handdator

Visa fullständig version : så det kan gå ! ....(tur i oturen)



kenneth67
2009-09-06, 20:10
jaha då har man lyckats med vad säkert alla har ! ???
var upp till ålleberg idag .. rakt på västlig vind på hanget .. ca 5 meter ...
fullt med folk bland andra blåmaxarnas hang combat gäng dock var dom precis klara när jag kom ... vilket i sig var bra då det är på egen risk man besöker hang kanten då dom är där ..!

iaf så var där även fullt med påsar i luften så stillade mig lite innan jag gav mig iväg ... å hej å hå ... iväg så fint ut i lyftet nån vända fram å tbx blev det .. gick lite längre ut och hittade kanon stig ... lite långt ut för att vara drag från hanget ... japps rejält termik lyft fanns det där ! ... så det bar iväg uppåt 10 min senare så .. men hallå hmmm händer inget lyder inte roder en bra bit upp var jag ajdå ... hade ju inte laddat men flög inte så länge sist .. trodde att det skulle räcka !! nåväl planet låg i en "fin" kurvning sakta neråt .. men drev iväg rätt så bra i vinden .. tänkte nu e det kört !! kunde bara stå å se planet försvinna bort över ålleberg stängde av radion å lommade bort mot bilen roffe var med å åkte först ... kommer runt första kurvan där står roffe å pekar !!
snyggt parkerad i gräset intill vägen ligger planet OSKADAT !!!!!!! ca 5-600 meter från hang kanten ruskig tur man har ! ...

så vad lärde man sig av detta då !??? att man skall ALLTID ladda även om mna bara flög en kort stund för nån dag sedan ...

accen ligger nu på laddning flertalet ggr för en rejäl motionering ...


jag hadde tur denna gång ... inte bara att planet klarade sig utan mest för att det inte inträffade ngn olycka eller skador på person/egendom!

wezpa
2009-09-06, 22:34
Haha :)
Vilken tur du har :lollypop:
Köp en triss vett ja... eller... vid närmare eftertanke, så har du nog förbrukat din tur-kvot för denna vecka, så köp ingen triss :stupido2:

Krille
2009-09-07, 09:36
Ännu bättre tips är att köpa en ack vakt och kontrollera innan varje flygning :)

Även nyladdade ackar kan må dåligt och ta slut fort.