handdator

Visa fullständig version : WESSE Flying Japaleno Contest at the 2009 Joe Nall



McRegor
2009-03-16, 19:02
Nu var det dags för lilla Wesse-gubben att hoppa fram ur Flying Giants-låddan igen för nu har vår super-kändis t o m fått en tävling Over There uppkallad efter sig...:)
Grattis Wesse !!..:)

"In honor of our friend that lives in the land of ice, I'd like to announce the official Flyinggiants.com Wesse Flying Japaleno contest at the 2009 Joe Nall!

FG would like to see what you guys can create when it comes to a flying Japaleno!!
It's all up to you just how crazy you would like to go with this!
Make a foamie Japaleno, or make a 118" composite Japaleno that is powered by a turbine!
Just make sure it flies!
I know there are many of you that are master builders, and are very creative, so show us what you have!
At some point on Friday at the Nall, will gather all the flying Japaleno's together on the 3D flight line (Or main flight line if they allow us) , and we will then fly the Japaleno's! Crowd response will choose the winner so GO BIG or GO HOME!
So, who's going to bring the HEAT?!?!

I'm still working on the prize, but rest assured it will be HOT!
(Seriously, it will be something really nice)

Official rules:

1) Must be home made.. no mass produced Japaleno's
2) Must actually fly (30 seconds minimum, longer the better)
3) Must meet any/all AMA regulations
4) The crowd will pick the winner!

PS:PS: We know Japaleno is actually spelled "Jalapeño" if you don't know the reason for the spelling change please view the "Hard man video"..."

Dragon
2009-03-16, 21:22
Jag säger bara en sak. Vilken Kille!
Snacka om Ambassadör för Svenskt Modellflyg!
:1wav:
Hälsningar
Kalle

wesse
2009-03-17, 09:10
ja detta är otroligt??

ska visst bli domare och äta japalenos,kramas med vinnaren i denna tävling.. ska nog rösta på den sötaste piloterskan :vroam:

blir film på resan även denna gång så jag hoppas ni alla får känna er delaktiga i även denna resa...

bokis
2009-03-17, 10:36
Jag bugar mig djupt för sveriges främste modellflygsambassadör!
sign. "en kaxig j**el*

lassebetong
2009-03-17, 15:14
Härligt Wesse.
Ser fram emot att få se dina tokerier på film från resan.
/lasse

dacke jocke
2009-03-17, 15:18
wow nu är du värkligen en hard man!!

heja wesse!!!!

Ålänning
2009-03-17, 22:47
blir film på resan även denna gång så jag hoppas ni alla får känna er delaktiga i även denna resa...
Jälars va roligt! Ser fram emot denna resa. =)

wesse
2009-05-09, 10:03
ja då drar pirret i magen ihop sig mer o mer och på måndag börjar äventyret opp till mr Bokis som ska ge oss sista smörjelsen inför färden till Amerikat på tisdag morgon...Slammis o Jag är förväntansfulla inför denna otroliga resa till det förlovande landet även denna gång....vi filmar o fotar så mycket vi orkar men det blir först vid hemkomsten dom första filmerna dyker upp...detta år är det större än nånsin på Joe Nall med fyra fligthlines så jag hoppas vi hinner se allt...flygning i all ära men att få möta likasinnade o skratta tillsammans med dessa goa kvinnor o män gör mig extra glad...

Hoppas dom två stackare som är med oss på färden står ut med slammis o mig för knallgas är inget man leker med:sarcastic:

kramar till er alla glada forumflygare jag kommer sakna er lite i alla fall:)

Mvh Wesse en mycket glad Nykter Alkoholist denna sällsamma unika dag

jocke1963
2009-05-09, 10:28
Låter som en underbart rolig resa !!
Du tar väl med lilla Slemmy och visar Hempel hur man ska hovra snyggt...? :sarcastic:

Ha kul !!

bokis
2009-05-09, 10:42
Vilka är det mer som ska med? Helan o Halvan???:girl_wacko:
Och hittar jag till den där flugplatsen ni ska åka ifrån?:secret:

wesse
2009-05-09, 10:55
Låter som en underbart rolig resa !!
Du tar väl med lilla Slemmy och visar Hempel hur man ska hovra snyggt...? :sarcastic:

Ha kul !!


nä inte ska jag flyg jag gillar ju mest o prata o spela pajas:lollypop: man ska göra det man är bäst på:sarcastic:

wesse
2009-05-09, 10:58
Vilka är det mer som ska med? Helan o Halvan???:girl_wacko:
Och hittar jag till den där flugplatsen ni ska åka ifrån?:secret:

vi hoppas du finner flyplatsen vi ska åka i från annars stannar jag gärna hos lilla gumman en vecka o äter bullar:sarcastic:

är inte hundra på vilka det är som ska följa oss men dom ser kramgoa ut på kort i alla fall..

Slammis ringde nu o sa att du skulle tanka opp din getkärra för den skulle han flyg sa han o jag tar nog en tur oxå:lollypop: vi beräknas anlända hos dig kl 1900 för en kvällstur i luften men alla dina flygplan...moahahaha

Mats J
2009-05-09, 11:05
Klart du kommer att få flyga, Bill har redan skrivit på FG att han fixat de, Men inte f-n är de din testflygning av cubben jag minns bäst. Största skrattet var din bäverkommentar till kvinnan vars gubbe står bredvid (han är 3meter lång o väger 200kg):D.

Ta hand o er där borta o glöm inte att skratta:)

Mvh Mats J som redan saknar wessegubben