handdator

Visa fullständig version : Problem med E-Sky Lama V3



iRonNuke
2009-09-01, 20:52
Hejsan, jag har flygit en hel del med min Lama V3 nu, både inomhus och utomhus. Det har fungerat hur bra som helst. Tills nyligen då den har börjat trilskas. När jag kopplar in lipon så blinkar den 3 gånger rött, sedan växelvis rött/grönt. Slår på sändaren först i vanlig ordning, har testat att köra alla reglage till neutral (gas i botten). Detta hjälper inte.

Har dock fått igång den två gånger efter den har börjat krånga. Trodde jag hade hittat felet när jag satte i lipon med helin pekandes mot marken. Men detta hjälper inte längre, så inte det som är felet verkar det som.

Någon som har något förslag på vad jag kan göra. Helin reagerar när jag stänger av/på sändaren. Servona rör sig lite grann, och har även fått motorerna att spinna genom att stänga av/på sändaren några gånger.

MVH Johan

wezpa
2009-09-01, 21:10
Konstigt... :O

Har du kollat så du inte har reverserat trotteln av misstag, samt att du har trimmern på noll, noll trottle och flight mode "normal"?

iRonNuke
2009-09-01, 21:28
Den sändare jag har, har ingen reverser eller så. Se bild.

wezpa
2009-09-01, 21:36
Reversern sitter vanligtvis på baksidan... har du kollat där? Den kan även sitta under batteriluckan...

Har du ingen sådan så vet jag faktiskt inte riktigt...
Jag flyger själv, men har bara hållit på i cirka ett år...
Du kan annars vända dig till http://www.rcheli.se/ där kan du säkert få hjälp :)

Hoppas det löser sig :)

DanneG
2009-09-01, 21:43
jag skulle tro att det hänt något med 3-1 enheten, finns som reservdelar

iRonNuke
2009-09-03, 16:37
Okej, jag har beställt två stycken 4in1-enheter från Kina nu, cirka 440kr för båda inklusive frakt. Då har man en i reserv om skiten skulle gå sönder (igen).

Bara att hoppas att det är den som är fel, men känns mest troligt efter alla felsökningar :)

iRonNuke
2009-09-03, 18:24
Nu när jag provade helin, så funkade den flawless, två laddningar. Mkt märkligt det här.

wezpa
2009-09-03, 22:28
Va?? utan reservdelarna?? :O
Kolla alla kablar... kanske är något glappt?

iRonNuke
2009-09-03, 23:06
Jag ryckte o hade mig, kopplade ur alla motorer etc o satte i kablarna igen. Men det fungerade trots allt inte. Spökar lite :)

Men känns inte helt säkert att flyga den, det har hänt att den mitt i en flygning att den "dör" och börjar blinka rött/grönt. Med följden att helin faller (som tur var så var den bara 1 dm från marken då).

Ludde
2009-09-04, 09:43
Jag ryckte o hade mig, kopplade ur alla motorer etc o satte i kablarna igen. Men det fungerade trots allt inte. Spökar lite :)

Men känns inte helt säkert att flyga den, det har hänt att den mitt i en flygning att den "dör" och börjar blinka rött/grönt. Med följden att helin faller (som tur var så var den bara 1 dm från marken då).

På alla helisar i det kvalitetsegmentet så kan man tro att det är en bugg eller nått, men det är präxis som med Microsoft, det är en feature! :-)

iRonNuke
2009-09-15, 18:43
Nu har jag fått mina två 4in1-enheter. Men, det blir samma sak med båda. Trots att jag har två helis att testa på. Tycker det här är mycket märkligt! Dock reagerar servona när man stänger av och på sändaren.

En annan fråga, jag har en annan 4-kanalig och 5-kanalig radio. Har provat dessa också, men då reagerar inte servona någonting när man slår på/av sändaren. Är det något som skiljer mellan sändare?

MVH Johan