handdator

Visa fullständig version : 1:4 skala Mustang på Arboga fältet



No4
2009-04-16, 14:11
Grässtråket i Arboga har torkat upp nu och Mustang flygandet är i full gång. Klick på länken om du vill se lite flygningar.

Länk : http://www.svensktmodellflyg.se/forum1.asp?viewmode=1&msgid=196828&page=&CurrentMainTopic=8

Mikson
2009-04-16, 14:41
Snyggt bygge!! Grymt häftigt!!:thumbup:

(synd bara att ljudet var som det var, hade annars varit ännu häftigare!)

/Micke

DrHanke
2009-04-16, 19:19
YouTube - Taxning av 1:4 mustang på Arboga.

YouTube - Start med 1:4 mustang på Arboga.

YouTube - Tryckare med 1:4 skala mustang

jaka
2009-04-16, 21:01
Tjena Jonas!
Det är ju såna plan vi ska flyga pylon me...! Tror du några vågar???

No4
2009-04-17, 08:43
Tack drhanke nu blev det ju kalasbra. Ja nog skulle det vara skitläckert med ett pylonheat som i Reno. Kanske skulle vi flyga en lite annorlunda bana en den vi kör med 40kärror. Kanske en sådan som dom kör i USA när dom kör med sina stora bensin kärror. Moonbeam är väldigt lugn och trögstyrd jämfört med en pylon kärra och gör inga onödiga skutt och ryck. 23 kg flygvikt är stadigt. Vingbelastningen är ändå väldigt låg och hon känns ganska "lätt" när man flyger. Hon loopar jätte bra och det svåra i starten är att hålla igen med effekten så att hon acksar och rör sig skalenligt och inte hoppar upp som en övermotoriserad Cub. I starten drar jag på stillastående till halvgas för att sedan när hon rör sig snabbt gå ner till 1/3-1/4 gas under rullningen efter att hon lättat ger jag återigen halvgas under stigningen då ställen måste in pga att ställluckorna ger ett mycket stort luftmotstånd när dom är ute. Om jag flyger fort så orkar dom knappt in dock konstigt nog gärna ut. Troligen pga att dom får hjälp av fartvinden ut. Man får passa sig lite under inflygningen när ställen tas ut då det bromsar en del när luckorna är ute för att sedan när stället väl är ute och luckorna återigen är stängda gå lite lättare igen. Väldigt skojj det här. Ska göra en in och utfällbra landningsstrålkastare som på orginalet så fort flygutprovningen är klar.