handdator

Visa fullständig version : Byte till vilken radio!



mageri
2009-05-27, 20:25
Jag har en JR x2720-radio som jag flyger ett tjugotal modeller utrustade med 35mh-mottagare. Jag funderar att byta radio så jag även kan flyga 2.4 ghz på mina större modeller och heli åxå. Tänkte höra om någon kan tipsa om en bra och prisvärd radio som man kan byta sändarmodul i??

MVH

Roger.

Per P
2009-05-28, 04:13
Futaba FF-10 är en mycket bra radio tycker jag. Där kan du byta modul mellan 35mhz ovh 2,4ghz.

McRegor
2009-05-28, 05:17
Hej,
Futaba - FF9 eller FF10 - för då har du stor frihet att välja om du vill köra 35 MHz eller i stort sett valfritt 2,4 GHz-system eftersom de flesta 2,4 GHz-tillverkare gör moduler som passar det Futaba-systemet. Sen får du en trevlig radio f ö också. Det finns säkert andra fabrikat som i vissa avseenden är "bättre" enligt sina anhängare men helheten i dessa modeller är för mig tilltalande. Och om du inte vill köpa nytt så är jag övertygad om att du kan få tag i begagnade FF-9:or i mycket bra skick till vettigt pris.
Hälsningar
Roger

DanneG
2009-05-28, 08:42
Vilken prisklass hade du tänk dig på en ny radio?

mageri
2009-05-28, 09:22
Vilken prisklass hade du tänk dig på en ny radio?

Har inte tänkt så mycket på det, men det behöver ju inte vara någon värstingradio. Jag har varit nöjd med X2720-radion och det är ju inte någon värsting direkt.

Kan tänka mig en likvärdig med möjlighet att kunna använda 2.4Ghz modukl.:)

Roger.

Kenna
2009-05-28, 14:17
En begagnad JR PCM9X + Spektrummodul, kör själv med en sådan och är mycket nöjd med den sändaren och med 2.4Ghz teknikens fördelar via modulen är den ännu bättre.
Väntar dock på en dedikerad 2.4-sändare då jag inte har nått 35Mhz kvar så när den kommer blir denna till salu, dock ev redan tingad men är du intresserad så kan jag kolla hur det blir med det.

mageri
2009-05-28, 20:53
En begagnad JR PCM9X + Spektrummodul, kör själv med en sådan och är mycket nöjd med den sändaren och med 2.4Ghz teknikens fördelar via modulen är den ännu bättre.
Väntar dock på en dedikerad 2.4-sändare då jag inte har nått 35Mhz kvar så när den kommer blir denna till salu, dock ev redan tingad men är du intresserad så kan jag kolla hur det blir med det.

PM:a mig gärna för jag är klart intresserad.:)

Roger.

pgrts
2009-06-02, 19:35
Är inte JR 2720 i stort sett identisk med Spectrum DX7.
I så fall behöver du ju inte byta modul - bara behålla din gamla sändare också.