handdator

Visa fullständig version : Jetlegend



Denke
2009-05-12, 09:11
Smygtittat lite på jetlegends modeller, fast jag lovat att inte trycka på "köpknappen"... men det är så lätt att man råkar trycka fel....;)

Innan jag trycker fel har jag några frågor till er erfarna jetflygare:

Är Jetlegend ett bra alternativ, de är betydligt billigare än andra jag tittat på?

De jag väljer bland är:
BAe Hawk
F-16C Fighting Falcon 1/8 ARF
T-45
Bandit (annan tillverkare)

Vilken av dem har bäst flygegenskaper (för en som flugit mycket men aldrig jet) och går de att starta-landa på gräs?

Ett annat alternativ är balsabyggsats men har inte hittat några i denna storlek.
Tar gärna tips på byggsatser för 7-8kg turbin

TACK PÅ FÖRHAND!

Niclas
2009-05-12, 19:16
Jag har Jetlegends T-45 Hawk samt deras L-39.Samt en Composite ARF
Flash och en Mig-15.Av dessa modeller är nog Flashen med Jet1A ställ den mest lämpade modellen för gräs. Jetlegends L-39 funkar nog oxå.

Denke
2009-05-12, 20:06
Jag har Jetlegends T-45 Hawk samt deras L-39.Samt en Composite ARF
Flash och en Mig-15.Av dessa modeller är nog Flashen med Jet1A ställ den mest lämpade modellen för gräs. Jetlegends L-39 funkar nog oxå.

Är landställen med Flashen lr säljs separat? Antar separat men bäst att kolla;)
Fick du sålt din F15?

K-Å
2009-05-12, 22:56
Kolla även in Feibao jets, mycket kompletta maskiner med hög finisch, de kommer med en Mig 15 som skulle funka bra på gräs=rejält ställ.

söker du en bra maskin för gräs så kolla in Boomerang Sprint den funkar mycket bra på gräs och har fantastiska flygegenskaper.

MVH K-Å

Niclas
2009-05-13, 16:36
Landställen får man köpa till Flashen.Antingen tar man deras ställ eller tar man Jet1A ställen hos Sandor på Digitech.Och F-15 flyger i Norge numera.