handdator

Visa fullständig version : Bränsle i mottagaren



Christer J
2009-05-31, 16:02
Tanken sprack på Calmaton och det kom bränsle i mottagaren. Hur rengör man bäst?

mulder
2009-05-31, 16:40
WD40 och lätt med tryckluft /Mulder

Christer J
2009-06-01, 17:38
WD40 och lätt med tryckluft /Mulder

Tack för tipset Mulder. Jag har en flaska från CRC som heter elektronikrengöring, kan det vara något eller är WD40 att föredra?

matbos
2009-06-01, 17:48
CRC går nog helt utmärkt löser ju olja och fett, Det andra är ju alkohol som borde avdunsta efter ett tag

Irokee
2009-06-02, 08:56
Jag skulle nog börja med någon typ av alkohol (inte dricka !!) och en mjuk pensel. Lite tryckluft är åxå bra.

/Micke

Per P
2009-06-02, 09:34
Ta inte det här som ett BRA tips, men exakt samma sak hände för en klubbkpmpis för ett par år sen, så han körde ner mottagaren i diskvattnet o ruskade om den i vattnet när hans fru diskade o sen satte han den i ugnen en stund så vattnet torkade av..... Tro't eller ej, men mottagaren funkade faktiskt efteråt. Inte sådär väldans bra, men den funkade =) Så diskvatten o ugnen är nog inte att rekommendera :sarcastic:

Mats J
2009-06-02, 11:24
CRC elektronikrengöring är perfekt att rengöra med. Var bara väldigt noga att göra räckviddstest med motorn igång och på varierande gaspådrag för vårt bränsle kan vara väldigt elakt mot elektonikpryttlar.

Mvh Mats J

wesse
2009-06-02, 11:28
Tanken sprack på Calmaton och det kom bränsle i mottagaren. Hur rengör man bäst?


en sprucken tank o en full motagare oj oj så sällsamt det blev:)

elektronikspray o tryckluft tror jag nog på om du inte vill investera i en ny o ta det säkra före det osäkra....

alla dagar är bra även dom dåliga då vi förhoppningsvis lär oss saker:sarcastic:

lennart wiklund
2009-06-02, 11:46
Ja,gisses säger jag med.En mottagare som blir blind av träsprit samt bakis!
Livet är hårt mot somliga.Håller med övriga,elektronikrengörning samt tryckluft.Frågan är om det sitter någon vridbar pott i mottagaren?? då lär ju justerbanan i denna ta stryk med beläggning kanske.Är det en sämre,billigare mottagare skulle nog ja ev skrota den.En maskin är ju bra mycket dyrare

genland
2009-06-02, 15:48
Äh släng den alkoholiserade skiten Christer!:icon_pidu:

Ring mej så löser vi det hela!

Mvh Kent

Christer J
2009-06-02, 21:41
Tack för alla svar, verkmästaren på Genlanda Flygplansfabrik skickar mej en beg mottagare i gott skick som han hade över, tack o tack Kent! Ja det är ju onödigt att riskera en högvärdig Calmato, mycket pengar i luften ju he he.

AM
2009-06-04, 08:13
T-doja och en mjuk pensel är ett bra tips. Annars hade diskmedel och ljummet vatten fungerat - torka med en hårfön. Syntetoljan är vattenlöslig så det hade egentligen fungerat med ljummet vatten också.

Lycka till!

Mvh
Ove