handdator

Visa fullständig version : Färdigklädd!



MrAddee
2009-04-19, 23:34
Hallå!
Äntligen är min Blue Phoenix färdigklädd. Slet som ett litet djur men skam den som ger sig :) Fågeln ska få en liten outrunner med fällbar propp i nosen. Nu är det bara montering av fena, stabbe och elektronik kvar. Får se när det blir premiär....

wesse
2009-04-20, 00:46
Hallå!
Äntligen är min Blue Phoenix färdigklädd. Slet som ett litet djur men skam den som ger sig :) Fågeln ska få en liten outrunner med fällbar propp i nosen. Nu är det bara montering av fena, stabbe och elektronik kvar. Får se när det blir premiär....


det va rackarns va blank o fin den bidde hoppas premiären blir lika fin:)

jocke1963
2009-04-20, 07:50
Fler bilder, tack !!

Jag har nämligen en obyggd BP i garaget, som jag köpte i höstas av en herre som ej påbörjat den. Funtar på hur jag ska göra, om jag ska ha den som ren seglare eller trycka i en bl-motor.. Så om du har bilder på hur du gjorde motorfästet vore det kul att se..

MrAddee
2009-04-20, 09:14
det va rackarns va blank o fin den bidde hoppas premiären blir lika fin:)

Jo, med lite skokräm och putsande så blev den så här blank :sarcastic:

Nä, men fick gå lös ganska så hårt med värmepistolen för att klädseln skulle sträckas ordentligt. Jag använder klädsel från Hobby City. Vet inte hur bra den är i jämförelse med tex. Solarfilm eller Monokote.

MrAddee
2009-04-20, 09:19
Fler bilder, tack !!

Jag har nämligen en obyggd BP i garaget, som jag köpte i höstas av en herre som ej påbörjat den. Funtar på hur jag ska göra, om jag ska ha den som ren seglare eller trycka i en bl-motor.. Så om du har bilder på hur du gjorde motorfästet vore det kul att se..

Här kommer ett par bilder på hur jag gjorde. Ganska enkelt egentligen. Istället för att limma dit noskonen så limmande jag fast en 2mm plyfa skiva. Sen borrade jag små hål för skruvarna och ett större för kablarna.