handdator

Visa fullständig version : Min Getkarriär...



bokis
2009-05-21, 20:04
..blev förhållandevis kort!
Efter att Hanke o jag har besiktigat terrängen i Norberg med omnejd för att hitta en försvunnen Baby Boomerang så får jag lägga min karriär inom Get-gebitet åt sidan..
Nödvändigheten att ha ett fungerande höjdroder visade sig å det obarmhärtigaste och jag kunde bara med beundran se härket försvinna in i skogen dessvärre..
Så nu får jag börja samla tomburkar igen för o få ihop till en till.
Hanke har bilder på kratern o dessa borde synas på detta forum inom en snar framtid.
Märkligt hur många bitar det blev o det enda som var helt var bränsletanken som Hanke med stor frenesi grävde upp..
Tackar för kondoleanserna från omgivningen! Trist när det händer men ingen gjorde sig illa o det är huvudsaken,har hört att det finns folk som lever på o tillverka Getter!
Så det går säkert o få tag på en till...:nurse:

Tobbe O
2009-05-21, 20:17
Tråkigt, jag lider med dig:(

Snickarjävel´n
2009-05-21, 20:25
Från det djupaste i mitt hjärta så ber jag att få beklaga sorgen.

bokis
2009-05-21, 21:02
Tack ! Ska påátt igen dock,behöver ett par dars sorgearbete först dock..
Hanke o jag var nere o kollade resterna bla mottagaraccen som är i utmärkt skick så den kan jag inte skylla på..
Akter är det sämre ställt med så o dra några slutsatser utifrån den blir nog svårt..
Med andra ord,jag har inte en susning varför höjden packade ihop o sa upp sig..
Men det finns säkert en bra förklaring till varför,dock så ligger den utom räckhåll för oss just nu..
Som en vis man sa: -shit happens..

MonaHMFK
2009-05-21, 21:14
usch.jag tyckte så synd om dig men du verkade ta det hela med ro.

McRegor
2009-05-21, 21:41
Hej Bullgubben,
Kondoleanser även från trakterna av Västerås. Lyckligtvis hade jag redan åkt så jag slapp se bedrövelsen....
Och jag som tyckte att det gick så fint för dig att bemästra Geten.
Du får väl trösta dig med att din fina f d Get finns på några bilder från dagens övningar - innan den olycksaliga händelsen inträffade. Här kan du kolla och snyfta lite tillsammans med Gullan - http://www.mcregor.se/KristiflygarmeetingetNorberg2009.htm
Bara att ta nya tag - snart är det full fart i Getfarmen igen om jag känner dig rätt...:)
Hälsningar
Roger

bokis
2009-05-21, 23:02
Fy Fabian va ni e rara! Jodå Mona,inte gråter jag mig till sömns o dagens höjdare tycker jag var den där tösen som motvilligt lät sig intervjuas av Herr Leijon o sen stack iväg o flög..Strongt gjort,både mikrofonen o flygningen!
Mina beundrande ihågkomster får du för detta! O gubben din får fixa en ny propp till sin Cub så flyger ni roté i vallentuna,hittar han inga så har jag på hyllan..

wesse
2009-05-21, 23:14
men så vedervärdigt sorgligt att din get är borta o än mer ledsamt att du fick en dag tillsammans med Mona o inte jag:girl_cray3:

lassebetong
2009-05-21, 23:26
Tråkigt när det blir på det viset.
Hoppas att du kommer igen Bokis.

/lasse

bokis
2009-05-21, 23:33
Wesse..Avis? Mona o Denna är supernajs personer..Och jag har fått vara med dom..DÄDDUU!
Och jodå,på lördag ska vi påátt igen! Det är bara för kul o flyga för o låta bli!

mulder
2009-05-21, 23:53
Beklagar det som hänt aldrig roligt att förlora en maskin hoppas du hittar energin igen till att bygga något nytt /Mulder

Dragon
2009-05-22, 00:19
Jag vill härmed meddela mitt djupa deltagande i sorgen!
Hoppas att du har kraft och ork att komma igen, så att
vi kanske kan få bränna några liter fotogen tillsammans i
framtiden någon gång!
Hälsningar
Kalle

DennanHMFK
2009-05-22, 08:46
O gubben din får fixa en ny propp till sin Cub så flyger ni roté i vallentuna,hittar han inga så har jag på hyllan..

ska trixa på vispen idag, på med trippla muttrar också :stupido2:
sen ska det störas lite grannar och röka ner lekparken igen. :sarcastic:

så ni ska leka mer på lördag i Norberg?
fusk, då sitter vi och "visar" klubben under en marknad i Hallstahammar. hehe
hade man inte gjort det, så hade vi kunnat komma upp igen och flyga med BÅDA maskinerna samtidigt :icon_pidu:

och trist att din flygande krovgrillare inte kom hem hel. :icon_sad:
jag har hellre en grill på marken än en i luften, blir så mycket enklare att fixa biffarna då :icon_pai::)

DrHanke
2009-05-22, 10:38
Viddler.com - Bokis fd jet - Uploaded by drhanke@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/c44c9e5e/@@AMEPARAM@@c44c9e5e/

matbos
2009-05-22, 10:48
Som Ivve sa. Fakir hobby detta är. Synd men Vi fick känna kraften i alla fall.:icon_pai:

wesse
2009-05-22, 11:07
oj oj vicken smäll...kan tänka mig att Bokis sitter inne o gråter hela helgen nu...vi ska tänka på honom varje minut denna nyktra sällsamma dag:girl_cray3:

MonaHMFK
2009-05-22, 11:37
men så vedervärdigt sorgligt att din get är borta o än mer ledsamt att du fick en dag tillsammans med Mona o inte jag:girl_cray3:

vi ses ju i vallentuna. :lollypop: inte långt kvar nu.

Mr J
2009-05-22, 18:02
Men usch så sabla trist!
Nu blev jag ju alldeles deppad... :bawling:

Christer J
2009-05-22, 21:13
Usch va tråkigt Bokis

DontHitMe
2009-05-22, 21:32
Hälsningar från södra småland oxå. Det var riktigt tråkigt det där!

Wulfman
2009-05-22, 21:41
Var där och såg spektaklet.....var nära att dra ihop ett "leta gäng" när Bokis dök upp i skogsbrynet, så j-kla tråkigt. Men livet går vidare...."Dont worry be happy Bokis" finns inget tråkigt som inte har något gott med sig :)


YouTube - Bobby McFerrin - Don't Worry, Be Happy

Ålänning
2009-05-23, 12:26
Nääijj! Va tråkigt. :-/ Måste ha känts som ett slag under bältet. När jag kom ner till
Hankes film från skogen så skrek man ju till med ett Homer-skrik! Är ju bara smulor!!!
YouTube - Homer screams