handdator

Visa fullständig version : JETe TACK ALLA I RINKABY



mulder
2009-07-17, 21:13
Stort tack till ALLA som var i Rinkaby som Piloter, åskådare mfl som gjorde detta meething möjligt, underbar publik, underbara piloter.
Jag vet att Patrik, Kalle mfl lagt ner mycket tid för att få det att funka, tack för allt jobb ni lägger ner. När jag plockade in prylarna i hobbyrummet sålde jag en metanol häck till min flygande granne, kommer att sälja av ännu mer av metanol häckarna, Jet ä livet.... trots lite strul med de sista flygningarna.

Hoppas på någon vill lägga ut lite bilder o film.

Dragon vad säger du om att sjunga en låt:sarcastic: /Mulder

Jakob
2009-07-17, 21:31
Tack själv! Och tack till Patrick och Kalle.Det var några riktiga kanondagar på Rinkabyfältet. Bästa någonsin! Hoppas också på lite film framöver.

Sigun
2009-07-17, 23:20
Foton finns i Ripa tråden och film kommer en snutt framöver.. från min sida men de finns säkert fler som filmat er :)

/Martin

Dragon
2009-07-18, 20:46
Tack alla för tre trevliga dagar!:icon_pai:
Det är så man börjat längta till nästa flygdag redan!
Trots 20st loggade flygningar!:)
Här kommer en liten filmsnutt på Patricks SAS MD-82:a.
Viddler.com - Jet-Meeting på Rinkaby den 15-17/7 2009 - Uploaded by Jet-Dragon@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/fbe0a1ab/@@AMEPARAM@@fbe0a1ab/

EmmY
2009-07-18, 21:38
En bild säger mer än tusen ord :D
Tur att ni hittade en som kunde ta en bild på er
Tack för de trevliga dagarna på Rinkaby och de underbara flyguppvisningarna

Ser framemot nästa jetmeeting på Rinkaby

lassebetong
2009-07-18, 21:56
Ja det var kul att få komma till er och se lite getter på nära håll.
:thumbup::thumbup:

/Lasse

Dragon
2009-07-18, 22:29
Hej igen vänner!:)
Här kommer en liten filmsnutt till.
Om ni piloter som inte kom med på filmen undrar varför,
så beror det på att ni inte har blivit filmade med
min kamera!:( Men det snurrade fler därute så vi
ska nog få ihop någon film på er med!:thumbup:
Hälsningar
Kalle
Viddler.com - Jet-Meeting i dagarna tre - Uploaded by Jet-Dragon@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/92deeccc/@@AMEPARAM@@92deeccc/

Dragon
2009-07-18, 22:36
En bild säger mer än tusen ord :D
Tur att ni hittade en som kunde ta en bild på er
Tack för de trevliga dagarna på Rinkaby och de underbara flyguppvisningarna

Ser framemot nästa jetmeeting på Rinkaby

Förstår inte hur vi kunde fastna på bilden Emmy!:stupido2:
Det är ju bara en bunke klena kisar!:sarcastic:
Hälsningar
Kalle

EmmY
2009-07-18, 22:48
Förstår inte hur vi kunde fastna på bilden Emmy!:stupido2:
Det är ju bara en bunke klena kisar!:sarcastic:
Hälsningar
Kalle


Jag tyckte ni blev jätte bra på bild .. bara SKÅNSKA jetpiloter :thumbup::dance3:

mulder
2009-07-18, 23:01
:thumbup: Vilken härlig låt du lagt in i filmen Dragon, stämningsfull låt till ett gäng klena kisar som aldrig lämnar Jet-flyget:sarcastic: /Mulder

mulder
2009-07-18, 23:05
Ser framemot nästa jetmeeting på Rinkaby

Det är vi fler som gör, hoppas på bra väder i veckan som kommer så är det dax igen. Tack för bilderna /Mulder

pilotkalle
2009-07-18, 23:25
Tusen tack till Patrik o Kalle o alla JetSkåningar för ett suveränt jetmeeting!!:thumbup:
Ser fram mot en repris nästa år!!!:thumbup:
:sarcastic:

Sigun
2009-07-19, 10:14
Här kommer en snutt på när Jacob flyger sin Super reaper

Klicka på HD knappen för högupplöning

YouTube - Ripa 20090716 Jacob flyger Super reaper

Jakob
2009-07-19, 16:45
Tack för filmen Sigun! kul att se!
Synd att jag fick studs vid landningen på grund av för hög fart.

jobex
2009-07-19, 22:33
Hej

Alltid kul med meeting, synd bara att inte alla var välkomna på detta.

Nu vet inte jag, men tanken kanske var att bara skånska jetpiloter skulle komma. Om meetinget varit öppet för alla så vet iaf jag att ett flertal piloter från andra håll i Sverige hade kommit (jag själv inkluderad). Hade gärna kommit och tittat, men nu blev det lite andra aktiviteter på RIPA på kvällen när vi kom, vilket tog nästan hela fredagen att hämta sig ifrån…………

Jetflyg i Sverige är väl inte större än att man borde kunna ha gemensamma aktiviteter, det gick ju att fixa i LAXÅ, så det borde gå på andra ställen också. Om inte så hoppas jag vi ses och kan flyga tillsammans på något annat fält där alla kan vara med framöver.

pilotkalle
2009-07-19, 22:58
Hej

Alltid kul med meeting, synd bara att inte alla var välkomna på detta.

Nu vet inte jag, men tanken kanske var att bara skånska jetpiloter skulle komma. Om meetinget varit öppet för alla så vet iaf jag att ett flertal piloter från andra håll i Sverige hade kommit (jag själv inkluderad). Hade gärna kommit och tittat, men nu blev det lite andra aktiviteter på RIPA på kvällen när vi kom, vilket tog nästan hela fredagen att hämta sig ifrån…………

Jetflyg i Sverige är väl inte större än att man borde kunna ha gemensamma aktiviteter, det gick ju att fixa i LAXÅ, så det borde gå på andra ställen också. Om inte så hoppas jag vi ses och kan flyga tillsammans på något annat fält där alla kan vara med framöver.

Det hade bara varit att betala 100 spänn så hade du varit välkommen om du hade velat flyga på Rinkaby. :thumbup:
Själv anser jag att det är småpengar inom denna hobbyn.

Om man vill alltså.

jobex
2009-07-19, 23:24
Hej Peter

Det handlar inte om pengar, jag köper bara inte argumenten med tanke på alla tidigare diskussioner som varit. Återigen så har man ju löst detta på andra ställen, så om man vill går det, utan att tvinga folk till medlemskap.

Jag tror nog de flesta fattat att om man är med i RCFF eller SMFF, så har man en försäkring, det är de som inte är med någonstans vi borde oroa oss för.

Hade vi haft möjlighet i Växjö att ordna jetmeeting, så hade garanterat både RCFF och SMFF medlemmar varit välkomna.

Patrick Johnsson
2009-07-19, 23:24
Hej

Alltid kul med meeting, synd bara att inte alla var välkomna på detta.

Nu vet inte jag, men tanken kanske var att bara skånska jetpiloter skulle komma. Om meetinget varit öppet för alla så vet iaf jag att ett flertal piloter från andra håll i Sverige hade kommit (jag själv inkluderad). Hade gärna kommit och tittat, men nu blev det lite andra aktiviteter på RIPA på kvällen när vi kom, vilket tog nästan hela fredagen att hämta sig ifrån…………

Jetflyg i Sverige är väl inte större än att man borde kunna ha gemensamma aktiviteter, det gick ju att fixa i LAXÅ, så det borde gå på andra ställen också. Om inte så hoppas jag vi ses och kan flyga tillsammans på något annat fält där alla kan vara med framöver.

Tjenare Johan.
Åhus MFK är som klubb inte medlem i SMFF och kan därför inte godkänna fältet som smff-fält. Med andra ord gäller då inte smff's försäkring. Så vi tog beslutet att endast medlemar i Åhus MFK eller RCFF fick flyga på Rinkaby. 100 spänn är vad medlemsavgiften är i Åhus MFK, det samma som RCFF. Åhus MFK tar inte in fler medlemar för tillfället.

Patrick Johnsson
ordförande Åhus MFK

jobex
2009-07-19, 23:47
Hej Patrik

Jo, jag har sett det innan angående Åhus MFK och förstår precis, men personligen köper jag inte argumenten ändå....:-))

I Växjö har vi godkänt ett antal fält utöver vårt ordinarie, bara för att erbjuda våra medlemmar fler alternativ, så det går att lösa.

Vi får väl se nästa år om man blir medlem på något mer ställe, kanske Danmarks eller Norges modellflygförbund, det fixar ju också problemet eller hur?

Jag hoppas ändå vi kan träffas och flyga någonstans utan att ens behöva diskutera vilka klubbar eller förbund man tillhör, det är egentligen den frågan jag vill lyfta, man blir bara så trött, alltid roligare att se att alla är välkomna, utan undantag. Vill ni flyga på hårt gräs, är ni välkomna hem till mig, har ett bra fält 4 kilometer hemifrån.

pilotkalle
2009-07-20, 01:03
Hej Patrik

Jo, jag har sett det innan angående Åhus MFK och förstår precis, men personligen köper jag inte argumenten ändå....:-))

I Växjö har vi godkänt ett antal fält utöver vårt ordinarie, bara för att erbjuda våra medlemmar fler alternativ, så det går att lösa.

Vi får väl se nästa år om man blir medlem på något mer ställe, kanske Danmarks eller Norges modellflygförbund, det fixar ju också problemet eller hur?

Jag hoppas ändå vi kan träffas och flyga någonstans utan att ens behöva diskutera vilka klubbar eller förbund man tillhör, det är egentligen den frågan jag vill lyfta, man blir bara så trött, alltid roligare att se att alla är välkomna, utan undantag. Vill ni flyga på hårt gräs, är ni välkomna hem till mig, har ett bra fält 4 kilometer hemifrån.

Som du skriver så var det du själv som lyfte upp frågan vilket inte har med tråden att göra. Ämnet har varit på tapeten förut och anses som färdigdiskuterad, pajkastare har vi fått nog av här. Fortsättningen på tråden ska handla om det som Mulder gav som topic, JETe TACK ALLA I RINKABY, inget annat.
Punkt.

jobex
2009-07-20, 01:59
Till Mulder

Hemskt ledsen att jag förstörde tråden för dig Mulder, inte meningen, även om jag kanske hade en liten misstanke om att det kunde bli så, ni hade säkert jättetrevligt på Rinkaby, det tvivlar jag inte en sekund på och jag hoppas fortfarande att vi kan träffas och flyga någonstans.

Till Peter:

Kan inte fatta att du får mina inlägg till pajkastning, man måste väl kunna diskutera förändringar/förbättringar, håller med dig om att det kunde skett i en ny tråd, men nu blev det inte så. Jag har absolut inget emot RCFF, även om jag inte är medlem. Ett sista ord, sen skall inte jag vara ivägen mer:

Min personliga åsikt är att ämnet inte är slutdiskuterat fören ALLA modellflygare är välkomna på ALLA meetings, oavsett om det är Jet-, Propeller-, El- eller vad som helst som arrangeras.

Ha det bra

Sigun
2009-07-20, 06:39
Pilotkalle flyger supejet på Rinkaby

Glöm inte att klicka på HD knappen

YouTube - Rinkaby 20090716 Pilotkalle flyger Superjet

Sigun
2009-07-20, 06:49
Kalle (Dragon) flyger sin Formost på Rinkaby med rök.

YouTube - Rinkaby 20090716 Dragon flyger Formost

/Martin

pilotkalle
2009-07-20, 12:43
Sigun, tack för dom fina filmerna, kul att flygningarna förevigas!!:thumbup:

mulder
2009-07-20, 12:53
Håller med Peter mfl, tack för filmerna, tyvärr kunna jag inte närvara på Torsdagen men får uppleva dagen framför datorn istället. /Mulder

wesse
2009-07-20, 19:14
En bild säger mer än tusen ord :D
Tur att ni hittade en som kunde ta en bild på er
Tack för de trevliga dagarna på Rinkaby och de underbara flyguppvisningarna

Ser framemot nästa jetmeeting på Rinkaby


varför står alla och håller upp tummarna??

bra bild Emmy:thumbup:

wesse
2009-07-20, 19:20
Hej igen vänner!:)
Här kommer en liten filmsnutt till.
Om ni piloter som inte kom med på filmen undrar varför,
så beror det på att ni inte har blivit filmade med
min kamera!:( Men det snurrade fler därute så vi
ska nog få ihop någon film på er med!:thumbup:
Hälsningar
Kalle
Viddler.com - Jet-Meeting i dagarna tre - Uploaded by Jet-Dragon (http://www.viddler.com/explore/Jet-Dragon/videos/17/)


tummarna upp lite här o där?? har jag missat någon ny trend eller??

Kalles lågsniff kunde dock varit lägre..moahahaha:lollypop:

Dragon
2009-07-20, 20:01
tummarna upp lite här o där?? har jag missat någon ny trend eller??

Wesse har ingen koll!:stupido2:

Dragon
2009-07-20, 20:05
Tack för bilderna och filmerna Sigun!
Kul att ha som minne från
dom här härliga dagarna!:thumbup:
Hälsningar
Kalle

pilotkalle
2009-07-20, 20:11
Wesse har ingen koll!:stupido2:

:thumbup:

wesse
2009-07-20, 20:26
Wesse har ingen koll!:stupido2:
Helt utan koll .... Yehhh:lollypop:

hadas
2009-07-20, 20:55
En Menlös Medborgare !

Utan att riktigt förstå detta tjabbel om vem eller vilka som tillhör vad eller vem inom vår fantastiska hobby, vill jag bara säga att med sans o reson har mänskligheten förflyttat berg !
Så, förenen Er bröder............

Inför denna otroligt fina uppvisning i jetflygets tecken, vill jag rikta mitt stora tack till Patrick , Kalle och alla Ni andra som gjorde detta jetmeeting till vad det blev.
Tack till alla Er som förevigade detta otroligt fina evenemang ( Sigun. Mfl.)
Så många skickliga spakhållare med sina fantastiska kärror gjorde detta till ett minne för livet.
Ett speciellt tack till Peter (Pilotkalle) som gjorde a couple of fly by´s så kulepåsen vibrerade !!!

Sköt om Er
Vänligen
Hadas

mulder
2009-07-20, 21:22
Wesse, kolla filmen från Dragon och ge högtalarna duktigt med ström resten löser sig....:thumbup: /Mulder

Cometen
2009-07-22, 21:06
Tack för fina dagar.
Hej jag är ny här och hade premiär med jet i onsdags :thumbup:här är lite bilder på jetsen som var där då jag flyger Harpoon med P80.
MVH Nisse

Jakob
2009-07-23, 08:08
Det gjorde du bra Nisse! Du flög ju jet som du aldrig gjort något annat.Lycka till i fortsättningen!

mulder
2009-07-23, 09:17
Grattis till en kanon fin jet premiär gick hur bra som helst, nu är det bara två problem med jet, 1a det är starkt beroendeframkallande, 2a man vill inte gärna flyga propp efter att ha flugit jet:sarcastic:.

Ha det gott vi ses snart igen hoppas jag /Mulder

Dragon
2009-07-23, 21:47
Tack för fina dagar.
Hej jag är ny här och hade premiär med jet i onsdags :thumbup:här är lite bilder på jetsen som var där då jag flyger Harpoon med P80.
MVH Nisse

Välkommen i gänget Nisse!:thumbup:
Flög Jet gjorde du som du aldrig gjort något annat!:lollypop:
Tyvärr så verkar det som att din premiär inte har blivit
dokumenterad på film! Men vi får ta en liten snutt nästa
gång i stället!:)
Hälsningar
Kalle