kan minnas..
Vad gäller boende så finns det "bed & breakfast" i omgivningen(vallentuna o upplands väsby),vi kommer o skapa en tråd där fortlöpande info kommer upp..
Kul o se alla positiva svar!

Kolla detta omgående bokis så att vi redan nu kan boka in hotell/vandrarhem. har för mig att de bor endel folk i omgivningarna och de kan vara bra att vara ute och boka rum i god tid :sarcastic::sarcastic:

/Martin

DrHanke
2008-11-30, 22:26
I Täby 15min från nedslagsplatsen finns Ensta Park Hotell, Scandic, Scandic finns även i Upplands väsby... Finns en del olika beroende på hur nära och prisklass...

Sigun
2008-11-30, 22:31
Länkar och telefon nummer :) .. vore ju trevlig med ett RCFF paket eller RCFF hotell där alla RCFF:are utan husvagn kan samlas

/Martin

Ultra Bandit
2008-11-30, 22:49
klart det blir positiva svar .. den som kommer med nått negativt kommer för alltid vandra som glömd i modell flyg sverige ;)

Vad jag vet!
Är Vallentuna fältet inget höjdar fält för Jetflyg..
Det största i sverige (utan Jet!!) Hmm! Återstår att se!
Det största i modellflyg sverige på evigheter!!! Njaaa!!Det kan man kanske diskutera!

Kenneth 67, jag har varit på många meetings under dessa 25 år!
Har du ?????


Men grabbar!
Det är "kul" med meetings, därför önskar jag er lycka till..:thumbup:

Mvh
Lasse Palm

DennanHMFK
2008-11-30, 23:10
yee. hörde om träffen av Crispin eller om det var Bokis nu på mässan.
bokades in direkt. ;)

jag, frugan och minst Cuben ska med.
vore kalas med ett tält och stanna hela helgen. :D

AM
2008-11-30, 23:14
Vi kollar upp med hotell och inkvarteringar - om vi kan utverka rabatter. Vi måste ha lite kläm på hur många som kan tänkas behöva plats.

Mvh
Ove

Sigun
2008-12-01, 07:26
För oss icke Stockholmare.. tog en koll på GPS fältlistan och i vallentuna finns de två fält. varav Lindlöt (Bokis) var ett så jag gissar att de är detta fält istället

Vallentuna MFK (Gullbrofältet) (http://www.vmfk.net/)

som ligger här enligt Eniro

http://kartor.eniro.se/query?&mapstate=7;18.041848;59.542269;a;;;;;;&mapcomp=;;;;;;;;;;;;18.041848;59.542269;;;;;;0&what=map&searchInMap=0

är detta rätt uppfattat ?
/Martin

AM
2008-12-01, 09:41
Det stämmer bra det. Men det är inte modellflygfältet vi ska hålla till på, utan "fullskalafältet" med 900 meter gräsbana alldeles intill. Åke Jansson opererar sin DC3'a från det fältet.

Mvh
Ove

ssn
2008-12-01, 09:50
Iofs en bit att åka men det kan det vara värt!
Sosen

LIP
2008-12-01, 11:35
Kommer att göra allt för att besöka detta meeting

/Lasse

Mikson
2008-12-01, 11:54
Detta vill man ju inte missa!!!:1headbang:
Men som sagt så har man ju en gode bit att åka...:(

/ Micke.O

kenneth67
2008-12-01, 12:21
Vad jag vet!
Är Vallentuna fältet inget höjdar fält för Jetflyg..
Det största i sverige (utan Jet!!) Hmm! Återstår att se!
Det största i modellflyg sverige på evigheter!!! Njaaa!!Det kan man kanske diskutera!

Kenneth 67, jag har varit på många meetings under dessa 25 år!
Har du ?????


Men grabbar!
Det är "kul" med meetings, därför önskar jag er lycka till..:thumbup:

Mvh
Lasse Palmpå nått sätt räknade jag med att du skulle hugga palm!! nej under 25 år har jag inte besökt massa meetings då jag återföll för drygt 2 år sedan dessför innan så var det 20 år sen jag flög .. men under den gågna sommaren har jag besökt iaf 4 träffar ...
sen lasse om du läser en gång till!! vallentuna fullskala fältet ... ALLA är välkomna med fri flygning även du lasse .... trots att du har en get i bagagen....;)

Ultra Bandit
2008-12-01, 12:44
på nått sätt räknade jag med att du skulle hugga palm!! nej under 25 år har jag inte besökt massa meetings då jag återföll för drygt 2 år sedan dessför innan så var det 20 år sen jag flög .. men under den gågna sommaren har jag besökt iaf 4 träffar ...
sen lasse om du läser en gång till!! vallentuna fullskala fältet ... ALLA är välkomna med fri flygning även du lasse .... trots att du har en get i bagagen....;)

Kenneth!
Du ber om det!!!:boxing:
Jag är fullt medveten om att vi pratar om "fullskala fältet"!
Men det är fortfarande ett fält som kanske inte är det bästa för oss jet flygare.
Vad jag vet! Har ingen provflugit jet på fältet!
Någon får väl prova, så kanske "du" kan återkomma med resultatet...

Om du inte vet!
Kan jag tala om för dig att vi jetflygare är ganska bortskämda med asfalt/betong banor här i Svedala.

Mvh
Lasse Palm

Sigun
2008-12-01, 13:05
Ser ju rätt okey ut på bilden ..

Zoomar man lite på google så ser man till och med lite folk och bilar på plats :)

/Martin

genland
2008-12-01, 13:11
Kenneth!
Du ber om det!!!:boxing:
Jag är fullt medveten om att vi pratar om "fullskala fältet"!
Men det är fortfarande ett fält som kanske inte är det bästa för oss jet flygare.
Vad jag vet! Har ingen provflugit jet på fältet!
Någon får väl prova, så kanske "du" kan återkomma med resultatet...

Mvh
Lasse Palm


Hmm....blir det boxningsmatch också??:sarcastic:

Då lär man måsta åka ner o kolla.:)

Mvh Kent

kenneth67
2008-12-01, 13:17
ett fullskala fält torde väll vara lämpligt även för jet flyg??? om det nu inte är som en tvätt bräda ...... och nej boxning blir det inte ...
då kan ju du bli den första att testa palm !! ingen kommer ihåg en fegis ;)

Ultra Bandit
2008-12-01, 13:21
Hmm....blir det boxningsmatch också??:sarcastic:

Då lär man måsta åka ner o kolla.:)

Mvh Kent

RCFFs styrelse!
Ta nu inte det här så allvarligt, det var absolut ingen kritik mot er!:)

Tycker det är skit kul att ni gör nåt för medlemmarna i RCFF..

Det var bara Kenneths inlägg som jag inte kunde låta bli att kommentera!!

Mvh
Lasse Palm

bokis
2008-12-01, 13:21
För att återgå..Vi valde det här fältet för att det ligger bra till för folk o hitta+ att det är ett trevligt ställe..Om Jetflygare inte gillar det så beklagar jag..Vi hade ett asfaltsfält att tillgå men det ligger lite vid sidan av så vi bestämde oss för o prova här..Målet är att folk ska flyga,mingla o trivas+o visa upp vad vi pysslar med..
Lasse,du har ju Laxåmeetinget o flyga jet på,om du inte vill flyga här så beklagar jag men det är inte mycket o göra åt.

Mikson
2008-12-01, 13:26
För att återgå..Vi valde det här fältet för att det ligger bra till för folk o hitta+ att det är ett trevligt ställe..Om Jetflygare inte gillar det så beklagar jag..Vi hade ett asfaltsfält att tillgå men det ligger lite vid sidan av så vi bestämde oss för o prova här..Målet är att folk ska flyga,mingla o trivas+o visa upp vad vi pysslar med.

Väl talat! :thumbup:

lassebetong
2008-12-01, 13:32
Kenneth!
Du ber om det!!!:boxing:
Jag är fullt medveten om att vi pratar om "fullskala fältet"!
Men det är fortfarande ett fält som kanske inte är det bästa för oss jet flygare.
Vad jag vet! Har ingen provflugit jet på fältet!
Någon får väl prova, så kanske "du" kan återkomma med resultatet...

Om du inte vet!
Kan jag tala om för dig att vi jetflygare är ganska bortskämda med asfalt/betong banor här i Svedala.

Mvh
Lasse Palm

Har själv ingen efarenhet av jet.
Men var mäkta imponerad av jetflygarna på ripa, som LAB uttryckte det landade mellan kaninhålen.

/lasse

mulder
2008-12-01, 14:25
Har själv ingen efarenhet av jet.
Men var mäkta imponerad av jetflygarna på ripa, som LAB uttryckte det landade mellan kaninhålen.

/lasse

Det måste ha varit Kalle o patrik som girade mellan kaninhålen, /Mulder

kenneth67
2008-12-01, 17:45
ja det vore kul om dansken vad han nu hette!?? kom och visade lite jet och framförallt visade upp sin snygga concorde i vallentuna lär han ju ha start sträcka så det räcker .. nåväl det verkar vara ett rejält gäng häromkring som allvarligt funderar på att ta sig dit ..
och lasse .... även om du inte tänker flyga jet så är det alltid lika kul med meetings .. ta med dig en propeller kärra istället då .. fär de har jag sett på dina bilder att du även fuskar med "riktiga" flygetyg ;)

Ripa
2008-12-01, 18:10
ja det vore kul om dansken vad han nu hette!?? kom och visade lite jet och framförallt visade upp sin snygga concorde i vallentuna lär han ju ha start sträcka så det räcker


Det måste ha varit Kalle o patrik som girade mellan kaninhålen, /Mulder

Hej!

Den duktige Jet-flygaren från Danmark som flög på Ripalägret i somras heter Mikael Dines.
Hans uppvisning gick inte av för hackor, och fort gick det.

Och Mulder, vad gäller Kalle och Patric så är nog deras modeller mer i luften än på backen, så ev. kaninhål är ett litet problem.

Nu är det bara 32 veckor kvar till Ripalägret 2009.

Mvh
Mats
www.ripamfk.com

T5
2008-12-01, 18:37
Jag kommer över med Finlandsfärjan. Hur långt från Sthlm City (Färjeterminalen) är det till fältet? ...




Ålänningar: Om ni ser någon som druckit för många tjärshottar försöka starta en bensin-aerobaticmaskin från soldäck på M/S Cinderella så stoppar ni mig, OK? :)

ivve
2008-12-01, 19:26
Ca. 2,5 mil !

Rolle
2008-12-01, 20:06
Ett stenkast

Kan det stämma det??

Det är ju ca 2 till Barkis så 3 stenkast låter mer rimligt, då du ska en bra bit utanför tullarna...:tongue:

Lycka till med erat meeting.

Rolle

bokis
2008-12-01, 20:35
..Ett litet påpekande bara..Det är inte "Erat meeting" eller någon annan variant på temat..ALLA är välkomna,utan förbehåll.
Och som det ser ut i dagsläget så blir det flyga av redan med de som visat intresse för o komma och ju fler det blir,ju roligare blir det!
Åtskilliga bitar i pusslet har trillat på plats så förutsättningarna finns..
Hoppas några Pågar letar sig upp,vi diskriminerar ingen!

pilotkalle
2008-12-01, 20:54
Pågarna kommer.

kenneth67
2008-12-01, 21:03
:icon_pidu:jag tar med mig en mobil vedbod så bokis får köra en live repris på a väg

Per P
2008-12-01, 21:16
:icon_pidu:jag tar med mig en mobil vedbod så bokis får köra en live repris på a väg

Det skulle TVEKLÖST bli meetingets höjdpunkt... Till o med Bill Hempel hade nog garvat sig fördärvad av det! Får väl åtminstone visa han filmen (om han inte redan sett den)

Bokis - The ShedKING! :sarcastic: Definitivt det roligaste som någonsin gjorts på film i modellflygsverige!

kenneth67
2008-12-01, 21:19
ja jag har letat som f*n efter filmen här men inte hittat igen den på forumet ... det är ju en klassiker ... så om drhanke vill vara snäll och lägga upp länken igen vore iaf jag mycket tacksam ! ...

TomasE
2008-12-01, 21:25
Det tog mig ca 2 minuter att hitta.
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php?t=14398

Inlägg nummer 11.
/TomasE

Sigun
2008-12-01, 21:30
Gissar att de är denna den menar kenneth :)

http://www.junkshop.nu/flyg/20060630_Bokis/bokis_calmato_theend.wmv

kenneth67
2008-12-01, 21:33
tackar ...... !!! nu blev måndag åter en bra dag

DrHanke
2008-12-01, 22:24
:fans: Kommer bli en fet träff... Bill, Hanke, Bokis å Wesse... får skaffa tält för autografer å mingel med idolerna mm... Det du lasse! Ägd :lollypop:

Joacim
2008-12-01, 22:30
Supernajs!

Thomas
2008-12-01, 23:12
Hur va' det mé plats för tattartermosar?? (husvagnar, allså...)

QatHome
2008-12-01, 23:32
Låter helt klart intressant, får undersöka vad man har för möjligheter att komma ner.

DennanHMFK
2008-12-01, 23:54
Frugan och jag bokar en tältplats + plats för Drutten (bilen) och Cuben varjefall ;)

fan vad man längtar redan.
verkar (som det låter och skrivs) bli en stor träff. :)

näef*n.. ny höjdpunkt på sommarn som ska komma!!
Norbergs-Träffen, Power Big Meet, Vallentuna Meeting..mmm.

ivve
2008-12-02, 09:54
LASSE pojken.

Förstår inte varför det inte skulle gå att flyga jet på Vallentuna fältet.
Har faktiskt varit där en gång o flugit med min Boomerang, tycker inte att det var några konstigheter.
Visserligen gör inte min kärra 400 blås ! men det har ju inte med fältet som sådant att göra. Det fina med kortklippt gräs är att man behöver inte slita på några bromsar ! Dessutom så finns Vallentuna sjön intill, så behöver du "borra"så är det bara att dyka rätt ner i spat, så du behöver ingen eldsläckare engång. He he

Hela banan kommer att klippas dagen innan så den kommer att se ut som en golfgreen ! Den som inte klarar av att flyga jet där vet inte jag vad vi skall rekomendera för fält. Möjligen Arlanda då. Men där var det tyvärr fullbokat den helgen.

Hare bra Kompis.

Vad jag vet!
Är Vallentuna fältet inget höjdar fält för Jetflyg..
Det största i sverige (utan Jet!!) Hmm! Återstår att se!
Det största i modellflyg sverige på evigheter!!! Njaaa!!Det kan man kanske diskutera!

Kenneth 67, jag har varit på många meetings under dessa 25 år!
Har du ?????


Men grabbar!
Det är "kul" med meetings, därför önskar jag er lycka till..:thumbup:

Mvh
Lasse Palm

wesse
2008-12-02, 09:55
ja tänkte placera mig en vecka innan på valletunafältet i husvagnen o jag ska med nyladdade batterier föra ett djäkla liv för det är ju det jag är bäst på:vroam:....känns himla kul att Bill med fru får se en skymt av stockholm det måste vara exotiskt för dom... hoppas verkligen på en varm o god kamratskapsträff det känns som att vi modellflygare håller i hop i våttt o torrt:icon_pai:.......


Palm jag hoppas du kommer för jag är ordenligt kramsugen ska du veta:man_in_love:

det är misstagen vi lär oss på......wessetankar för dagen....

Ultra Bandit
2008-12-02, 11:49
LASSE pojken.

Förstår inte varför det inte skulle gå att flyga jet på Vallentuna fältet.
Har faktiskt varit där en gång o flugit med min Boomerang, tycker inte att det var några konstigheter.
Visserligen gör inte min kärra 400 blås ! men det har ju inte med fältet som sådant att göra. Det fina med kortklippt gräs är att man behöver inte slita på några bromsar ! Dessutom så finns Vallentuna sjön intill, så behöver du "borra"så är det bara att dyka rätt ner i spat, så du behöver ingen eldsläckare engång. He he

Hela banan kommer att klippas dagen innan så den kommer att se ut som en golfgreen ! Den som inte klarar av att flyga jet där vet inte jag vad vi skall rekomendera för fält. Möjligen Arlanda då. Men där var det tyvärr fullbokat den helgen.

Hare bra Kompis.

Ivve lille!!
Allt går,
bara man vill ta lite risker!!
Jag tror inte farten är avgörande,det handlar mer om vad våra modeller väger förhållandevis till den bana vi landar på.
Som du vet!
Klarar inte våra ställ/infästningar några större misstag!!
Har fältet green standard, är det inga problem...:thumbup:

Ivve!
Vad har ni för restriktioner när det gäller flygområdet?

Har du möjlighet att lägga ut en film när du flyger jet på fältet,tror det kan vara bra för oss som flyger turbin.

Jet polaren!
Lasse P

Sigun
2008-12-02, 18:48
:banghead::banghead::banghead::banghead: grr.. kan tyvärr inte komma på detta evenemang :(:( kom just på att vår lille son kommer fyll 1år den helgen. Men jag hoppas på att Kenneth Gyld eller någon annan kommer sända hela eventet på Bambuser så att man kan få lite glimtar av vad som händer där uppe.

/Martin

Tobbe O
2008-12-02, 19:26
Men ta med dig pojken å ha kalas på fältet:)

Ultra Bandit
2008-12-02, 19:48
ja tänkte placera mig en vecka innan på valletunafältet i husvagnen o jag ska med nyladdade batterier föra ett djäkla liv för det är ju det jag är bäst på:vroam:....känns himla kul att Bill med fru får se en skymt av stockholm det måste vara exotiskt för dom... hoppas verkligen på en varm o god kamratskapsträff det känns som att vi modellflygare håller i hop i våttt o torrt:icon_pai:.......


Palm jag hoppas du kommer för jag är ordenligt kramsugen ska du veta:man_in_love:

det är misstagen vi lär oss på......wessetankar för dagen....

Wesse min vän!
Det här kan bli 2009 års stora kramkalas!:icon_pidu:

Hårdingen!:love:
Lasse Palm

Mr.Pickle
2008-12-02, 19:55
oj!

Mr.Pickle
2008-12-02, 19:59
Hej vänner! Det här är min första post på din webbplats och jag hoppas att ni kan förstå min svenska. Det gläder mig att se Bill Hemple kommer att göra den till din flyga i. Jag hoppas verkligen att komma över till ert vackra land en dag.
Jag skulle vilja säga hej till mina vänner Wesse, Slamiss, och Ove. YEHH!! :ciao:Hej då.

kenneth67
2008-12-02, 20:08
såå lasse du kommer iaf ! ?? då ska du få en kram av mig med ...... grupp kram ;) hehe jo nog märktes det på dansken som flög på ripa att ställen nmog inte tål allt .. hans nos ställ vek sig vid varje landning .. men flög ändå gjorde han .. men de kanske var nån säkerhets flirp som löste ut ???

kenneth67
2008-12-02, 20:09
Hej vänner! Det här är min första post på din webbplats och jag hoppas att ni kan förstå min svenska. Det gläder mig att se Bill Hemple kommer att göra den till din flyga i. Jag hoppas verkligen att komma över till ert vackra land en dag.
Jag skulle vilja säga hej till mina vänner Wesse, Slamiss, och Owe. YEHH!! :ciao:Hej då.
välkommen pickle!

Mr.Pickle
2008-12-02, 20:21
välkommen pickle!
Hej Kenneth67, Tack

Mats J
2008-12-02, 20:26
Åhhhh va sugen jag är på att fara till vallentuna och gosa me alla modellflygare:grouphug:, Men då jag räknar så säger plånboken:hahaha::fear:

Men kanske jag kan åka me nån långtradare, på flaket:thumbup:.

jaja bara fortsätta längta o spara så gott det går så kanske vi träffas där nere i obyggden:1wav:.

Mvh Mats J

mulder
2008-12-02, 20:29
njaaa flyga jet på gräsfält är väl inte vad man önskar om det finns asfalt i närheten.
Det sliter ganska hårt på ställen samt att risken är större att få in främande föremål i turbinen men det finns de turbinflygare som inte har tillgång till asfalt och flyger mesta dels på gräs, visst det funkar oftast för de flesta, upp till var o en.
Det blir många goa träffar till sommaren, och Lasse du skall få en kram av mig också.:icon_pai: /Mulder

Ekis
2008-12-02, 20:39
Låter som den givna träffen 2009!! Ska försöka komma!

Ultra Bandit
2008-12-02, 20:58
njaaa flyga jet på gräsfält är väl inte vad man önskar om det finns asfalt i närheten.
Det sliter ganska hårt på ställen samt att risken är större att få in främande föremål i turbinen men det finns de turbinflygare som inte har tillgång till asfalt och flyger mesta dels på gräs, visst det funkar oftast för de flesta, upp till var o en.
Det blir många goa träffar till sommaren, och Lasse du skall få en kram av mig också.:icon_pai: /Mulder

Du har rätt, det blir många goa träffar i sommar!
Ska även försöka ta mig ned till Rinkaby,någon gång till våren när ni har flyg aktiviteter ute på fältet.

P.s Så länge jag slipper pussar är det OK!:man_in_love:

kenneth67
2008-12-02, 21:01
Åhhhh va sugen jag är på att fara till vallentuna och gosa me alla modellflygare:grouphug:, Men då jag räknar så säger plånboken:hahaha::fear:

Men kanske jag kan åka me nån långtradare, på flaket:thumbup:.

jaja bara fortsätta längta o spara så gott det går så kanske vi träffas där nere i obyggden:1wav:.

Mvh Mats J
alla ni där uppe i norr får väl ta å göra en gemensam resa ... med ett uppsamlings heat innan det bär av ...

pilotkalle
2008-12-02, 21:03
njaaa flyga jet på gräsfält är väl inte vad man önskar om det finns asfalt i närheten.
Det sliter ganska hårt på ställen samt att risken är större att få in främande föremål i turbinen men det finns de turbinflygare som inte har tillgång till asfalt och flyger mesta dels på gräs, visst det funkar oftast för de flesta, upp till var o en.
Det blir många goa träffar till sommaren, och Lasse du skall få en kram av mig också.:icon_pai: /Mulder


Jag känner till en kangaroo som har flugit ett 10-tal gånger på Malmös gräsfält:icon_pai:.

Dragon
2008-12-02, 22:34
Verkar bli ett riktigt höjdar Meeting! Yeeeeeeeh:):):):)
Hoppas att jag får möjlighet att komma!

Ang. Jetflyg på gräsfält så är det inte några större problem.
Det man mest är orolig för är att det ska komma in skit i motorn,
men själv har jag skyddsnät över insuget så det är inget problem
det heller.

Mikael Dines flygning på Ripa lämnade ju ingen oberörd!:big_boss:
Och hade inte Simjet spärrat toppvarvet på motorerna i
styrsystemen (utan att tala om det dessutom):thumpdown:
Då hade han enligt egen utsago plockat
upp Concorden även där!:):):)
Hälsn.
Kalle

Zkeeter
2008-12-02, 22:47
Verkar bli kul det här, att man sedan kanske får träffa/krama en del legender på köpet är inte fy skam för en "mittisvergiebo".:man_in_love:

Rolle
2008-12-02, 23:25
..Ett litet påpekande bara..Det är inte "Erat meeting" eller någon annan variant på temat..ALLA är välkomna,utan förbehåll.
Och som det ser ut i dagsläget så blir det flyga av redan med de som visat intresse för o komma och ju fler det blir,ju roligare blir det!
Åtskilliga bitar i pusslet har trillat på plats så förutsättningarna finns..
Hoppas några Pågar letar sig upp,vi diskriminerar ingen!

Om det inte är "erat", RCFF´s, vems är det då ???

SRFK arrangerar tyvärr inte Skaladagarna denna helg 2009 eftersom det inte är klarlagt med vad/hur det blir med Barkarbyfältet.

Men om vi vränger om vokabulären en smula så får det bli:
Lycka till med arrangemanget.

Rolle

trapperwolf
2008-12-03, 00:12
varför så negativ Rolle kom o flyg o ha roligt det tänker vi göra

Trapperwolf

Rolle
2008-12-03, 00:18
varför så negativ Rolle kom o flyg o ha roligt det tänker vi göra

Trapperwolf


????????????
negativ, hur menar du nu ???
Jag menar exakt det jag skrev: Lycka till med arrangemanget
Rolle

LAB
2008-12-03, 05:53
Hej Kaptenen du har väl hört talas om PRINCIPER:banghead:

kenneth67
2008-12-03, 07:52
varför så negativ Rolle kom o flyg o ha roligt det tänker vi göra

Trapperwolf
när jag läste rolles inlägg om erat meeting så tolkade jag det också som negativt men om man lägger smff vs rcff åt sidan och tänker annorlunda dvs positivt :sarcastic: så är ju faktiskt namnet rcff shootout så det var med 99% säkerhet det rolle menade med "erat" meeting allt är inte svart och grått...

och alla oavsett förbund är ju välkommna så då är det ju egenteligen allas meeting med rcff som arrangördvs en enda stor familj som flyger och har skit kul .. och sist men inte minst kramas ;)

Mr X
2008-12-03, 09:14
Jag kommer över med Finlandsfärjan.

Ålänningar: Om ni ser någon som druckit för många tjärshottar försöka starta en bensin-aerobaticmaskin från soldäck på M/S Cinderella så stoppar ni mig, OK? :)

Ingen fara vi tankar flyget så kan du flyga vidare.

AM
2008-12-03, 09:21
Det är ju vi i RCFF som arrangerar meetinget genom att aktivt boka fält och planera för att allt klaffar och finns på plats den 12 - 14'e juni nästa år. Det är ett stort jobb och kräver mycket av oss som är inblandade. Men det är ju egentligen sekundärt. Det viktiga är att det blir en mötesplats för ALLA RC-intresserade i landet. Och då är ju "Ert" eller "Vårt" ganska ointressant. Det är fritt att flyga med sina modeller - eller avstå. Enda krav vi ställer på samtliga flygande piloterna är att de är kunniga och uppfyller rimliga säkerhetskrav.

I would like to say Hi to you Jack. It was really nice meeting you at Joe Nall and I hope to meet you soon again.

Mvh
Ove

DennanHMFK
2008-12-03, 09:46
är det dags snart???? framme snart...? :D

jag själv (som nybliven Cub-Gubbe ;)) hoppas att det kommer ett par Cubar dit också, vore ju sött och parkera där :D

tror en klubbkompis kommer med en liten Cub, den kan få skugga under ena vinghalvan från min. hihi ;)

QatHome
2008-12-03, 13:45
DennanHMFK, inte omöjligt att din Cub kan få lite skugga under Bills Cubs vinghalva :icon_winkle:
Har en 1/5 el. 1/6 Cub ståendes men huruvida den får följa med låter jag vara osagt.

Vi kan nog bli några stycken som kommer från den norra delen av landet så det ska bli skoj.

Kamikaze
2008-12-03, 13:46
Jag kommer över med Finlandsfärjan. Hur långt från Sthlm City (Färjeterminalen) är det till fältet? ...




Ålänningar: Om ni ser någon som druckit för många tjärshottar försöka starta en bensin-aerobaticmaskin från soldäck på M/S Cinderella så stoppar ni mig, OK? :)

Då kanske vi ses för jag jobbar på Cinderella :icon_pidu:

Sigun
2008-12-03, 14:20
Jasså.. är du med i "Färjan" med :sarcastic::sarcastic:du känner förståss bartendern Håkan också :icon_butt:

Kamikaze
2008-12-03, 15:19
Haha....Jo jag känner håkan bra....! Har skymtats i bild på såpan några gånger.... men har ingen framträdande roll nått av avsnitten.....anonymiteten är viktigare för mig än kändisskap ;) Så jag valde att hålla mig i bakgrunden....!

DrHanke
2008-12-03, 15:39
haha!

Fick han till det med bruden, Ullrika eller vad hette hon?

DennanHMFK
2008-12-03, 16:13
DennanHMFK, inte omöjligt att din Cub kan få lite skugga under Bills Cubs vinghalva :icon_winkle:
Har en 1/5 el. 1/6 Cub ståendes men huruvida den får följa med låter jag vara osagt.

Vi kan nog bli några stycken som kommer från den norra delen av landet så det ska bli skoj.

hade varit fränt som fan, köra lite "tripp-trapp-trull" :D

Robert_s
2008-12-03, 16:25
DennanHMFK, inte omöjligt att din Cub kan få lite skugga under Bills Cubs vinghalva :icon_winkle:
Har en 1/5 el. 1/6 Cub ståendes men huruvida den får följa med låter jag vara osagt.

Vi kan nog bli några stycken som kommer från den norra delen av landet så det ska bli skoj.

Redan gjort:)

Kamikaze
2008-12-03, 16:55
haha!

Fick han till det med bruden, Ullrika eller vad hette hon?

Kan inte utala mig om hans affärer......sånt kan man få faan för om det vill sig illa :girl_cray3:

kenneth67
2008-12-03, 17:40
med lite tur så har kanske hempel med sig sin 50% cub ... jag tar med mig min med om den nu överlever tills dess ... då kör vi formations flyg med cub ! hehe

kenneth67
2008-12-03, 17:42
Haha....Jo jag känner håkan bra....! Har skymtats i bild på såpan några gånger.... men har ingen framträdande roll nått av avsnitten.....anonymiteten är viktigare för mig än kändisskap ;) Så jag valde att hålla mig i bakgrunden....!haha ja det fanns väl inte plats kvar till dig .. håkantog väll all plats ! .. han var väl med i baren med ....

Tobbe O
2008-12-03, 17:59
med lite tur så har kanske hempel med sig sin 50% cub ... jag tar med mig min med om den nu överlever tills dess ... då kör vi formations flyg med cub ! hehe

Bara en fjuttig 50 procentare? Han har ju tagit fram en 60 procentare som
kommer nu under December:icon_wink:

MonaHMFK
2008-12-03, 18:20
längtar jag med . träffa en massa folk som är som man själv och så kanske man kan få en till kram från Wesse och Slammis.:grouphug:

tar nog med några hembyggen man kan flyga. tycker det är kul att bygga själv och se om det flyger :icon_lol:

synd att 1:1 planet inte har plats för en massa modeller, då blir man tvungen att åka bil, men då kan man sova i den kanske.:thumbup:

kan försöka övertala någon att flyga riktig Cub dit, då kan alla parkera sina Cubar under vingarna:aetsch::dance3:

wesse
2008-12-03, 20:36
längtar jag med . träffa en massa folk som är som man själv och så kanske man kan få en till kram från Wesse och Slammis.:grouphug:

tar nog med några hembyggen man kan flyga. tycker det är kul att bygga själv och se om det flyger :icon_lol:

synd att 1:1 planet inte har plats för en massa modeller, då blir man tvungen att åka bil, men då kan man sova i den kanske.:thumbup:

kan försöka övertala någon att flyga riktig Cub dit, då kan alla parkera sina Cubar under vingarna:aetsch::dance3:

klart du ska få en kram fast det är nog jag som behöver en kram mest ......

DennanHMFK
2008-12-03, 21:01
fast det är nog jag som behöver en kram mest ......

du kan få en av mig med, jag fick ju ingen på mässan..var ju frugan som snodde min. haha :banghead::girl_cray3:

Slamsugaren
2008-12-04, 18:19
Hej vänner! Det här är min första post på din webbplats och jag hoppas att ni kan förstå min svenska. Det gläder mig att se Bill Hemple kommer att göra den till din flyga i. Jag hoppas verkligen att komma över till ert vackra land en dag.
Jag skulle vilja säga hej till mina vänner Wesse, Slamiss, och Ove. YEHH!! :ciao:Hej då.

Hallo my friend! hope you and your family doing great!
Come with Bill to Sweden this summer!:1wav:

wesse
2008-12-05, 03:54
Hej vänner! Det här är min första post på din webbplats och jag hoppas att ni kan förstå min svenska. Det gläder mig att se Bill Hemple kommer att göra den till din flyga i. Jag hoppas verkligen att komma över till ert vackra land en dag.
Jag skulle vilja säga hej till mina vänner Wesse, Slamiss, och Ove. YEHH!! :ciao:Hej då.


hello mr pickle nice to se you here hopes the japalenogirls have fine day with you....come over to Sweden and fly with us big Hug to you and one to you wife and two wery big hug to you daughter:)

Ålänning
2008-12-07, 10:19
Antar att vi ålänningar får packa ihop och pallra oss över vi med :D Tusans roligt!

peiter
2008-12-11, 12:39
Naturligtvis så kommer årjäng , dock bara över dagen e jag rädd för men kommer det ska vi

ivve
2008-12-15, 09:36
x

MagnusStrömqvist
2008-12-16, 19:22
Hmmm...Blir nog att ta med hela familjen hit....Verkar helkul!!

oestling
2008-12-17, 11:17
.

DennanHMFK
2008-12-17, 22:32
är det dags snart???:crazy_pilot::rolleyes:

Strömquist
2008-12-19, 09:22
Ang. boende.

Om ni vill bo på en camping, så har ni Rösjöbadens camping i sollentuna.
http://kartor.eniro.se/query?&mop=aq&mapstate=6;17.991994940772482;59.43956993424533;s; 17.96834861339694;59.450328120950324;18.0156355720 52112;59.428841439884806;877;752&mapcomp=;;;Camping-;;;19256;SOLLENTUNA;;;;;17.991994940772482;59.4395 6993424533;0;0;;SOLLENTUNA;maps_place.44558.21;0&what=map_adr&searchInMap=1&geo_area=r%F6sj%F6badens%20camping,%20sollentuna&stq=0&pis=0

Tar väl ca. 25 - 30 minuter till fältet.

Curtis
2008-12-30, 18:49
Ang. boende.

Om ni vill bo på en camping, så har ni Rösjöbadens camping i sollentuna.
http://kartor.eniro.se/query?&mop=aq&mapstate=6;17.991994940772482;59.43956993424533;s; 17.96834861339694;59.450328120950324;18.0156355720 52112;59.428841439884806;877;752&mapcomp=;;;Camping-;;;19256;SOLLENTUNA;;;;;17.991994940772482;59.4395 6993424533;0;0;;SOLLENTUNA;maps_place.44558.21;0&what=map_adr&searchInMap=1&geo_area=r%F6sj%F6badens%20camping,%20sollentuna&stq=0&pis=0

Tar väl ca. 25 - 30 minuter till fältet.

OK
Men vad jag förstod i tidigare inlägg så går det bra att bo med husvagn i gemenskapen på fältet också. Vad finns det för möjligheter med toa/dusch och el där??.

Jonas

warben
2008-12-30, 19:11
Hej Jonas!
Vallentuna modellflygklubb kommer att ha sin klubbstuga öppen för meetinggäster. Där finns dusch toa, vatten. El för husvagn kan vi inte svara på just nu. Efter nyår kommer en sida med information för alla meetingdeltagare. Mycket välkommen Jonas.
Häsningar
Tobbe Benckert

Tobbe O
2009-01-03, 20:50
Jag såg att Tullinge skulle ha sin IMAC tävling samma helg

wesse
2009-01-03, 20:51
Jag såg att Tullinge skulle ha sin IMAC tävling samma helg


va kul då har publiken två ställen att åka till! Blir årets modellflygarehelg detta ..yehhhhhh

Tobbe O
2009-01-03, 21:44
Japp verkar så, är det någon som vet hur långt det är mellan fälten?

Sigun
2009-01-03, 22:13
ca 5 mil.. från norra stockholm till södra rakt igen hela skiten.. tar väl 3-4 timmar att köra genom stockholm :sarcastic::sarcastic::sarcastic: tänk om de varit i norrland då hade de väl tagit max 20 minuter att köra 5 mil

/Martin

DrHanke
2009-01-03, 22:29
hmm bill hempel - imac tävling... undrar vart imac piloterna kommer vara....

bokis
2009-01-04, 16:11
Utan trafik så är det ca 1 timmes körning mellan fälten i lagom fart..Synd att den hamnade denna helg IMAC tävlingen,hade varit skoj o haft fler helger med modellflyg i stockholmsområdet men underliga äro herrens vägar..

Nyroth
2009-01-04, 18:17
Utan trafik så är det ca 1 timmes körning mellan fälten i lagom fart..Synd att den hamnade denna helg IMAC tävlingen,hade varit skoj o haft fler helger med modellflyg i stockholmsområdet men underliga äro herrens vägar..

Hej,
Jo visst är det trist när flera bra evenemang samanfaller på en helg.
Just i detta fall vet jag dock att Tullinge hade att välja på att ta ett datum sent i Augusti/September eller denna helg i Juni, dom valde denna helg så att alla nya IMAC vänner (och det är ganska många) i Stockholm med omnejd kunde få blodad tand i början av säsongen, hellre än som sista tävling i Augusti/September.

Men med tanke på att RCFF shootout börjar redan på Fredagen så skulle jag nog sätta en slant på att det kommer dyka upp en hel del IMAC folk då.

Vänliga hälsningar,
Nyroth

_Nik_
2009-01-04, 21:35
Det börjar vara för mycket träffar man vill på nuförtiden :-) För oss heliflygare så krockar det med den helgen det brukar vara storträff uppe i Graninge :-(

/Nik

Tobbe O
2009-01-04, 21:50
Det börjar vara för mycket träffar man vill på nuförtiden :-) För oss heliflygare så krockar det med den helgen det brukar vara storträff uppe i Graninge :-(

/Nik

Jag ska prata med Sören så att han lägger Helimeetingen ett annat datum:icon_butt:

EPG
2009-01-11, 11:48
Oj!
Detta hade jag missat totalt!
Ska självklart försöka ta mig dit hoppas bara att de inte planerar nån revision till den tiden.

Lite synd att det inte fanns asfaltsbana tycker jag nog dock!

Slamsugaren
2009-01-11, 12:22
Lite synd att det inte fanns asfaltsbana tycker jag nog dock![/quote]
Du måste våga lämna det där svarta moset och gå vidare,ut på DET STORA GRÖNA:sarcastic:

wesse
2009-01-11, 19:21
Lite synd att det inte fanns asfaltsbana tycker jag nog dock!
Du måste våga lämna det där svarta moset och gå vidare,ut på DET STORA GRÖNA:sarcastic:[/quote]

klokt talat Slammis skit i det svarta moset :sarcastic::sarcastic::sarcastic:

EPG
2009-01-11, 23:22
Du måste våga lämna det där svarta moset och gå vidare,ut på DET STORA GRÖNA:sarcastic:

Får man fråga vem det var som inte ville flyga sin Harmony i Ålem eftersom att asfalt saknades?

wesse
2009-01-11, 23:32
Får man fråga vem det var som inte ville flyga sin Harmony i Ålem eftersom att asfalt saknades?


nej till moset! :sarcastic: inget mos! :sarcastic: nej till moset:sarcastic:

EPG
2009-01-12, 20:21
Vill du inte ha grädde på moset du som är så förtjust i semlor?

MonaHMFK
2009-01-16, 20:34
Kan det inte vara dags snart! vill också flyga cub:crazy_pilot:. Blev Cub-tant på julafton. visseligen är den inte ihopsatt men snart.:sarcastic:

bokis
2009-01-16, 20:59
Skruva ihop den! Du kommer väl o flyger den i Vallentuna?:dance3:
Om den inte är klar så kan du få låna en av mig!:cheers2:
Vi har gott om dem här!

MonaHMFK
2009-01-16, 21:40
Skruva ihop den! Du kommer väl o flyger den i Vallentuna?:dance3:
Om den inte är klar så kan du få låna en av mig!:cheers2:
Vi har gott om dem här!

klart jag kommer. måste visa att kärringar också kan flyga:feminist:
vi är en minoritet.:lollypop:


det är ju en ARF men jag måste sätta ihop den själv. jag har så många projekt att göra samtidigt.:banghead:

DanneG
2009-01-16, 23:36
klart jag kommer. måste visa att kärringar också kan flyga:feminist:
vi är en minoritet.:lollypop:


det är ju en ARF men jag måste sätta ihop den själv. jag har så många projekt att göra samtidigt.:banghead:

Både hanke och bokis har visat det redan, kan däremot va kul att se riktiga tjejer flyga!

Sigun
2009-01-17, 00:43
LOL :sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarcastic::sarca stic::sarcastic:

MonaHMFK
2009-01-17, 10:10
Både hanke och bokis har visat det redan, kan däremot va kul att se riktiga tjejer flyga!


:sarcastic::sarcastic:

wesse
2009-01-17, 10:32
:sarcastic::sarcastic:
ohh vad jag längtar efter o se Mona flyga i symbios med kärringarna..yehhh

MonaHMFK
2009-01-17, 11:43
ohh vad jag längtar efter o se Mona flyga i symbios med kärringarna..yehhh

vi får flyga lite rote med Cubbarna.
får se vad man tar med mer för kul. någon depronare måste man ju ha med och hoppas för fullt att det inte blåser en massa :sarcastic:
kul att få rc-nörda lite .

får man ta med bilar med eller är det strikt flygning som gäller?:secruity:

Ville
2009-01-17, 12:09
Hej!
Helgen 12 - 14 juni 2009 inbokad.
Vi syns!

/Ville

Mr.Pickle
2009-01-18, 04:45
This sounds like it will be FUN!!
Hey Ove, Are you Wesse and Slammis going to try to come to JoeNall this year again? It would be a great to have you guys over again! ~~Jack~~

AM
2009-01-18, 12:45
Hello Jack,
we will not be able to make JN this year - unfortenately. But you are welcome to Sweden and Stockholm 12 - 14'th of June to our Shootout 2009. We hope it will be in the same good style as JN - but in a smaller scale...

Best Regards
Ove

DennanHMFK
2009-01-18, 15:40
JoeNall.. have seen movies of it.. looks really sweet. :D
have to come over sometime to check it out. :)

DanneG
2009-01-19, 10:39
Nu kan ni som redan vet att ni ska kolla anmäla er på www.shootout.nu (http://www.shootout.nu)
eller klicka på längen längst upp i forumet.

Ni kan där ladda upp bild på de modeller ni redan nu tänker ha med.

DennanHMFK
2009-01-19, 11:42
fixade det nu, men jag vet inte om det funkade.
stod inget att de var klart, hamnade på samma sida igen som registreringen var på.
med allt ifyllt förutom flygbilderna. :p

aja. får väl se, annars göra om göra rätt ;)

DanneG
2009-01-19, 12:24
Kontrollera så du fyllt i de kravfält som finns + att bildkoden är korrekt.

Gyld
2009-01-19, 12:25
Kontrollera så du fyllt i de kravfält som finns + att bildkoden är korrekt.

Jag anmälde mig också, men kom inte med på listan jag heller!

/Gyld

DanneG
2009-01-19, 12:29
har formuläret blivit skickat försvinner det och man får ett meddelande om att det är inskickat

Gyld
2009-01-19, 12:30
har formuläret blivit skickat försvinner det och man får ett meddelande om att det är inskickat

Japp! Så blev det för mig i alla fall.

DanneG
2009-01-19, 12:55
Du är anmäld gyld, du ska ha fått ett mail om detta. Listan uppdaterar jag manuellt

Gyld
2009-01-19, 13:03
Oki doki.
Jag trodde det var en databas eller nåt sånt som uppdaterade sig själv när någon hade anmält sig.

Ber om ursäkt! ;)

/Gyld

DennanHMFK
2009-01-19, 13:27
har testat 2gånger till, men får ingen bekräftelse. :(
i bästa fall har jag väl skrivit in mig 3gånger nu. haha

DanneG
2009-01-19, 13:32
har testat 2gånger till, men får ingen bekräftelse. :(
i bästa fall har jag väl skrivit in mig 3gånger nu. haha
De 2 sista gångerna fungerade det iaf.
:)

DennanHMFK
2009-01-19, 13:49
haha men vaf*n då. :D
kan du (om du styr sidan) kunna skriva dit fruga på den andra? ;)
drar ett PM isf. :)

DanneG
2009-01-19, 14:25
Gör en ny anmälan för henne, tog bort den ena av dublletterna :(

DennanHMFK
2009-01-19, 14:31
okidoki. :)

DennanHMFK
2009-01-19, 21:50
så. anmälde frugan nu också, vid hennes anmälan så fick jag att det var gjort.
medans dom 3 jag gjorde så var jag fortfarande på samma sida när jag hade klickat Ok. :D

well.. hoppas Dennan och Mona kommer med nu ;)

wesse
2009-01-19, 21:52
så. anmälde frugan nu också, vid hennes anmälan så fick jag att det var gjort.
medans dom 3 jag gjorde så var jag fortfarande på samma sida när jag hade klickat Ok. :D

well.. hoppas Dennan och Mona kommer med nu ;)


ja hoppas verkligen Mona kommer jag oxå:sarcastic:

MonaHMFK
2009-01-20, 17:29
ja hoppas verkligen Mona kommer jag oxå:sarcastic:

klart jag kommer. detta kan man ju inte missa :icon_pidu:

wesse
2009-01-20, 21:33
klart jag kommer. detta kan man ju inte missa :icon_pidu:


hurra Mona kommer yehhhhhh

EPG
2009-01-20, 22:03
Jaha, det är anmälan och grejer också...
100 eller 200 spänn kan jag visserligen leva med bensinpengarna lär bli bra mycket mer i alla fall.

Finns det nån deadline för när det är försent att anmäla sig?
Vet troligtvis inte om jag kan komma eller vad för prylar jag tar med mig förrän tidigast en vecka innan det är dags.

Är folkabussen körklar till Bugrun helgen före så kommer jag även till Vallentuna.

Sigun
2009-01-20, 22:06
Finns det nån deadline för när det är försent att anmäla sig?
Vet troligtvis inte om jag kan komma eller vad för prylar jag tar med mig förrän tidigast en vecka innan det är dags.

Hur tänkte du här ?.. är du osäker på om några modeller av de du har nu finns kvar ?? eller vad är det som gör att du inte vet vilka prylar du ska ha med dig :lollypop::lollypop::lollypop:

/Martin

DennanHMFK
2009-01-20, 22:09
yes.. nu är jag också ÄNTLIGEN anmäld. haha ;)
här ska tältas, flygas och fikas!

DanneG
2009-01-20, 22:48
Jaha, det är anmälan och grejer också...
100 eller 200 spänn kan jag visserligen leva med bensinpengarna lär bli bra mycket mer i alla fall.

Finns det nån deadline för när det är försent att anmäla sig?
Vet troligtvis inte om jag kan komma eller vad för prylar jag tar med mig förrän tidigast en vecka innan det är dags.

Är folkabussen körklar till Bugrun helgen före så kommer jag även till Vallentuna.
Det är inget krav på att ange modeller!
Det kommer att komma ut en mall för speakerunderlag sen så när du
vet vilka maskiner du ska ha med så se till att fylla i ett underlag
och ta med till meetinget, för publikens skull.
Som sagt inget krav alternativen finns där enbart för vår nyfikenhet.

Så anmäl dig gärna, eftersom detta blir vårat första år så underlättar
alla förhandsanmälningar för oss.

DanneG
2009-01-20, 22:49
yes.. nu är jag också ÄNTLIGEN anmäld. haha ;)
här ska tältas, flygas och fikas!

Jepp och bilderna är uppladdade :)

M.B
2009-01-21, 07:44
141 dagar 17timmar och 16min kvar :sarcastic:

wesse
2009-01-21, 20:23
This sounds like it will be FUN!!
Hey Ove, Are you Wesse and Slammis going to try to come to JoeNall this year again? It would be a great to have you guys over again! ~~Jack~~


hello mr Pickle nice to see you here..yehhh no joe nall this year but 2010 I could make again and your daughter is one more year..LOL.... hug to you and your familly...

Nyroth
2009-01-21, 20:38
hello mr Pickle nice to see you here..yehhh no joe nall this year but 2010 I could make again and your daughter is one more year..LOL.... hug to you and your familly...


Ms. Pickle may be one year older, you Mr. Oldbag will look 5 years older....

/ He who knows

kempff
2009-01-23, 22:11
Från MFK FENIX (Dalarna) har vi tänkt att åka ett gäng. Vi flyger mest warbirds och en del aerobatic kärror. Det här meetinget passar säkert oss, då vi sätter flygning, trivsel, gemenskap och öldrickning i hög prioritet ;-)
Troligtvis tältning i anslutnig till fältet, så man kan flyga Kyosho Minimum combat på nattkröken! Att lägga upp några bilder på deltagande plan redan nu är bara onödigt då vi brukar avverka modellplan som andra byter...

Så, hjälm på när vi kommer och flyger. :-)

Pekkala
2009-01-23, 22:12
Nu har det blivit någe tokigt, hur kan jag vara anmäld till Rcff shootout 2 gånger? jag har bara anmält mig 1 gång.
Men jag vet att min far har anmält sig idag, har det blivit en förväxling?

DanneG
2009-01-23, 23:38
Nu har det blivit någe tokigt, hur kan jag vara anmäld till Rcff shootout 2 gånger? jag har bara anmält mig 1 gång.
Men jag vet att min far har anmält sig idag, har det blivit en förväxling?

jag som skrev fel :)
Åtgärdat

Ompa
2009-01-24, 00:42
En fundering nu när jag plöjt igenom hela tråden. Finns det möjligen någon plats man kan "parkera" modellerna på kvällen efter avslutad flygning, eller får man ombesörja det själv? :stupido2:

I övrigt så lutar det mot en liten tur mot Huvudstaden 15-14 Juni, väntar dock bara på besked om inkvartering hos en kompis som flyttat från Värmlandsskogarna till Täby.

Hur långt är det mellan Täby och Vallentuna??

Tom10
2009-01-24, 08:42
En fundering nu när jag plöjt igenom hela tråden. Finns det möjligen någon plats man kan "parkera" modellerna på kvällen efter avslutad flygning, eller får man ombesörja det själv? :stupido2:

I övrigt så lutar det mot en liten tur mot Huvudstaden 15-14 Juni, väntar dock bara på besked om inkvartering hos en kompis som flyttat från Värmlandsskogarna till Täby.

Hur långt är det mellan Täby och Vallentuna??

Beronde på var i Täby han bor
men någonstans mellan 5 och 15 min

Ompa
2009-01-24, 10:15
Fint, då tar det åtminstone inte en hel förmiddag att leta sig fram. Kanske bäst att ordna en GPS-navigator om/när det bär i väg mot storstan :sarcastic:

warben
2009-01-24, 10:53
Hej Tomas!
Det kommer att finnas övernattningsplats för kärrorna på plats!
Mvh
Tobbe

Ompa
2009-01-24, 11:13
Perfa :thumbup:
Det är väll till 99.5% klart att jag kommer. Ska bara stämma av lite med "regeringen" och se så det inte krockar med någon händelse som har med rikets säkerhet att göra. För det är väll det som skulle få mej att avstå i så fall :boxing:
Lika bra att lägga in om ledigt den 12/6 redan till veckan, på jobbet alltså.

warben
2009-01-24, 12:22
Kanon! Med tanke på posentfördelningen i familjen så är det ju redan klart, hehe.
Tobbe

Ompa
2009-01-24, 12:32
Det är inte så att jag inte får åka, mest att kolla kalendern uti fall att...

LIP
2009-01-26, 13:39
Varför är min anmälan borttagen?

/Lasse

DanneG
2009-01-26, 14:58
Den är inte borttagen, versionshanteringen fick för sig att visa en äldre version, det är återställt nu

LIP
2009-01-26, 21:01
Toppen!

/Lasse




Den är inte borttagen, versionshanteringen fick för sig att visa en äldre version, det är återställt nu

Mr X
2009-01-27, 23:55
Nu gör man stora framsteg.
Ska komma över och flyga lite med er.

Hälsningar från RC Åland.

DanneG
2009-01-28, 01:52
Kul!

Ompa
2009-02-02, 22:37
Så, då var det äntligen klart. Anmälan precis gjord.

anders e
2009-02-03, 21:17
Om det ikke er imac i Norge den helgen har jeg også lyst til å komme.
Dette ser jo ut til å bli stort:)

Johnny
2009-02-04, 18:50
Hei Anders.

Alt annet er avlyst denne helgen.
Ta med kampingvognen og bli med til Stockholm.
Vi kan jo kjöre sammen, du må jo forbi Arvika/Karlstad.
Jeg drar mest sansynlig på torsdag. Skal låne kampingvong i Stockholm.
Gidder ikke å dra på den hele veien, nåkk å dra på.
Vi blir vel en gjeng fra Arvika som drar.

Mvh. Johnny.

anders e
2009-02-04, 20:34
Hei Anders.

Alt annet er avlyst denne helgen.
Ta med kampingvognen og bli med til Stockholm.
Vi kan jo kjöre sammen, du må jo forbi Arvika/Karlstad.
Jeg drar mest sansynlig på torsdag. Skal låne kampingvong i Stockholm.
Gidder ikke å dra på den hele veien, nåkk å dra på.
Vi blir vel en gjeng fra Arvika som drar.

Mvh. Johnny.

Høres bra ut. Møter deg gjerne på veien.
Vet ikke om vi reiser torsdag eller fredag enda, men vi kan vel holde kontakten fremover.
Vi blir antagelig 3 stk herfra.
:)

Wulfman
2009-02-22, 21:06
ett angenämt problem....hur många piloter klarar fältet på två dagar :)

Undrar hur fördelningen är på 2,4 resp. 35 flygare ?

bokis
2009-02-22, 22:14
Fältet klara av många,hur många hoppas jag att vi kan ta reda på tillsammans..
Och vad gäller din andra fundering så återstår det o se,huvudsaken är att vi får kul!
En gissning är dock att 2.4 är "på gång" för många även om jag sent ifjol hörde om folk som skulle köra bägge i samma kärra för säkerhets skull..
35 eller 2.4 ,huvudsaken är att vi flyger!

Wulfman
2009-02-22, 23:23
Ser verkligen fram emot träffen !

.....anledning till att frågade var en polare som frågade om det fanns pilotplatser kvar han hade lite lite svårt med planeringen, men då kan han ju simma lugnt.......:)

oestling
2009-03-04, 22:08
.

DrHanke
2009-03-04, 22:23
Oestling vi håller på med dessa och kommer lägga upp material så snart det är klart.

oestling
2009-03-04, 22:47
.

DrHanke
2009-03-04, 23:05
Blir enkelt, PDF åt folket sen ut på vad man nu vill printa den på :) Det kommer i A4, A3 så får man välja storlek.

Sigun
2009-03-05, 07:49
De borde ju passa Östling som jobbar som tryckare har jag för mig :)

Wulfman
2009-03-05, 10:51
Funkar att printa ut även nu upptäckte jag.....blir inte exakt A4 men det duger gott ;)

Sigun
2009-03-05, 11:09
Tror inte de är klara med några afficher än ? .. har inte sett några här ännu iallafall.
/Martin

Wulfman
2009-03-05, 11:13
Du kan printa ut direkt här ifrån Martin om du har en fyrfärgsskrivare.....gjorde jag och hängde upp på anslagstavlan.

http://www.rcflyg.se/forum/picture.php?albumid=49&pictureid=362

Sigun
2009-03-05, 11:17
Det är lite dålig upplösning på den bilden för att den ska göra sig bra på en affisch. Men Hanke jobbar ju på det så de dyker säkert upp lite mer högupplösta bilder/PDF:er här framöver.

Gjorde om till PDF men som du ser så blir inte upplösningen optimal

/Martin

TomasE
2009-03-18, 12:47
Hej.

Jag har funderat på att anmäla mig till denna meeting men jag har en liten fundering.
Om olyckan är framme, har ni då en försäkring som även täcker mig som inte är medlem i RCFF?
Snälla ni ingen d...a pajkastning nu om jag får be.
//TomasE

Johnny
2009-03-18, 13:48
Hei.

Tenker komma på onsdag den 10 juni.
Er det da plass til å sette fra seg en husvagn der?
Hur er det med hangar til flygplan?

Mvh. Johnny.

Sigun
2009-03-18, 14:10
Hei.

Tenker komma på onsdag den 10 juni.
Er det da plass til å sette fra seg en husvagn der?
Hur er det med hangar til flygplan?

Mvh. Johnny.

Träffen börjar inte förrän på fredagen den 12/6 så frågan är om det finns möjlighet att komma och ställa upp husvagnar och sånt innan dess. Vore ju bra om det finns något besked att ge till de lite mer långväga gästerna. Hoppas någon ur styrelsen kan svara på detta.
/Martin

Johnny
2009-03-18, 15:13
Hei.

Vi kan vel inte komme 100 stk. på fredag kl. 1500.
Man kan vel komme tidligare.
Så gjör vi i Arvika. Dom förste kommer på tirdag-onsdag före treffet.

Mvh. Johnny.

DanneG
2009-03-18, 16:02
Hej.

Jag har funderat på att anmäla mig till denna meeting men jag har en liten fundering.
Om olyckan är framme, har ni då en försäkring som även täcker mig som inte är medlem i RCFF?
Snälla ni ingen d...a pajkastning nu om jag får be.
//TomasE

Det kommer att tecknas en speciell försäkring för meetinget

AM
2009-03-18, 18:33
Vi tecknar en extra olycksfallsförsäkring för evenemanget som skyddar publik och aktiva.

Vi är nog på plats ett par dagar före, så det borde gå bra att ställa upp husvagnen tidigare.

Mvh
Ove

wesse
2009-03-18, 18:48
Hei.

Vi kan vel inte komme 100 stk. på fredag kl. 1500.
Man kan vel komme tidligare.
Så gjör vi i Arvika. Dom förste kommer på tirdag-onsdag före treffet.

Mvh. Johnny.


Jag kommer nog dit redan på måndag så jag ska krama dig så fort du dyker opp Johnny...yehhhhh ska bli kul att få pilla på din Chessna lite:vroam:

TomasE
2009-03-18, 20:24
Tack så mycket för svaret.
//TomasE

Johnny
2009-03-18, 20:30
Hei.

Takk, jag kommer på onsdag.
Ja Wesse du ska få krama min Cessna og meg.
Patrick blir også med, han har med sin egen Cessna.
Selger dere solkrem, eller må jag ta med?

Mvh. Johnny.

Zkeeter
2009-05-01, 01:10
En liten fundering..
Om man kommer sent på fredag (22-2300) är man garanterad plats med husvagnen, eller finns det något system med förbokning?
Man vill ju inte missa att ligga så nära fältet som möjligt!...
Vi kommer ett gäng från S-vall.:icon_pidu:

AM
2009-05-01, 09:01
Vi har inte gjort upp någon lista över husvagnarna. Så först till kvarn gäller...

Mvh
Ove

Sigun
2009-05-01, 09:04
Har ni någon uppfattning om antalet husvagnsplatser på fältet ?

kenneth67
2009-05-01, 09:48
hmmm ja jag har inbokat skjut uten men tyvärr så har jag inte lyckats lösa boende frågan ännu ! ... men det kanske löser sig ...vore skit att missa detta för en sådan sak ! ..

bokis
2009-05-01, 09:56
Det finns gott om plats för husvagn så det är inget bekymmer!kenneth,det går att tälta eller ta in på Vellentuna sporthotell om man vill..Kan för hugade ordna fram kronans 12-manna tält tror jag,vid intresse: hör av dig..

_Nik_
2009-05-01, 17:04
Vi har inte gjort upp någon lista över husvagnarna. Så först till kvarn gäller...

Vore det inte lika bra att göra upp någon form av bokning där, det kanse inte är så lätt att komma från en annan landsända sent fredagkväll och kanske upptäcka att det är fullt på det tänkta bondet och då hitta annat lämpligt.

/Nik - som då blivit beviljad jobbledighet den helgen

Mr.Pickle
2009-05-01, 20:26
Jag säker önskar att jag kunde komma till detta evenemang! Det skulle vara så roligt!

wesse
2009-05-01, 21:20
Jag säker önskar att jag kunde komma till detta evenemang! Det skulle vara så roligt!


offcourse you come mr pickle you can live in my camper and eat japalenos with me every day:lollypop:

bokis
2009-05-01, 21:46
Nik,du behöver inte vara orolig ang. plats,det finns gott om utrymme..Och finns det hjärterum osv.:love:
Mr Pickles..We are going to have fun,thats a PROMISE!!!:thumbup:

_Nik_
2009-05-01, 22:05
Det låter bra för vi verkar bli 2-3 vagnar som kommer ned från nordpolen för att hålla tobbe i handen när han visar sin omtalade Yak. :-)

Är fältet så pass stort att det går ha 2 separata flyglinjer? på satelitbilden ser det ganska stort ut och går det ha en separat där det inte behöver vara någon form av start/landningsbana där det bara går flyga helikopter utan att man stör varandra i luften? Blir det mycket folk så kan det ju underlätta lite om plankorna slipper gräddvispar som flaxar runt.

/Nik - som trodde det var han som skulle dela sängkläder i vagnen med Wesse....

kenneth67
2009-05-03, 09:56
äntligen så har boendet löst sig .. men jag vill ha gott om plats ! ;) lånar nämligen kompisens cross/hus buss dryga 9 meter .. hehe ... sen så blir det ju liiite röj med kanske då man lyckas med att fyllla år på lördagen ! kommer upp fredag ....

DennanHMFK
2009-05-03, 16:25
måste kolla om det har gått ut några inbetalningar än?


finns det utrymme att förvara "alla" modeller monterade och skyddade från vädret ifall det börjar regna, samt för nattförvaring. :)
eller är det till att skruva isär modellerna?

snart dags. ;)

LIP
2009-05-16, 22:23
Har själv tidigare anmält intresse för plats med husbilen, nu visar det sig att det kommer en till husbil från Ö-vik med icke flygande kompisar så jag hoppas att det finns plats för dom också?
Vi kommer på torsdagkväll.

Lasse

DrHanke
2009-05-16, 22:58
Vi gör plats om inte annat :)

Tobbe O
2009-05-21, 10:27
Nja, jag tycker det verkar lite trögt för det har varit 59 piloter länge nu.

Borde inte alla som ska dit anmäla sig så att det går att få en uppfattning om hur "trång" det blir?

Sigun
2009-05-21, 11:33
Kanske bara är 59 piloter som vågar flyga :) de andra 400 är läppflygare och depåflygare :lollypop::lollypop:

/Martin

Tobbe O
2009-05-21, 11:36
Kanske det, jag har skrivit upp mig på listan men fanken vet om man törs flyga:bawling:

DanneG
2009-05-21, 12:07
Kanske det, jag har skrivit upp mig på listan men fanken vet om man törs flyga:bawling:

Jasså vadådå?

Sigun
2009-05-21, 12:22
13 Torbjörn Olofsson Graninge MFK - Är väl denna man ?

Tobbe O
2009-05-21, 13:20
13 Torbjörn Olofsson Graninge MFK - Är väl denna man ?

Kanske det:icon_wink:

sundqvistjohan
2009-05-21, 13:27
Triskadekafobi?

Tobbe O
2009-05-21, 13:30
Triskadekafobi?

Rädsla för siffran 13, nej nej.

Nog kommer jag att flyga:)

DrHanke
2009-05-21, 22:13
Läppflygare är lika välkommna de :)

Det som saknas på listan är stora delar av de norrmän som kommer med Geir. Risken finns att att det kommer bli taxi kö men hellre det än att inga flyger...

Patrik_79
2009-05-23, 20:06
Hej.
Behöver man boka campingplats i förväg och isåfall vem tar man kontakt med?
Mvh// Patrik

bokis
2009-05-23, 21:48
Det finns gott om plats,tyvärr så blir det för gnökigt att hantera förbokningar..
Vi ska försöka att tillhandahålla ett gäng med 220 uttag men kan inte lova att det räcker till alla,vi får väl samsas!!
Finnd det hjärterum så finns det stj** osv..:date:

DennanHMFK
2009-05-29, 21:25
såg..eller hörde från Mona att i AoH så var det en notis om RCFF PangUt2009, stod om bilar också.... ;)

kan man knöla med sig två bilar dit också?

DanneG
2009-05-29, 21:32
Det är väl klart :D

DrHanke
2009-05-29, 22:11
jupp vi var ock rekade för bilbanan för 1:8 samt crawlers så nog kommer det bli bilåka också :) Det är en klubb med engagerade som erbjöda sig och självklart var de välkommna att fixa till det som de vill ha det :)

Vi har sagt att de som vill göra något får göra det så länge de gör det självständigt. RCFF fokus är ju flygningen och meetinget men alla ska ju vara välkommna så är det fler som har något är det bara att kontakta oss.

Något som verkligen skulle vara skoj så finns det FPV piloter som skulle vilja prata och demonstrera hur man själv kan bli FPV pilot så hojta till!

DennanHMFK
2009-05-29, 23:51
skoj skoj! :)

då kommer min TRX Slash och Monas TRX E-Maxx med... om dom får plats i bilen dvs.
prio 1 är att få med flygplan, 2: tält 3: sovutrustning. haha

Tobbe O
2009-05-31, 14:31
Är det några restriktioner eller får man flya o bullra dygnet runt?

MonaHMFK
2009-05-31, 21:26
finns det mat att köpa där eller någon affär i närheten? skulle behöva el till kylväskan också . kan man få låna lite?:lollypop:

Dawson
2009-05-31, 21:42
Tjenare!
En förfrågan, kommer det att finnas 230V uttag så man kan ladda sina accar och sändare? Skydd under tak eller någonting?

bokis
2009-05-31, 22:10
Jodå,det finns både ström som vi får dela på o mataffärer..
Tobbe,vi har sagt att kvällarna är vikta till elflyg så vi inte lever om för mycket..Exakt klockslag får du senare,minns ej exakt.

wesse
2009-05-31, 22:19
finns det mat att köpa där eller någon affär i närheten? skulle behöva el till kylväskan också . kan man få låna lite?:lollypop:

jag har nog en matbit över till dig Mona:lollypop:

MonaHMFK
2009-06-01, 16:22
jag har nog en matbit över till dig Mona:lollypop:

låter gott det, vad blir det? :sarcastic:

kenneth67
2009-06-01, 17:22
nuuu e det nära ... får även med mig en kompis .... så kostnaden för resan inte blir enorm ... räknar 2000 kr soppa till buss eländet ! ... nåväl ... minns ej om jag bokade in den fiiiina banketten ??

DrHanke
2009-06-01, 17:23
Reklamen är visst uppe också :)

http://www.rcflyg.se/shootout/so2009.JPG

matbos
2009-06-01, 17:27
Bara bra vädret kvar :sarcastic:

DennanHMFK
2009-06-01, 21:57
naajs. :D

föresten, när ska man betala?
skulle det inte ramla in en inbetalning?

DanneG
2009-06-01, 22:01
http://www.rcflyg.se/shootout/

Zkeeter
2009-06-01, 22:53
Det där med banketten hade jag missat! Verkar kul.
En liten undran..
Är det bara piloter som får vara med där? Eller kan man anmäla sig till banketten som besökare/boende på träffen?
Om man nu måste vara pilot så får jag väl anmäla min lilla 1-meters el-fokker dr1 som styrs med 35 Mhz om det nu finns plats för den..
Om den nu är hel vid träffen vill säga! Den är ju så f...... kul att flyga!:fans:

DanneG
2009-06-02, 00:14
Alla som vill får vara med på banketten, vi kommer att ha en intressekoll senare i veckan där alla som vill gå på banketten säger till så vi vet hur mkt käk som behövs

Snickarjävel´n
2009-06-02, 05:28
Bankett? Mat? och en skånsk snickare? Lika självklart som dag och natt.....

wesse
2009-06-02, 09:09
yehh nu är det nära:lollypop:

Reklamen är visst uppe också :)


http://www.rcflyg.se/shootout/so2009.JPG